zaterdag 27 oktober 2012

weer 2 affe werkstukjes





Zo, ik zit hier alweer vroeg. Mijn lief slaapt nog dus ik heb het rijk alleen. Nu moet ik wel eerst de verwarming handmatig aanzetten. Normaal gesproken slaat hij wel aan op de klok, maar daar is het nu te vroeg voor. En het was koud vannacht.........

Gisteren even hard door gewerkt en helaas heb ik nog niet weer op mijn nieuwe werkplek gezeten, ik heb er alleen even met een verheerlijkt gezicht naar gekeken. Dat is ook niet zo erg want manlief werkte gisteren thuis en ik weet niet of hij dat gedoe schuin achter zich wel prettig vindt als hij geconcentreerd moet werken. (Hij zegt altijd dat het geen enkel probleem is........)

Dit is dus ook weer klaar







Het nieuwe deeltje is binnen, en ik denk dat ik het advies van buurvrouw-vriendin Liesbeth uit Eindhoven ook dit keer weer even nodig heb. Er moeten weer draadjes uitgetrokken worden, dit keer aan de rand alleen. We hebben al een afspraak, binnenkort komt ze naar den Bosch toe:)




Vandaag maar eens kijken of ik nog wat tijd over heb om verder te gaan met de flying geese van winter in blogland.

Fedde komt met zijn pappa en mamma, tenminste dat hopen we maar. Hij was ziek gisteren en oudste en schoondochter dachten even aan een oorontsteking maar dat was gelukkig niet zo. Hij heeft de leeftijd van  tanden en kiezen krijgen en daar kun je toch behoorlijk ziek van zijn.

Ik ben gisteren nog even naar het brocantewinkeltje in de Vughterstraat geweest om een kussen te kopen. Angelique maakt ze zelf, d.w.z. ze koopt op marktjes in Belgie en Frankrijk de borduurwerkjes en maakt dan de kussens, vaak met een mooi kantje eraan.

Het is een heerlijk winkeltje, in oktober stond ze in de Ariadne at Home en in januari verschijnt er een reportage van haar thuis. Ze woont in een dijkhuisje en de Ariadne vond het mooi genoeg om bij haar te komen kijken.






en dit istie geworden



Prettige (vrije) zaterdag

groetjes

Wietske


11 opmerkingen:

Saskia van Schie zei

Jij bent er vroeg bij! ha, ha, maar je bent niet alleen....wij moesten om 6.30 uur op om op tijd naar de voetbal te gaan!!! nou vraag ik je!?!
Wat een prachtig kussen heb je uitgezocht, ik wil wel eens een x-tje bij haar kijken. Geniet ervan en een fijn weekend, Xas

Heleni zei

Dank voor je lieve reactie Wietske.
Wow, wat een prachtig kussen heb je uitgezocht. Dat is wel even wat anders dan anders. Erg leuk.
Ik wens je veel sterkte maandag, dat wordt weer een spannende dag voor je. En ook lekker blijven hobbyen hoor, doe ik ook.

groetjes Heleni

ria vogelzang zei

Tjonge, dat is zeker vroeg! Ben je altijd zo'n vroege vogel? :)
Een prachtig kussen heb je gekocht!
Geniet van je quiltigs!
groetjes, Ria.

Ineke B zei

Mooie borduurtjes! Gezellig samen borduren en makkelijk dat ze je kan adviseren.

Heel mooi kussen heb je gekocht, leuke kleuren. Staat ook altijd zo gezellig.

Van tandjes krijgen kunnen ze zo ziek zijn, zo zielig. Hopelijk valt het mee en hebben jullie een gezellig weekend.

Liefs, Ineke

Anoniem zei

Wietske, je bent op je best als je dat fijne werk kunt maken. Het is heel erg mooi geworden.
Fijn weekend,
Marleen.

Annie Kingma.Bonnema zei

Echt heel mooi je borduurwerkjes.
Mooi kussen gekocht ook.
Tandjes krijgen is niet altijd even gemakkelijk.
Even een antwoordje op de vraag, van mijn blogje
De kinderen die hier logeren,
zijn de jongsten van ons 13 tal.
Famke , 8 jaar, Else 10 jaar, en de tweeling Sanne en Hedser, bijna 12 jaar.
Dus de tijd van tandjes en luiers hebben we gehad.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

Cisca zei

Wat heb je een mooi kussen uitgezocht. En wat lijkt me dat een leuke woonwinkel, als ik eens in de buurt kom, wil ik er zeker naar toe. Ik zal de Ariadne van januari in de gaten houden.
Je borduurwerkjes zijn prachtig, ik vind die kapstok zo leuk, gelukkig sla ik de blokken op.
Ik hoop, dat het meevalt met de tandjes, je bent altijd blij als dat weer voorbij is, hè!
Groetjes, Cisca

hobbyshop fugeltsje zei

Lekker is dat om vroeg te beginnen met de dag. Zo heb je genoeg tijd om al die leuke en mooie dingen te doen waar je allemaal over schrijft.
Super mooi is de klos geworden met je borduur werkje. En het blok van de winter in blogland is ook al zo mooi geworden.
En dan dat geweldige mooie kussen. Wauw.
Geniet er maar lekker van.
Fijne zondag.
Gr. Miranda

Anoniem zei

Dat lijkt me een leuke winkel-alleen zo ver weg!
Wat ben je al ver met de Winterblogquiltje-mooi.En dat kussen-om te kwijlen,maar niet van het tandjes krijgen.
Gezellig weekend en sterkte maandag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Gaaf kussen! Jouw borduurtjes zien er ook gaaf uit en ben dus heel benieuwd wat je nu gaat maken! Succes met de draadjes en de steekjes,
Lida

Marguerite zei

Ben ik een dagje niet thuis. Moet ik me nu toch een boel bijlezen!! Wat een gaaf winkeltje laat je zien. En ohhhh wat eng draadjes uit een lap trekken. Zou ik ook heel graag hulp bij hebben. Hahaha...
Ga nu gauw bij vandaag lezen.
Groetjes Marguerite