zondag 21 oktober 2012

Goeie morgen



Nou, nou zoveel reacties had ik niet verwacht op mijn vorige blogje. Zo ontzettend leuk dat jullie op deze manier gereageerd hebben. Middelste vond het helemaal leuk. Ontzettend bedankt. Inmiddels heb ik er ook weer een paar volgers bij gekregen!

Vrijdag kwam het vierde deel binnen van winter in blogland. ik heb het gevoel dat de afbeeldingen steeds leuker worden. Deze laatste vind ik een absolute topper, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk hoor, de sneeuwman is ook heel goed gelukt. Het is gewoon ontzettend leuk om te doen.
En, ik heb er nog geen nieuw stofje voor aangeschaft, alles uit de restjesdoos.

Ook de 112 driehoeken zijn nu getekend en geknipt, dus ook dat schiet al weer op.




Het is maar een vreemd jaargetijde. We maken sneeuwmannen..........

 Het is 's ochtends vroeg gewoon  18 graden buiten.



De zon schijnt alsof het hoog zomer is...... en de bomen verkleuren

Als je goed kijkt zie dat dit  het enige moment in het jaar is dat Saartje net zo'n kleur heeft als haar omgeving

Gewoon op ons eigen dakterras gemaakt.

En 's middags eten we een kop snert.........

Je lijf zou er toch opstandig van worden?

Maar dan nu: de poesjes. De wekelijkse up-date. En o, wat zijn ze al weer veranderd. En dat in slechts 1 week.
de stambomen zijn nu aangevraagd, ze eten al wat gewoon kattenvoer, al blijft de moedermelk de grootste favoriet. Ze spelen de hele dag en zijn ontzettend makkelijk en lief.









Nog een paar weken meegenieten, dan gaan ze onderhand naar nieuwe eigenaren. Het-op-een-na-jongste-zusje zet de advertentie  nu zo'n beetje op de verkooppagina's. Ze doet dat bewust nooit eerder omdat ze geen onrustig geloop in huis wil van iedereen die komt kijken. Ze zal ze gauw kwijt zijn denk ik.

Nou, mocht iemand van jullie belangstelling hebben hoor ik het wel.

Toen wij gistermorgen naar Eindhoven reden zag ik dit bord en omdat ik tegenwoordig mijn telefoon/fototoestel altijd maar in de hand houd kon ik er snel een foto van maken.



De poppen-en berenbeurs op 27 en 28 oktober in de Brabanthallen in Den Bosch.

En dan nog een laatste berichtje: Wij zingen al jaren de dag voor kerst (24 december) om 3 uur 's middags in de Catharinakerk in Eindhoven " The Lessons and Carols" . Een prachtig evenement dat veel mensen trekt.
Mocht je in de buurt zijn van Eindhoven en wil je in de stemming komen met mooie kerstliederen moet je er beslist eens heen gaan.


Vanmiddag om 5 uur zingen we overigens ook onze maandelijkse Evensong weer.

Prettige dag

groetjes

Wietske


9 opmerkingen:

Bernadette van Gils zei

wat een mooie foto's weer van de poesjes en dat boompje op je eigen dakterras is prachit van kleur.
Inderdaad mooie afbeelding voor je winter in blogland. Je zou bijna wensen dat het al sneeuwt buiten.
fijne zondag
Bernadette

Anoniem zei

Hallo Wietske,

Van dit weer zou je in complete verwarring raken. Maar de kittens slaan echt alles.Wat een dotjes. het is dat wij al een stevige Alex hebben, anders...
Marleen.

Jeanny zei

O, o, oooh wat zijn het schatjes die kittens.....!
Lieve groet en fijne zondag.

Ineke B zei

Wat een leuk blog alweer! Wat een snoepje is de nieuwe stitcherie!

Het weer is totaal van slag, maar wat is de natuur mooi, al die prachtig gekleurde bomen!

Van die foto's van de kittens smelt ik bijna wat zijn het fotogenieke snoepjes.

Heel veel plezier vanmiddag met zingen als ik in de buurt woonde kwam ik luisteren.

Liefs, Ineke

ria vogelzang zei

Ja, wat een apart weer, he?! Voor ons wel leuk,want we konden de nieuwe caravan-voortent nog even opzetten en bewonderen!
En wat een lieve kittens!!! Dochter-lief kwam meteen even naast me zitten en bewonderen..... Zo schattig, die kleintjes!
Ik heb de vorige logjes niet gelezen, doe ik zo nog even, maar welk ras is dit? Anke was wel even heel nieuwsgierig....
Geniet van vandaag! Groetjes, Ria.

Wietskes Quilts zei

Het is een brits korthaar!

groetjes

Wietske

Marguerite zei

De mannetjes eenden zaten hier alweer achter de vrouwen aan. Arme dames. Vind het altijd zo zielig. Die wilde mannen die die vrouwen proberen te verdrinken.
Heb de patroontjes van winter in blogland wel opgeslagen maar laat het nog even links liggen. Ben met zoveel tegelijk bezig. Ennnnn ohhh ik blijf maar lapjes kopen. Nog even en we moeten uit de containers gaan eten zoveel geef ik uit hahahha....
Groetjes Marguerite
Ps wat een super mooie foto's heb je van de kleine poesjes gemaakt.

Anoniem zei

Hier helaas grijs en grauw buiten.En ik had nog wel vandaag foto's in het bos willen maken.Had ik nou maar gister.....
In Vlissingen regende het vanmorgen.
Leuke snoepjes van een poesjes zijn dat.
Heb hier een Manx katje met lang haar.Lijkt net een uilekopje als ze je aankijkt.Maar 3 katten zijn genoeg.
zonnige zondag en veel plezier bij het zingen!
groetjes,Truus uit Drenthe

hobbyshop fugeltsje zei

Ja het weer is volgens mij een beetje in de war. Ik kan toch moeilijk beweren dat we dat zelf zijn nu we met kerst projecten bezig zijn.Ha ha.
Wat heb je weer lieve foto's van die ontzettende schattige kittens op je blog.
Gr. Miranda