woensdag 10 oktober 2012

Ontmoetingen in Brabant



Gisteren was het dan zo ver. Suus en ik zouden elkaar voor het eerst ontmoeten. Leuk en vooral spannend. Suus had natuurlijk een streepje voor op mij want mijn foto staat op het blog. Ik wist niet hoe ze eruitziet, dus dan ben je natuurlijk wel benieuwd.

Suus en ik hebben in ieder geval twee dingen gemeen. We zijn allebei kleuterleidster geweest en we hebben allebei een Jules. Alleen ik maak hem van stof en Suus moet hem uitlaten. Beiden kosten een hoop werk maar geven ook heel veel plezier.


Even voor de zekerheid. Hij is zo groot en nog zo jong

Het was gezellig bij Suus in de enorme woonkeuken. Grote tafel, veel aanrecht, veel kastjes, maar Suus heeft ook best een groot gezin.
Ik had mijn cadeautje van de Quilthoeve meegenomen en gelukkig het viel in goede aarde. Ze heeft beloofd om het stofje te gebruiken in haar huisjesquilt.



En toen begon het Grote Genieten:

Ik mocht in haar atelier.

En ik keek mijn ogen uit. Wat een stapel quilts lag daar al en wat een bakken vol met stofjes. jeetje ik mag er ook ooit nog wel een kamer bijbouwen als ik dat zo zie. Ik ben nog maar net bezig, maar alles past nog wel in mijn kast. Dat is hier dus niet het geval.





Suus haar basisquilt, ook mooi

Nou dit is maar een fractie natuurlijk van wat ze allemaal al gemaakt heeft.
Ze had ook voor mij een pakketje uit eigen voorraad gemaakt met een prachtig kantje eromheen. 
Komt goed van pas, want het zijn echt mijn stofjes.

We zullen elkaar veel tegenkomen de komende tijd want we gaan samen de "Sweet Hearts " bij Francoise doen en de "Miss Yoyo" bij Dorry. Suus, bedankt voor de heerlijke cappuccino. We doen het snel weer!

Op de terugweg naar huis ben ik nog even langs Francoise gereden, ik was toch niet helemaal zeker van mijn mandje, en had het gevoel dat ik nog wel wat advies kon gebruiken.

Het was er druk en erg gezellig, maar vooral zulke mooie quilts!!!!!!! Ik betrap mezelf er soms op dat ik niet eens zo goed naar de dames kijk, maar eerst naar de quilts:)









En inderdaad, Francoise was niet helemaal tevreden. Het mag er op de foto dan allemaal zo netjes uitzien.........




Als het mooi weer is in de herfst fietsen we ons rondje Bossche Broek wel eens voor het eten aan, tenminste als mijn lief een beetje op tijd thuis is. Dit was weer zo'n moment. Zo tegen 6 uur, prachtige ondergaande zon. De ballonvaarders hebben ook allang door dat dit vaak de mooiste momenten van de dag zijn.

En ik kon het weer niet laten.



4 gingen er in totaal de lucht in. Indrukwekkend om te zien.


Meiden, hartstikke bedankt voor al jullie lieve reacties en adviezen gisteren. Ontzettend leuk, ik geniet er enorm van!!!


Prettige dag

groetjes

Wietske

11 opmerkingen:

Marguerite zei

Ohhhhhhh wat een mooie quilts!!! Wat zal jij genoten hebben... Die roze, die oranje, die blauwe, die blauwe ohhhhh.....
Wat moeten we nog een hoop leren?????
Ik ga zo naar mijn quiltles, krijg mijn derde blok Jippieeeeeee...
En als het goed gaat komt er vandaag een verrassing op mijn blog....Fff afwachten dus.
Groetjes Marguerite

Cisca zei

Wat een leuke ontmoeting met Suus, en een gezellig logje. Genieten is dat, hè, zo'n atelier bekijken, dat vind ik ook altijd zo leuk. Mijn "atelier"puilt aan alle kanten uit, er moet nodig weer een kast bijkomen. Ik winkel op het ogenblik ook maar veel uit eigen kast. Je mandje ziet er trouwens heel mooi uiten die kleine Valentijn, heerlijk zo'n mannetje!
Groetjes, Cisca

Monica zei

Wat zal dat een gezellige dag zijn geweest. En wat laat je weer prachtige quilts zien. Veel succes met je nieuwe projectjes

Suuske zei

Wat een prachtige quilts waren er te zien bij Francoise. Hè, misschien had ik me toch moeten laten ontvoeren ;-)

"Jouw" huisje is al klaar, ik probeer er vandaag een foto van te maken.

Groetjes, Suzanne

Lida zei

Wat een gave quilts, zowel op het eerste als het tweede adres! En je moet maar denken, aldoende leert men! Grijns!
Groetjes
Lida

Anoniem zei

Je hebt weer voor een likkebaardend lekker blogje gezorgd vandaag!! Heel gezellig en prachtige quilts.
Tot mrgn! Jeanny (zonder blog)

marga zei

Kan mij voorstellen dat je eerst naar al die mooie quilts kijkt want die trekken toch echt de aandacht ook al zeggen ze niets.
Genieten van de natuur op dit moment is helemaal te gek.
Nog even en dan zijn de bomen kaal en duiken we de winter is.
Fijner dag.
Marga

Françoise zei

Hoi Wietske,

Het is niet raar hoor dat je eerst naar quilts kijkt.
Soms moet ik bij cursisten ook de lapjes voor ogen halen om daarna de persoon er weer bij te hebben. Je kijkt immers samen steeds naar de lapjes.
Moet mijn quilt toch maar gauw verder quilten, want ziet er goed uit met het licht wat er over heem valt...mijn planning maar weer eens oppakken.

wilma oud zei

Ook ik heb weer genoten van je heerlijke verhaal en je mooie foto's. Je raakt niet uitgekeken op al die mooie quilts. Jammer dat je mandje niet helemaal goed was, maar van je eigen fouten leer je het meeste. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

hobbyshop fugeltsje zei

Heerlijk om je blog te lezen. De krant kan er niet aan tippen. Ik heb mijn kopje thee onder het lezen van je blogs op gedronken en ben weer helemaal op de hoogte. Hou moet in je patchwork. Tip: ik werk altijd met inlegluiers voor mijn patchworkjes. Ik weet niet of je deze techniek bekent bent.
Maar ik werk hier het liefts mee en heb dit geleerd van mijn eigen moeder als van mijn schoonmoeder.
Gr. Miranda

lia zei

Dat ziet er weer gezellig uit en je hebt nog plannen genoeg met nieuwe projecten.Fleurige quilts komen voorbij dat ziet er zonnig uit en die lapjes dat herken ik ook hoe langer je quilt hoe meer je om je heen verzameld.
Groetjes Lia