dinsdag 2 oktober 2012

Lekker vroeg blogje



Het was maar een beetje een suf dagje gisteren. Je wilt iets doen, maar hebt nergens zin in. En dat is niks voor mij. Het zal vandaag wel weer beter gaan, denk ik.

Eigenlijk heb ik straks de tweede les van Hexagonnen maken bij Marleen, maar ik heb gemaild dat ik een keer oversla. Er zijn momenteel zoveel file's op de A2 en het been doet nog niet helemaal wat ik wil, dus ik houd het even rustig, haal het een volgende keer wel weer in.

 Ik had jullie de foto's beloofd van de jonge poesjes. Tot grote verrassing van het op-een-na-jongste zusje blijken het allemaal poesjes te zijn en geen katers. Het zijn dotjes, en het gaat zo goed met ze.





 En de oogjes open



Hier smelt je toch van?



Zusje heeft ook weer een stukje van haar quilt-in-wording af. Ze wil echt proberen om dit af te maken voordat ze weer verder gaat met andere dingen.


Ze had hem voor het weekend al gestuurd, dus het zou zomaar eens kunnen zijn dat ze al weer een stukje opgeschoten is. Maar dat merken we dan wel.

Toen we thuis kwamen lag mijn eerste pakketje van de pronkrol van Jookies in de brievenbus.
Ik heb er heel veel zin in, maar of het allemaal lukt? Dit eerste lapje vraagt al de nodige creativiteit want ik moet draden uit het linnen trekken. Zelfs dat heb ik nog nooit gedaan. (borduursters, niet lachen hoor!) En als er al gewaarschuwd wordt voor trekken van het linnen denk ik al: o, o, dat gaat dan bij mij zeker gebeuren...... Alles waar voor gewaarschuwd wordt op cursussen is altijd op mij van toepassing.

Dus ik ga straks eens op mij gemakje kijken en als ik het niet durf, ga ik of gewoon met een rijgsteek en/of een kruisje het vierkant maken of ik laat het liggen tot volgende week, want dan zie ik mijn buurvrouw van vroeger -en vriendin-uit Eindhoven weer. Zij is een expert in het hardanger borduren dus zij zal de draden er moeiteloos uittrekken voor mij. Kan het natuurlijk ook gewoon proberen en opnieuw beginnen als het niet lukt. Ik ben namelijk in 1 ding heel erg goed: opnieuw beginnen.

ik kan me nog herinneren dat ik de engel van de Jules had gemaakt op geheel eigen wijze. Ik kwam toen voor de eerste keer bij Dorry en zag die van Jose en ben toen helemaal opnieuw begonnen met "engelengeduld" overigens.............. Het was een goede leerschool.





Verder wil ik natuurlijk gaan meedoen aan het winterproject, dus misschien ga ik straks eens op zoek in mijn kast naar geschikte lapjes. Ik heb mezelf voorgenomen om voor dit project geen nieuwe stoffen te kopen. Er ligt zoveel, dat moet voldoende zijn.


En dan wil ik jullie nog mijn score van bloemen en hartjes van het afgelopen weekend laten zien.
In het hotel was een grote bibliotheek en daar kon je heerlijk zitten. Dus het is goed gelukt.


De tweede lap van de Dancing Dollies schiet nu goed op, maar ik ben er nog lang niet. 

Prettige dag

groetjes

Wietske

16 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hee Wietske, zijn dat nu britse korthaar poesjes?? ze lijken er wel erg op, wij hebben er ook twee, grote dan wel.Succes met je borduren, ik heb dat lapje ook gekocht bij Joke en denk hetzelfde als jij....Brrrr, kijken of het me lukt....maar het was zo leuk!

Atelier Hartendief zei

Wat een vroeg blogje!
Lieve poesjes en wat heb je leuke projecten waar je mee bezig bent. Volgens mij heeft iedereen dat met hardanger, je hebt het gevoel dat je je mooie linnen helemaal kunt verknallen!
Succes en groetjes Marijke

Marguerite zei

Hardanger ziet er zo mooi uit. Maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd/gedurfd. Het winterprojectje heb ik ook opgeslagen weet nog niet of ik mee ga doen. Ga anders steeds meer op een echte quiltster lijken met een heleboel net aan begonnen maar komt nooit echt af projectjes. Ga nu jongste uit haar bed halen de rest is al naar school/werk.
Fijne dag Marguerite

Heleni zei

Gewoon doen Wietske, draadjes trekken. Je zult zien dat het best meevalt. De eerste keer is met alles een beetje eng.
Je kunt 't, ik weet 't zeker.

Jeanny zei

De poesjes zijn om op te vreten....!
En Wietske gewoon draden uittrekken, daar kan niet veel fout mee gaan.
Lieve groet.

nelleke zei

Goedemorgen Wietske,

Dat beenprobleem heeft mijn man ook, dus snap je helemaal,sterkte daarmee.Je zus haar werkstuk word geweldig!En dan die poesjes..zucht..wat schattigggg!
Ik zou zeggen:probeer ook eens een beer te maken,als je zo mooi kunt quilten,dan is dat echt een makkie hoor.

Dat je geen nieuwe stofjes gaat kopen en al zoveel restjes hebt,daar kan ik me wel iets bij voorstellen hoor.Bij creatieve mensen puilen overal de kastjes uit..hihi.



fijne dag


Nelleke

Anoniem zei

Winkelen in eigen kast is een goed idee, maar hoe het komt weet ik niet, uiteindelijk wordt mijn voorraad er alleen maar groter van. Gelukkig is Francoise dichtbij.
De poesjes zijn geweldig, mogen we meegenieten met opgroeien?
Groet Hanny.

Irene zei

Whoa, dapper hoor, dingen doen die je nog nooit gedaan hebt. Respect!
Een duf gagje, geeft toch niks, ook al is het niet je ding. Laat thuis komen en dan nog die injectie, sooms vraagt het lijf er gewoon om. Doe ik ook soms.

Enorm leuk Canterbury nog eens te zien op je foto's. Ik ben er al een paar jaar niet geweest en mis het heel erg. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. De versnapering bij Cafe Nero heb ik ook herkent, hihi.

Groetjes, Irene

Cisca zei

Wat een schatjes, die poesjes.
Het is je zowaar gelukt in zo'n druk weekend toch nog wat te doen, goed van je. En ptoberen, hoor, met die draden, het is vast niet zo eng als je denkt!
Groetjes, Cisca

Anoniem zei

Laat lekker liggen Wies, ik leer je het en dan weet je het voor altijd, zonde om op nieuw te moeten beginnen als het fout gaat. Je hebt nog genoeg andere dingen te doen.
Liefs, Liesbeth

Wietskes Quilts zei

Kijk dat is nou eens een doortastende docent....... Hier zat ik dus even op te wachten. Gelukkig, ze reageert!

Ik laat het, met jullie permissie, gewoon liggen tot volgende week.
Ik wou dat jullie eens konden zien hoe handig Liesbeth is met het uitrekken van draden en het daarna weer repareren, want veel anders is hardanger toch niet echt he?

Maar evenzogoed ontzettend lief jullie reacties hoor. Ik ben er iedere keer weer heel blij mee.

groetjes

Wietske

Suuske zei

Zo Wietske, vroege vogel!! Heb net weer even bijgelezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Canterbury. En dat daar dan ook nog eens een quiltwinkel blijkt te zijn, dát is boffen!

Ik vind borduurwerkjes zo mooi maar zal er zelf nooit aan beginnen, zo'n gepriegel..

De quilt van je zusje wordt ook heel erg mooi. Ik ben daar ook eens aan begonnen maar na 2 blokken al weer gestopt. Ik ga hem vast nog eens afmaken... "ooit"..

Groetjes, Suzanne

(en idd: gewoon rustig wachten met het uittrekken van draden totdat Liesbeth het voor kan doen. Niets zo vervelend als opnieuw moeten beginnen. Je hebt vast nog wel iets anders omhanden ;-) )

Anoniem zei

Reactie van een-na-jongste-zusje: De poesjes zijn brits korthaar poesjes. Kittens en ouders hebben stambomen, vader is int. kampioen. beide ouders hebben alle testen gehad. poesjes krijgen mooie stambomen. Ik houd mijn grote zus natuurlijk wekelijks op de hoogte tot aan 13 week want dan gaan ze verhuizen naar hun volgende baasjes

hobbyshop fugeltsje zei

Wat zijn ze schattig die kittens. Als wat zo klein is altijd zo ontzettend vertederd om te zien. Ze doen mij denken aan vroeger toen ons poes ook kittens had. Helaas ben ik allergies voor katten. Ik pas wel op die van mijn jongste zusje maar ik kan er niet zelf meer één in huis hebben. Ik heb er geen anti stoffen meer voor.

Hardanger dat heeft mijn moeder ook heel wat jaren gedaan. Dit is een hobby die je niet veel tegen komt. Maar o wat kan je daar mooie projecten met deze techniek maken. Ik heb nog steeds mijn kleedjes liggen hier in huis , die mijn moeder voor me heeft gemaakt. Veel succes met deze hobby. Het gaat je vast en wel lukken.

Gr. Miranda

Monica zei

Wat is dat een ontzettend leuk quiltje waar jouw zus mee bezig is, is dat een bestaand patroon?

Anoniem zei

Monica, het patroon komt uit het boek, An Angels Story, van Anni Downs, Hatched and Patched.
Wietske had het gekocht bij Dorry van Beers'. Ik mag het lenen. Hoop dat e hier wat aan hebt, groetjes zusje