woensdag 3 oktober 2012

Nuttig en aangenaam


Toch nog een blogje voor de leukigheid.

Vanmiddag ben ik vol goede moed begonnen aan het project Winter in blogland nadat ik eerst alle borduurgaren bij elkaar had gezocht en de lapjes had geknipt. De stofjes had ik nog en het  meeste borduurgaren ook. Soms ietsjes andere kleur, maar dat maakt niet uit.



Ik heb dus ook een andere kleur genomen voor de lapjes, maar deze is ook leuk.


 Ik kwam er niet helemaal uit en wist niet precies hoe het moest. Goede raad is duur en ik besloot dat ik in ieder geval een mail naar Francoise kon sturen om advies te vragen. Morgen heeft ze weer open huis maar dan zit ik in de trein naar Zwolle.
Er kwam een mail terug: 3 uur gezellig een kopje thee?

Nou, dat laat ik me geen tweede keer zeggen, dus vanmiddag op naar Vught, waar inderdaad heerlijk de thee klaarstond.



Er lag een schitterend lapje op tafel, horend bij de Carroussel. 


 Francoise is ook met de breirol bezig. Ze wacht op het volgende deel.



Heerlijk een allrounder die even meekijkt en in een ogenblik ziet hoe het precies moet.
Natuurlijk is het borduurwerkje simpel, maar de rest is wat ingewikkelder voor mij met mijn- nog- niet zo- heel -veel -ervaring-op-dit-gebied.







En het was echt zo gepiept. ik kan weer verder!

Francoise heeft zwarte stoffen gekocht en ze is al van alles aan het verzinnen wat ze ermee gaat doen.
We moeten afwachten dus. Maar ik heb alvast 2 lapjes gekocht voor je-weet-maar-nooit.







Aparte combinatie, we vonden vanmiddag dat rose er ook goed bij combineert.




















Francoise, bedankt voor je hulp en voor de thee.

groetjes

Wietske

5 opmerkingen:

wilma oud zei

Oh Wietske, ik houd mijn hart vast. Ik heb blok 1 nog even opgeslagen en ben nog maar een beginner, maar wanneer jij ook al hulp nodig hebt????? Dan zie ik het voor mijzelf somber in.
Fijne avond nog. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Hallo Wietske,
Oh wat herken ik veel de perikelen van een beginnende quiltster (met de nadruk op ster) Alles is mooi en alles wil je maken maar helaas gaan er maar 24 uur in een etmaal en je wordt geacht een gedeelte hiervan te slapen.
Wij quiltsters zijn bijzonder hebberig :-)
Ik zag dat je aan winter in blogland gaat beginnen en omdat je vaak in het zuiden (maastricht) bent hoop ik steeds weer dat ik je eens ontmoet in "mijn" quiltwinkel bij Jacqueline in Hillensberg.The log cabin. Dat is een klein plaatsje op de grens met Limburg ter hoogte van SIttard. Aan jouw werk te zien (jouw smaak) moet dit ook een walhalla voor je zijn. Enfin ik geef de moed niet op en blijf opletten op een Brabantse bezoeker. Heel veel succes en plezier met je winterland (en natuurlijk al je overige quiltwerk)
Jeanny (zonder blog)

Marguerite zei

Ik heb alles in de computer opgeslagen van de winter in blogland. Denk dat ik maar even wacht totdat jij wat verder bent. Kan ik bij jou gluren/vragen hoe het moet. Moet eerst wat kaartjes maken. Zijn er heel wat jarig deze maand en ze verwachten nu eenmaal een eigengemaakte kaart. Ja een beginnende quiltster heeft het zwaar en mag haar achterban niet verwaarlozen natuurlijk.
groetjes Marguerite
Wat een mooie lapjes heb je weer gekocht!!

Wietskes Quilts zei

Hoi jeanny,

Kom zeker eens bij je langs als we in Maastricht zijn. Altijd leuk!

Groetjes

Wietske

Anoniem zei

Hé Wietske,
Even voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen; met "mijn" quiltwinkel bedoel ik dat ik daar kind aan huis ben, m.a.w. klant. Ik heb het gevoel dat dat voor jou Dorry is? Ikkijk uit naar je nieuws morgenochtend.
Doeiii, Jeanny