maandag 29 oktober 2012

Mag ik jullie voorstellen..........




Aan Madelief




Gisteren had ik een pyamadagje gepland...... Niks pyamadagje zei mijn lief. We kleden ons aan en we gaan naar de poppenbeurs. Nu is er iets heel moois in onze eigen stad en nou gaan we er niet heen. Dat kan natuurlijk niet.

Ik ben altijd erg geïnteresseerd in mooie poppen en poppenhuizen, en was ook al wel een poos op zoek naar een mooi nieuw kind in ons antieke kinderbed, maar dan moest het ook wel heel echt lijken. En dus stond het bed al een paar jaar leeg.

Maar nu dus niet meer!

Na enig overleg en geregel mocht ze mee naar huis en ik ben blij met haar. Ze weegt ook echt 8 pond en ik mocht prachtige kleertjes voor haar uit zoeken. Jurkjes, sokjes, mutsjes, ze heeft zelfs een pamper om en een speen in de mond.





Nou moeten jullie niet denken dat ik hier de hele dag met Madelief op mijn arm door de kamer loop hoor, ik ben tenslotte een nuchtere groningse, maar af en toe even in het bed kijken kan toch geen kwaad he? Misschien, heel misschien een keertje eruit pakken?

Suus, jij hebt de primeur hoor morgen.

Maar we zagen nog veel meer gisteren en ik geef maar even een kleine impressie:







Marijke van Ooijen

Er liep een optocht aan antieke kinderwagens met poppen erin over de beursvloer.


Deze baby was niet echt


Maar deze wel!!!! Echt waar



Oké, genoeg over de beurs, waarvan ik hoop dat hij er volgend jaar weer is. Nu over naar de poesjes, want ik heb eergisteren weer nieuwe foto's gehad. het wordt nu wat moeilijker om ze goed op de foto te krijgen omdat ze erg speels zijn en al behoorlijk in de kamer spelen.
Maar het is het -op-een-na-jongste-zusje toch gelukt.




Wel een zoet blog hè, vandaag...........

Van zusje horen we trouwens niet zoveel momenteel, zij heeft vorige week een spier gescheurd in haar bovenbeen. Ze gleed uit op een fleecedeken toen ze lego van de kleinkinderen wilde uitzoeken en schoonmaken. Het gaat nu wel weer, maar ze heeft erg veel pijn gehad en dan heb je niet zoveel zin.

"Zusje, hele dikke kus en we bellen vandaag weer."

Ik zag gisteren dat ik inmiddels 50 volgers heb en daar ben ik reuze blij mee. Ik ben me aan het bezinnen op iets leuks om jullie te bedanken maar het moet allemaal nog even vorm krijgen. Ik kom er op terug.
Middelste heeft een paar dagen geleden een beschrijving gemaakt hoe je je blog in boekvorm op je pc kunt zetten. Het is haar goed gelukt, mijn lief heeft het gisteren uitgeprobeerd. Het lukt ons alleen niet om via dit blog een link mee te sturen aan jullie.
Dus diegene die de link hebben wil, even een mail sturen naar wietske.meinders@hotmail.com of via dit blog reageren.
ik stuur de link dan toe via een mail.

Zo, ik ga eens even iets zinnigs doen, offe zal ik Madelief er nog een keer uithalen?

Prettige dag

groetjes

Wietske



16 opmerkingen:

Irene zei

Ahhhhhh, wat een lieve baby. Misschien een babyquiltje binnenkort?
Eerlijk gezegd ben ik zelf meer een berenliefhebber, maar die babypoppen zijn toch ook wel heel schattig.
Wat zijn die katjes toch een stel lekkere pluizebolletjes. Om helemaal verliefd op te worden.

Fijne dag verder,

Irene

Ineke B zei

Die onverwachte uitstapjes zijn meestal wel gezellig! :-)

Het lijken net echte baby's, heb ze nog nooit in het echt gezien. Voor in een antiek bedje is het wel leuker als er een baby in ligt.

Fijne dag, Ineke

Suuske zei

Ik ben heel benieuwd naar jouw Madeliefje. Vooral op de eerste foto lijkt het net een echte baby. Wat knap dat iemand dat zo kan maken. Zo heb ik me ook zitten vergapen aan het poppenhuis waar ik via een link van jouw blog op ben gekomen. Werkelijk ongelooflijk en heel erg mooi.

Zie je morgen!

Marguerite zei

Oh ze is net echt!! En dan heb jij de beren van Marijke in het echt gezien!! Die zijn zo mooi. (ken ze alleen van haar blog). Ik moet ook toegeven dat ik het heerlijk vind om met de poppen van de meiden te spelen hoor!! Ik zou het heel leuk vinden om te weten hoe je je blog in boekvorm kan maken. Het is eigenlijk een soort dagboek wat we maken. Super om te bewaren voor later.
Groetjes Marguerite

Mupminoes zei

Wat een mooi kind heb je gekregen :-)
En ik wil ook wel heel erg graag een dagboek maken.

Bernadette van Gils zei

proficiat met je nieuwe kindje, wat een schatje
en wat een leuke beren en kinderwagens ook op de beurs. wil je volgend jaar even een tip geven als weer is, want ik ben gek op oude poppen e.d. en Den Bosch is voor mij nog haalbaar om heen te gaan.
Beterschap voor je zus en hopenlijk gaat snel beter met haar. De poesjes worden steeds mooier smelt smelt.
En een zoete blog op de maandagmorgen om de week te beginnen vind ik wel gezellgi hoor
Geniet maar lekker van je nieuwe kind en af en toe in de wieg kijken is niks mis mee
fijne dag
BErnadette

Lida zei

Zo een echte Baby born, wat een gaaf cadeau! Ik heb een vriendin die ze ook maakt en kijk mijn ogen uit als ik zie hoe veel werk dat is! De jouwe is echt een mooie pop en natuurlijk moet je haar zo nu en dan even oppakken, niks mis mee! Schattige foto's van de poesjes! Zusje beterschap en jij genieten van je steekjes, knuffel
Lida

Anoniem zei

Misschien verstandig om kraamhulp Super Goof in te schakelen?? Dan kun je genieten van je kraamtijd poppenmoeder:-). Zo te zien was het zeker de moeite waard om uit je pyama te kruipen (neem ik aan!) Doeiiii tot mrgn. Jeanny zonder je-weet-wel

nelleke zei

Ohhh Meisje...Heb je een baby erbij????Wat een schatje en van harte gefeliciteerd!!! Dat is dan ook onverwachts hè?Wat knap dat die mensen die kunnen maken..ze lijken inderdaad levensecht!
Wat heb jij nog mooie foto`s genomen van de beurs.En al die poppenbaby`s in kinderwagens....wat een sfeertje hè? We zijn ook erg blij dat we zijn geweest.Het was een heerlijke dag.

fijne dag met Madelief,

liefss


Nelleke

Klaske zei

Oooh Wietske, dit had mijn moeder moeten weten, zij is gek op die poppen.
Beterschap met zusje haar been!
Fijne dag vandaag!

Françoise zei

Stuur mij de link maar....groeten en tot gauw

wilma oud zei

Wat leuk die poppen en beren en ook je nieuwe aanwinst. Groetjes Wilma

Annie Kingma.Bonnema zei

O wat prachtige poppen en beren laat je ons van mee genieten, je nieuw poppen kindje is ook bijna echt.
Ha de kinderwagen waar de echte baby in ligt, zo eentje had ik vroeger ook voor onze kinderen.
een welbestede dag, en dus veel beter dan een pyjamadag
De link voor het boek maken, wil ik ook wel.
Groetnis Annie

Petra zei

Als die beurs er volgend jaar weer eens ga ik graag eens kijken, kan er dan op de fiets naar toe :) En ik moet niet te lang naar die poezen kijken, ze zien er echt te lief uit.

Anoniem zei

Toen ik de 1e foto zag en de rest nog niet,dacht ik toch echt dat je een foto van een v.d.kleinkinderen liet zien!
Kan me voorstellen,dat je voor Madelief bent gevallen.En de naam is ook zo leuk-made lief.
Bedankt voor je beursfoto's en dank aan je man,dat hij je 'meegesleurd'heeft! Anders had jij je baby niet gehad!
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Heleni zei

Ooohh wat een prachtig poppekindje Wietske. Bijna eng zo echt lijkt ze. Gefeliciteerd hoor. Er hoort inderdaad een 'kindje' in je bedje.
Dat was wel effe wat anders dan een pyjamadag zeg. Heerlijk zo'n verrassing. Veel plezier met je Madeliefje.
groetjes, Heleni

ps. je bent van harte welkom hoor.