zondag 26 augustus 2012

Wasserij Wietske



Was het niet zo dat zusje een dag of 10 geleden ook al een paar mandjes met wasgoed hier bracht?
Nu hebben we de was van middelste meegenomen uit Maastricht omdat haar wasmachine stuk is. Omdat ze tot dinsdag op een nieuwe moet wachten hebben wij de was meegenomen en wordt er nu volop gedraaid.




Morgen heeft ze een afspraak in Leiden, ze werkt daar officieel nog tot 1 november en dan kan ze mooi op de terugweg de schone was weer meenemen. Dinsdag komt, als alles goed gaat, de nieuwe wasmachine. Enne ik heb het zelf aangeboden hoor, ze heeft er niet om gevraagd

Vandaag hebben we onze aandacht verdeeld tussen de jarige schoonzoons in den Bosch en in Maastricht. De een was gister jarig, de ander vandaag dus dat schiet lekker op. Oudste is over 2 weken jarig maar hij zit heerlijk te genieten in Toscane met Fedde en zijn mama. daar hoeven we nu dus even geen rekening mee te houden.

We hebben het allemaal weer met veel plezier beleefd, vooral de kindjes kunnen we niet lang missen.
Ik had mijn meisjes meegenomen en ziedaar, Valentijn bouwt al een stevige band op met ze.





We zijn even de stad ingegaan vanwege Preuvenemint maar het was er te druk. We hebben buiten het centrum maar iets gegeten.

Vlak voordat we weer naar huis gingen hebben we met Laurens nog een spelletje met zijn tolletjes gedaan. 
Ja hoor hij heeft ze nog steeds van het weekend in Arnhem bewaard......



En heb ik met Valentijn nog naar de Teletubbies gekeken



Maar ik wil jullie ook nog iets anders laten zien.
Ik had het er al een paar keer over gehad maar ik vond het Plombje van Lida zo leuk en ik was al een poosje van plan om hem ook te gaan maken. Het is natuurlijk handig als je iets groots op tafel legt zodat je er iets op kunt leggen wat de boel verzwaart, maar ik vind het ook zo leuk om hem voor de sier neer te leggen en er spelden en naalden in te doen.
Gisteravond laat is mijn lief het dak nog opgegaan om een steen te zoeken en ben ik er nog mee aan de slag gegaan.




Deze afbeelding past er ongeveer op maar ik maak er wat keuzes uit.
Aan de zijkanten wil ik wat teksten maken. Atelier couture vind ik wel passend en Bossche quilts ook wel.



Mijn lief is zo goed in passen en meten

Later meer hierover.

Ik heb vanmorgen nog mijn lapje afgemaakt van de basis cursus, maar volgens mij doe ik iets fout. Ik heb het zonder naadtoeslag afgeknipt en volgens mij klopt het niet.


Misschien kunnen jullie mij adviseren voordat ik met de tweede begin. Ik heb Dorry ook al een mail gestuurd......

Zo, nu eens kijken of de was klaar is.

Goede nachtrust gewenst.

groetjes

Wietske