maandag 20 augustus 2012

Klef nachtje



He gelukkig, de nacht is weer om. Dit is toch wel heel erg warm hoor. Nou kunnen wij ons er wel tegen wapenen, maar ik denk dan toch even aan al die mensen die ziek en oud zijn, en die geen kant op kunnen als alleen maar zitten wachten tot de hitte voorbij is.

Gelukkig konden wij gisteren de hitte van de stad ontvluchten, wij gingen naar zusje op de camping in Aarle Rixtel.






ik kreeg daar vragen over en zal ze hierbij even beantwoorden.



This is the place to be, een fantastische senioren camping met alles er op en er aan. Dicht bij een meer, in de bossen. Zusje heeft een schitterend plekje vlakbij een frisse waterkraan en een lantaarnpaal voor als het donker is. Maar om hun tent heen is het helemaal begroeid zodat ze de hele dag schaduw hebben. Er is daar een B&B evenals een paar kant en klare tenten die je compleet kunt huren. Verder een grote gezellige ruimte waar iedere dag een krant ligt, een grote koelkast waar de tenteigenaren hun spullen in kunnen leggen.
Rust, ruimte en genieten dus. Een echte aanrader.


Als het hoofd en de voeten maar koel zijn, komt de rest ertussenin vanzelf goed.........
Toch handige wasmandjes.



Zusje heeft haar nagels voor de gelegenheid prachtig oranje gelakt. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor kleur ze 's winters hebben. toch eens even vragen......



Ze is ook begonnen met de blommekes en flinterkes.



Noah heeft 2 keer gezwommen




We hebben heerlijk gegeten op dit piepkleine tafeltje




Ik had zelfs de moed om een paar lapjes te maken voor mijn basiscursus-quilt. Dorry had zaterdag gewaarschuwd voor de moeilijkheidsgraad wanneer je lapjes gebruikt met patroontjes als je die 1 kant op wilt leggen.
Daar ben ik gistermorgen om 7 uur eerst eens even mee aan de slag gegaan, maar mijn lief moest me uiteindelijk helpen, ik kwam er niet uit.


 Allemaal foute lapjes, want ook in bovenstaand stofje zit een patroontje die ik graag dezelfde kant op wilde hebben dus de moeilijkheidsgraad was voor mij extreem hoog, eigenlijk niet te bevatten....




Maar met een lief -die-ooit-wiskunde-heeft-gestudeerd-  heb je ook wat in huis natuurlijk, Dorry kan tevreden zijn.

Nu ik hier toch zit en al helemaal aangekleed en fris gedoucht ben zal ik jullie een aantal Sint Jorissen en de Draak laten zien die in onze straat hangen. Deze figuur is een mythologische, heeft dus niet bestaan maar het verhaal eromheen is grappig. Voor de geïnteresseerde, zoek het maar even op op internet. Ik vind vooral de afbeeldingen erg leuk.

Deze onderstaande is te zien in de muur van ons eigen huis.




Wat ook in onze muur te zien is, is deze afbeelding.



Wij boffen dus maar met al dit moois. Deze afbeelding is een auto als je goed kijkt. Vroeger zat hier een garagebedrijf, maar die is in vlammen opgegaan doordat de benzinepomp vlam vatte. Daarna is de hele boel weer opgebouwd, maar heeft het garagebedrijf ergens anders een nieuwe plek gevonden.

De route van de stadswandeling gaat door onze straat, maar gelukkig ben ik geen beroemde quiltster dus ze komen niet voor mij maar voor al deze prachtige afbeeldingen.

Vandaag staat o.a. weer een bezoek aan de tandarts gepland, tenslotte moet de noodvulling er weer uit en zal er een definitieve moeten komen. Of dat vandaag al gedaan wordt weet ik niet, ik laat het jullie weten.

Nou maar eens kijken vanmiddag of de wachtkamer weer zo leeg is........



Groetjes

Wietske

4 opmerkingen:

Heleni zei

Ja 't is wat met die patroontjes in de stof. Op een gegeven moment zie je 't ook niet meer. Fijn dat je zo'n goede hulp in huis hebt.
Wat een heerlijke dag had je bij zusje op de camping. In de schaduw, voetjes in 't water, handwerkje op schoot, een lekker hapje tussendoor, tja zo kun je 't volhouden, lijkt me.
Vandaag weer zo'n dag Wietske. Geniet er van.

Marguerite zei

Ja het was me het nachie wel. Hadden ook nog een stel muggen die het erg gezellig vonden in de buurt van mijn hoofd. Nou ja als het regent is het ook niet goed. Fijn om te lezen dat jij ook in gevecht bent met je lapjes. Hahahaha... Het is allemaal niet zo makkelijk als het eruit ziet. Ga nu de ramen zemen en vanmiddag lekker naar de boot. Kinderen zijn nog 2 weken vrij dus ik neem het er lekker van. Hoop vanavond mijn lapjes weer eens uit de doos te halen kriebelt wel, hebben die muggen niet alleen voor gezorgd. Ik schijn nogal erg lekker te zijn.....
Groetjes Marguerite en heel veel sterkte bij de tandarts

Dorothé zei

Ook hier hebben we ons bijna niet bewogen van de hitte. Op het moment kan ik me niet tot de lapjes zetten, te warm. Af en toe haak ik een toertje aan een winterdas. Jullie wonen, zo te zien, in een prachtig pand hoor.

marga zei

Een gevecht met lapjes niet zo leuk het is vaak een zoekwerk maar als het dan gelukt is kun je heel tevreden zijn. Mooie beelden uit de straat. Dat is wel iets anders dan een nieuwbouwwijk. Hoewel dat ook wel leuk kan zijn maar heeft een andere waarde.
Ik wens je veel succes bij de tandarts.
Groeten
Marga