zondag 20 december 2020

Tijd voor ons zelf.....

 

Gekke gewaarwording hoor. 

We realiseren ons nauwelijks dat het vandaag zondag is, Herman hoeft ook niet meer te zingen de komende tijd. Het was nog druk gisteren om alles af te handelen en naar de post te brengen maar het meeste kon hij nu zelf doen waardoor er voor mij iets meer tijd was om boven te blijven en om het één na laatste blok van de Foxley Village af te maken. We zijn gisteren nog wel even op speurtocht geweest door de keuken en de koelkast. Koekjes en chocolaatjes mee naar boven, kastjes gesopt en de koelkast schoon en nog een vaatwasser aan. Gek hoor, net of we op vakantie gaan maar zo voelt het niet.

Tenslotte is 3 weken te lang om de boel de boel te laten.

Ik moet een beetje opschieten met de afronding van de quilt voor Koen want Marina komt direct na nieuwjaar langs om quilts te brengen en top's te halen en ik wil hem dan af hebben zodat hij mee kan.

De blokken zitten in elkaar maar alles moet nog aan elkaar gezet worden.


Het middenstuk gaat morgen mee. 

Alles is geregen, het hoeft alleen nog maar vastgezet te worden. Een heerlijk klusje als je een dagje uit gaat om te handwerken bij een gelijkgestemde. Met een winkel dicht is daar nu wel tijd voor.


Gisteren ben ik begonnen aan het laatste deel. Eén van de leukste vind ik. Het vosje zal er leuk op staan als het straks klaar is.


Toch nog wel een heel klusje maar de komende week wordt dit mijn uitdaging.


Zo zal het er ongeveer uit gaan zien. De andere banen zitten al aan elkaar, dus het komt wel goed.
En dan is de quilt voor Koen ook klaar en heb ik er 7 gemaakt de afgelopen jaren, voor ieder kleinkind één.

Ze gebruiken hem allemaal behalve Suze. Die hangt nog in de winkel, maar zij slaapt nog niet in een groot bed dus ze heeft hem nog niet nodig.


Natuurlijk moest ik de afgelopen week even proberen om te borduren
Rie Cramer, een patroon van van meer dan 50 jaar oud.


Maar de komende weken blijft hij nog even in de kast


Al smaakt het wel naar meer......


Straks eerst ons rondje lopen en de laatste dagen kunnen we eindelijk ook eens gewoon door de stad lopen en hoeven we ons niet te beperken tot de stadswal waar het rustig is.

Gisteren las ik een uitspraak van één van de artsen in het ziekenhuis: "de mensen maken zich er drukker om of de Action wel open is, dan dat ze zich druk maken om de IC's die momenteel vol stromen met doodzieke mensen"........

Nu maar hopen dat het de komende tijd stil blijft op straat zodat we hopelijk over een paar weken weer iets meer vrijheid hebben.

Mocht je nog stofjes willen bestellen? Met enige vertraging af en toe blijven we daarvoor gewoon "open" de komende weken.


Fijne zondag

groetjes

Wietske