maandag 28 december 2020

7 stuks.....

 

Stille dagen, zo met z'n tweetjes. 

Maar we hadden ons voorgenomen om er samen iets gezelligs van te maken.

Vlak voor de kerst stond de vos klaar op het laatste blok en omdat Marina aangaf deze kerstperiode langs te willen komen om quilts te brengen en eventueel op te halen, besloot ik dat de top voor Koen gewoon klaar moest zijn.

Dus borduurwerk ver weggestopt zodat ik niet afgeleid werd.


en op 1e kerstdag had ik dit blok helemaal af.


Inmiddels was Herman een heerlijk stukje vlees aan het braden en kookte hij de basis voor ons toetje voor de wedstrijd.


En alhoewel het niet direct de bedoeling was dat er kinderen kwamen eten kwamen ze toch en dat was natuurlijk een feest.


Isabel had van alles verzameld om de chocoladepudding te versieren.


Gouda stuurde deze tulband, maar vertelde er eerlijk bij dat ze hulp hadden gehad.
Aangezien we van te voren geen spelregels hadden opgesteld werd dit geaccepteerd door ons.....


Maastricht was met de grote jongens aan de slag gegaan. Een "onafhankelijke jury" (vriendinnetje van Laurens) koos deze uit als de ultieme winnaar.


Maar volgens ons was die van ons de lekkerste. Isabel en Suze smulden er van. Hij ging in één keer op en we hadden veel contact en plezier met elkaar en daar ging het om.


Gistermiddag: de laatste steken worden gezet. 

Morgen beneden nog een randje erom met de naaimachine om hem precies één persoons te krijgen: 2.00 x 1.40 meter.

Ik vond het een lastige dit keer: voor jongens is het nou eenmaal wat moeilijker. Geen bloemen, voorkeur voor groen en grijs. Maar volgens mij is het gelukt. 

En nu? 

7 quilts, voor alle kleinkinderen één.

Ik ben er blij mee en vooral ook erg opgelucht dat het gelukt is. Ik had het beloofd aan ieder kind om voor zijn of haar tiende jaar één klaar te hebben.

Ik weet zeker dat Marina ook hier iets heel moois van gaat maken.


Beyond the Porch van Natalie Bird: 

Een poosje geleden bij ons als Bom gemaakt door Jaqueline.
Hij is werkelijk prachtig geworden


en hij komt mee terug als Marina komt.


We gaan maar weer over tot de orde van de dag, al vinden wij er echt niks aan dat de winkel ook volgende week gewoon dicht moet blijven.

Het is goed om weer in normale doen te komen en de paar overtollige kilo's er even af te lopen en vooral om niet meer te snoepen.


Fijne dagen nog en tot gauw

groetjes

Wietske