donderdag 10 december 2020

Even weer proberen.....

 En dat begon zo gisteren. 

Zin in borduren. 

Dat had ik de laatste tijd, maar omdat ik het jaren niet gedaan heb is het eerst even uitvogelen hoe ik het wil gaan doen.

We hebben linnen genoeg in de kast en aurifil heeft mijn voorkeur. Even puzzelen dus welk linnen het beste past bij welke dikte garen.

Ik heb het gevonden en dus kan ik starten.


Bij iedere zwangerschap borduurde ik een afbeelding, en dan hebben we het hier over zo'n slordige 44 jaar geleden

 Rie Cramer: "de jaargetijden" en dit was de eerste

Meimaand: de bloeimaand


Deze toen ik onze middelste verwachtte in een tijd waarin het nog niet mogelijk was om het geslacht al vroeg in de zwangerschap vast te stellen.
Maar stiekem hoopte ik natuurlijk op een meisje na een jongen. En dat werd het ook......

Januari: Louwmaand



En de laatste zwangerschap kwam deze ook af. En al jaren geniet ik van de afbeeldingen in ons huis

Oktober: wijmaand


De vierde: juni: zomermaand. 

Ik begon er dapper aan, maar het kwam nooit af. Het bleef een beetje knagen maar oké er was ook geen zwangerschap meer, het bleef bij ons drietal, en bij één van de (vele) verhuizingen gooide ik alles weg.

Voordat wij met de winkel begonnen deed ik een oproep op het blog of iemand het patroon nog had en of ze het wilde overdoen aan mij. Groot was de verrassing dat ik het zomaar toegestuurd kreeg van een lieve mevrouw uit Friesland.
Maar ik bewaarde het goed en nu heb ik weer zin in borduren en heb ik gisteravond een begin gemaakt.


Natuurlijk moesten we eergisteren eerst eens in de voorraad van het aurifil duiken omdat er in de tijd van Rie Cramer alleen maar met DMC garen werd gewerkt.

En omdat we Suze een "prikkelarme" dag moesten bezorgen mocht zij ons helpen.


Geweldig wat een lol had ze erin en wij dus ook. Klosjes, kleurtjes alles door elkaar en we hadden een paar heerlijke uurtjes.
Dit zijn nou van die kostbare momentjes die je lang bij blijven.......


Samen hebben we de winkel opgeruimd. Het gaat goed met haar gelukkig.


Morgen en zaterdag gaan we om 10 uur weer open. 

groetjes

Wietske