zondag 15 maart 2020

The lockdown quilter.......

Je winkel voor een paar weken sluiten, dat doe je niet zomaar. Daar pieker je eigenlijk al dagen over.....

Wat als...... en stel je voor dat.......

Als dan je jongste kind belt met: "Mam ik kom even op visite" dan moet je gehoor geven aan het dringende advies van de kinderen om de winkel te sluiten.

Ook mijn gezondheid laat af en toe te wensen over, en ook ik ben, zoals zoveel leeftijdgenoten, kwetsbaar en daar zal ik echt rekening mee moeten houden.

De beslissing wordt dan ook gauw genomen. 
We sluiten om 4 uur en wachten af wat er komen gaat.

Iedereen die bij ons workshops volgt en Bee's krijgt bericht via de mail. 

We zijn er even een paar dagen mee bezig, maar het komt er aan.

Ik krijg een lief fotoboekje van onze oppaskindjes om de komende tijd van te genieten, we zullen het even zonder hen moeten doen.


Ik krijg de uitnodiging van Esther, trouwe klant in onze winkel, om lid te worden van de FB groep "The lockdown quilter" gestart door Ellen van Ellie's Quiltplace.

Wat is dit een leuk initiatief. 
Wereldwijd deelnemers die allemaal min of meer gebonden zijn aan huis vanwege dit verraderlijke virus.

Leuk om mee te doen en om te lezen waar iedereen zoal mee bezig is. Het patroon van het huis ziet er superleuk uit, maar ik blijf toch voorlopig even bij


mijn "Simple Folk" van Sarah Fielke

Gisteravond de eerste blokken aan elkaar gezet om te kijken of het past.


en een nieuw blok voorbereid om vandaag mee te starten.


Onze kinderen werken zoveel mogelijk thuis en bereiden zich voor op scholen die sluiten gaan.

Voor Maastricht worden het lastige weken. De ophanden zijnde verhuizing begin april is nou niet een echt goed moment als je als radioloog ingezet wordt bij de grote tent die momenteel voor het ziekenhuis wordt gebouwd.

Ik ga jullie niet vermoeien met het hele logistieke gebeuren waaraan de artsen zich moeten houden de komende tijd, maar voor onze kinderen breekt een onrustige en spannende tijd aan.

De één continue in de tent of in quarantaine, en de ander in Heerlen en zij zal ook de verhuizing verder moeten regelen.

Gelukkig heeft ze alles uitbesteed en wordt ze aan alle kanten enorm geholpen.


De verbouwing ligt op schema dank zij de aannemer die echt een geweldig stuk werk verricht.


Els was onze laatste gast aan tafel. 

Zij durfde de trein nog te nemen al deed ze er lang over om thuis te komen. Ze is bezig met de "Sweet Hearts" van Françoise en ze had stof nodig voor de volgende rand.


Ze is geslaagd, ze kan weer verder


en uiteraard sneed Herman de banen op maat zodat ze thuis direct beginnen kan.


Gelukkig heb ik veel contact met iedereen en daar word ik blij van. De stilte vind ik maar niks en dan is het zo leuk om berichtjes te krijgen en foto's.

Nienke, ook bezig met de "Sweet Hearts" heeft het middenstuk ook af.


En ook de deelnemers van" Fleur" van Susan Smith sturen foto's van vergevorderd


tot lief en klein......


De gevorderden van Patricia krijgen ook geen les de komende week.


 Zij werken thuis verder, hebben inmiddels ook bericht gehad van Patricia dat de lessen opschuiven.


Marina maakt mij blij met het prachtige quiltwerk waarmee ze gestart is.


Nu zijn de grote blokken aan de beurt en ik begreep dat dit een doorlopend geheel wordt.

Ik verheug me en vraag me af of deze quilt straks direct naar Suze gaat of dat ik hem nog even in de winkel houd......


Ik denk het laatste......


We zijn aan het hamsteren geslagen en dat is natuurlijk onzin.

Soms snap ik het wel hoor, ook wij hebben wel wat houdbare producten in huis gehaald omdat we nooit voorraad in huis hebben. 
Met de winkel om de hoek is dat ook absoluut niet nodig, maar nu hebben we toch even nagedacht.......

Zover als hieronder zal het wel niet komen, trouwens ik haak niet en heb dus ook geen wol in huis.


De komende weken blijf ik jullie op de hoogte houden van wat er om ons heen gebeurd.
Ik vind het leuk om te schrijven en om foto's te verzamelen en we hebben nu de tijd aan ons zelf.

Heb je behoefte aan stofjes? Onverwachts in deze tijd aan iets nieuws beginnen of kom je te kort? Laat  het ons weten en we denken graag met je mee.

Laten we vooral goed op anderen en onszelf passen en denken aan al die mensen die zich inzetten om ons zo gezond mogelijk door deze vervelende tijd heen te loodsen.

Er wordt veel van ze gevraagd en ik vind dat wij de verplichting hebben om het een beetje dragelijk te houden voor hen.

Beelden op de TV van onze zuiderburen na sluiting van de café's op straat horen hier niet bij!!!!!

Fijne dag en het wordt mooi weer de komende dagen, dus we kunnen aan de wandel.

Lekker de bossen in.

tot gauw

groetjes

Wietske