vrijdag 20 maart 2020

Hij de auto, zij het dakterras

Een mooie verdeling vonden we het gisteren. 

We proberen toch iedere dag actief te zijn en dat lukt ons tot nu toe aardig.

Met frisse tegenzin begonnen we aan de, zo ongeveer, meest vervelende klus van het voorjaar. 
Maar het ging vlot. 
Vorig jaar legden we deze nieuwe vloer en tot onze verrassing vloog het groen er af met water en azijn.


Daarna de leuke klus waar we toch ook een beetje tegenop zagen. Zou het niet te druk zijn in het tuincentrum.

Ik zoek de mensenmassa niet en had me voorgenomen om terug te gaan als je er over de koppen kon lopen.

Maar gelukkig, ik denk dat er zo ongeveer 10 personen rondliepen en overal hingen papieren met de mededeling dat je 2 meter afstand moet houden en ook bij de kassa hingen grote plastic schermen.


We hebben maar beperkt aangeschaft, net genoeg om er van te genieten.


en terwijl ik de plantjes op de goeie plekken neerzet, maakt Herman de auto schoon. 

Echt heel schoon zoals we dat al een paar jaar niet gedaan hebben......


Onze kinderen zijn heel serieus bezig.
Schema's hangen op overzichtelijke plekken.


en op gezette tijden wordt er hard gewerkt.


Fijn dat het goed gaat, al geloof ik best dat er soms een groot spanningsveld heerst om iedereen tot zijn of haar recht te laten komen.

school-werk-vrije tijd


We hebben onze gezinsapp-groep en suggesties over leuke educatieve programma's, spelletjes en opvoedkundige tips vliegen soms over en weer.

Zo ook dit berichtje ......


Vandaag houden wij maar eens een dagje rust. 

Even een wandeling maken en een boodschapje doen.
Samen handwerken is er niet bij helaas


deze indringende boodschap lijkt mij voldoende om iedereen te laten beseffen dat het echt noodzakelijk is om jezelf te isoleren zodat het werk in de ziekenhuizen de zorgmedewerkers niet boven het hoofd gaat groeien.


Ik vind dat we ons daar terdege van bewust moeten zijn.

Fijn weekend en sterkte allemaal.

Maandag hoop ik weer een verhaaltje te schrijven.

Wietske