dinsdag 13 september 2016

The day after......

We hoefden niet te poetsen gisteren, waren uit een schoon huis vertrokken zaterdag en dus gingen we direct na de spits op weg naar Culemborg. 

Daar woont Annelies en zij quilt voor mij de Camelot door.

Geschikte kleur bepalen


nadenken over motiefjes en afmetingen...


en de enorme quiltmachine bewonderen.

 Het komt wel goed, ik heb er alle vertrouwen in.


dan door naar één van onze leveranciers:
Rinske Stevens en ze is er zelf ook met een heel team want ze hebben het druk!


Prachtige dingen laat ze ons zien. 

We mogen nog niet veel foto's maken want een aantal voorbereidingen zijn nog niet afgerond, maar binnenkort komt er veel moois op de markt waar wij zeker van zullen mee profiteren.


Prachtig doosje dat zomaar openvalt en er komen de mooiste opbergmogelijkheden tevoorschijn.
We houden contact met haar......


Volop bezig met een fotosessie, altijd leuk om te zien.


 het nieuwste boek van Rinske in samenwerking met Marie Suarez is uit en we nemen een aantal exemplaren mee naar huis voor in de winkel.


 mooie patronen voor de kerst gaan ook mee


en the Gossip in the Garden ook maar weer meegenomen. Er wordt nog altijd naar gevraagd


Mijn nieuwe avontuur is begonnen. 

Vorige week kwamen de patronen binnen van de Herriot. Maanden ben ik alleen maar aan het patchen geweest, maar nu begint het appliceren weer te kriebelen.

En dus beginnen we eerst maar eens de achtergrondstof voor te bereiden.

Heel veel achtergrond.....


De voorbereiding daarvan zal voorlopig al een hoop tijd in beslag nemen. 
2 grote helften tegen elkaar aan op de naaimachine en dan de stof goed verdelen, vlakken tekenen en rijgen.


Beginnen in het midden, maar eerst eens kijken of ik dan niet teveel stof in mijn handen heb.

Maar dat gaat goed.


Stofjes had ik de afgelopen tijd al verzameld.


en natuurlijk was ik al begonnen, dat kan niet anders.

even voelen, even proeven hoe het is.
Ik heb er zin in.

En zoals onze Juud zegt: dit is een project van een  hele lange tijd, je mag er jaren over doen.


Heerlijk ik verheug me op het gepuzzel, de kleurtjes en de haasjes.

Mocht je zin hebben om mee te doen? We hebben patronen ingekocht en wellicht kunnen we er samen aan werken.

Op 15 oktober is de Camelot dag en deze maand is de laatste Camelot bijeenkomst op de woensdag.

Wellicht biedt dit ruimte om weer met een nieuw project te starten?

We gaan met veel nieuwe dingen beginnen, dus houd het blog goed in de gaten, en mail ons als je vragen hebt.

Veel workshops en projecten de komende tijd: 

Donderdag de aftrap van de deurtjesquilt. De ontwerpster Hannie komt zelf om ons op weg te helpen.

 Zaterdag de eerste bijeenkomst van een nieuwe groep om de mand van de Jules te gaan maken.

En de komende weken de workshops van Heleni met Broderie Perse, de Weddinsampler van Betty en de lessen van Juud.

Ook de beginnerscursus start weer.

Werk aan de winkel, genoeg te doen. 

We hebben er zin in. Alle feesten zijn achter de rug, dus we kunnen ons nu weer concentreren op de komende maanden vol met leuke dingen.

Morgenvroeg om 10 uur gaan we weer open en is er de hele dag gelegenheid om binnen te lopen met  ieder werkje waar je mee bezig bent.

Neem een broodje mee als je tussen de middag komt, koffie en thee zijn gratis.

Fijne dag nog, maar voor iedereen die niet goed tegen de hitte kan, sterkte!! 
Het einde is in zicht, nog 3 dagen volhouden.

groetjes

Wietske