zondag 11 september 2016

de zomer voorbij?

Ongekend mooi weer toen we in de auto stapten om gedurende 2 dagen ons 40 jarig huwelijksfeest te vieren.
Helder zomerweer, niet te warm.

Het was de bedoeling dat de kinderen zich zouden omdraaien zodat op de achterkant van hun shirts  40 jaar te lezen zou zijn, maar dat mislukte een beetje.

Het mocht de pret niet drukken, bij stukjes en beetjes werd het al gauw duidelijk.


En voordat we het park in gingen werd er eerst bijgepraat, koffie en thee gedronken en taart gegeten.


Het hotel biedt veel voordelen. Je mag je auto laten staan, via een andere weg het park in en je mag vroeger beginnen aan de dag.......

Nou is een normale dag al erg vermoeiend, laat staan 2 en dan ook nog meer tijd.


Maar het was heerlijk om de eerste sprookjesfiguren op je gemakje te bekijken.


En je zult weten dat je kleinzonen hebt.
overal ogen en oren hebben.


Aha , daar is de "A" van jaar.


En als het erg spannend is, is oma dichtbij


's Middags om 3 uur mogen we naar de kamers


Op onze kamer ligt een persoonlijk briefje met felicitaties en bonbons, en naar later bleek hadden de kinderen champagne in de koelkast laten leggen


Eén van de kamers had in het midden zo'n groot bubbelbad


Dat alle kinderen spontaan kwamen om te zwemmen.


Een Coco cola kamer, waarvan mijn middelste kind zegt dat ze blij is dat het thuis rustiger is.
Zodra je de kamer in gaat breekt het lawaai los van een song boven de deur en een bruisende cola.
En ik denk wel 100 cola glazen en cola behang, grote koelkasten, zuurstokken en spekjes overal.

maar onze jongens voelden zich er thuis


Om een uur of 4 breekt het champagnemoment aan en proosten wij op elkaar en op ons heerlijke gezin.


De kinderen hebben een ABC gemaakt met uitspraken passend bij ons en ons gezin.
Veel hilariteit


We gaan eten in het hotel en ik vind het vreemd dat mijn dochters een poosje weg zijn.
Later blijkt waarom.

Vlaggen en ballonnen tot in het bed.


En het bed bezaaid met rozenblaadjes en werkstukken van de kinderen.
Te leuk, we zijn er stil van.


Vanmorgen om half 8 het ontbijt. We (zij) willen immers weer vroeg het park in.


Roodkapje bezoekt ons tijdens het ontbijt, en vertelt ons dat ze onderweg is naar haar grootmoeder om koekjes en cake te brengen.

Vooral de kleintjes kijken een beetje glazig, maar als ik zeg dat ze naar haar oma gaat, wordt het allemaal wat inzichtelijker.

We gaan even bij Assepoester zitten, die vraagt waarom wij in het hotel zijn. Als ik haar vertel dat wij 40 jaar getrouwd zijn, vertelt ze dat ze nu een jaar samenwoont met de prins maar dat ze het niet altijd even makkelijk heeft.

-------------
Deze Assepoester heeft nog een lange weg te gaan.


Zoals gezegd, als je in het hotel slaapt mag je eerder in het park en dus op tijd naar de nieuwste attractie:

de Baron.


Sommigen genoten er van om te rennen omdat er verder niemand anders in de buurt liep.


Opa en ik hadden geen behoefte om in deze attractie te gaan en ook alle kinderen zijn te klein en dus hadden wij oppasdienst.

Heel spannend


de rest van de dag heb ik me beziggehouden met bankjes zoeken om te zitten, en met de kleintjes te kijken naar gezellige dingen op hun niveau.


En om ieder kind te trakteren op een cadeau


En Koen, je hoort hem gewoon niet. Mijn oudste zei op enig moment: Het is dat we weten dat jullie een baby hebben, anders.......


Het was een TOP weekend. 
Blij zijn we met deze dagen, dit gezin, deze probleemloze gezelligheid.

Een voorproefje voor april 2017.

Dan gaan we met z'n veertienen naar Curacao.


Straks maar vroeg slapen. 

Morgen is de Beurs in Houten en daar willen we heen. Als mijn voeten het tenminste doen, want het is er niet best mee gesteld.
In ieder geval gaan we de top van de Camelot weg brengen om doorgequilt te worden.

Mij is beloofd dat hij 15 oktober klaar is.


We maken ons klaar voor weer een week warm zomerweer. de 3e hittegolf komt er aan. Wij hadden er ook één op Curacao, dus voor ons de vierde.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het onderhand wel gehad heb met de warmte.

Ik begin naar de herfst te verlangen.

Goede nacht.

groetjes

Wietske