dinsdag 27 september 2016

Het is even wennen.....

Maar ons weekend begint natuurlijk pas op zondag.

Dan hebben we ook drie dagen vrij, en dat is echt heerlijk. Het uitslapen begint al aardig te wennen, net als het "doen waar je zin in hebt."

Afgelopen zondag, onze eerste "Gezinsdag". 

Nog niet eerder hadden alle broers en zussen elkaar  gezien sinds de begrafenis van onze moeder, maar het valt ook niet mee om 8 mensen plus aanhang op één en het zelfde moment bijelkaar te krijgen.

Mijn broer in Kampen nam het voortouw en dus liepen we zondagmorgen al vroeg door dit prachtige Hanzestadje.


Schitterende foto's zijn er van ons gemaakt..........
Bij het water, op de brug.

maar niet iedereen vindt het leuk om op dit blog te staan.

Volgend jaar zullen zusje en ik dit evenement gaan organiseren en dit keer proberen we ook alle kinderen er bij te krijgen......

Het zouden er zomaar eens tussen de 50 en 60 kunnen zijn.


We hebben afspraken gemaakt met mijn broertje. 
Op 12 november voert hij als dirigent samen met zijn koor, dit prachtige stuk uit.


En Herman en ik zingen mee. We kennen het stuk goed, hebben het al eens eerder in Den Bosch gezongen, en we verheugen ons er enorm op.


Natuurlijk moeten we thuis oefenen en we zullen een aantal keren naar Kampen rijden om de repetities mee te maken, maar dat maakt ons niet uit.

Gewoon  strak plannen.......


Waar onze kleine jongens in Gouda het afgelopen weekend nog heerlijk op het strand speelden


moeten in de ochtenden in Maastricht de lange broeken en warme jassen al weer aan.

Nog een beetje zomer deze dagen, dus voor Herman een mooie dag om alvast buiten te gaan schilderen.

De komende weken wordt het dakterras ontmanteld en krijgen we hulp voor een aantal klussen.


 Ik ga nog een heerlijk dagje handwerken. Gisteren veel geknipt en de deeltjes van H250 voorzien,


en nog steeds druk doende met het vastzetten van 24 bloemen.
Bijna klaar, en het wordt mooi.


Morgen is er weer de hele dag een Bee en morgenmiddag kun je aanschuiven voor de laatste Camelot Bee.

Donderdag zijn er geen activiteiten dus dan zijn we gesloten.

Vrijdag komt Juud de hele dag voor een workshop voor gevorderden. Ik verheug me er enorm op om haar weer te zien. 

Zaterdag is de eerste workshop van Heleni, ook die zal druk bezocht worden.

We hebben een druk weekje voor de boeg, maar we hebben er zin in.

Nog een leuk grapje:
In de straat waar mijn broer woont zag ik deze (tegenstrijdige) borden:

Bovenaan op het grote bord staat:

De fietsende makelaar,

eronder:
rijwielen worden verwijderd


Grappig.......

Fijne dag

groetjes

Wietske