woensdag 21 september 2016

Heel verschillend

Tjonge jonge, 

zoveel verschillende mooie dingen heb ik nog niet vaak gezien op de woensdag Bee.

En het was nog druk ook.


Heerlijk buiten een broodje eten. Zonnetje, maar niet te warm. Ik geniet van dit weer, het mag wat mij betreft nog heel lang duren.


Kijk gewoon lekker mee:

Elise:


Camelot cirkels met randen er aan

Hollandse stofjes


Marina:

Schitterend borduurwerk


gemaakt op de machine


Nienke:

De Bluebird Lane in de eindfase


Ook van Marina:

Zomaar een eigen patroon met alvast de kerstboom en de schattige kerstmannetjes aan de zijkanten.


Rietje:

De quilt "Hexie Kisses" van Jen Kingwell, gemaakt in een ommezien met stempels


Henny:

De mand van de Jules. 
Afgelopen zaterdag hadden we de eerste les


Wies:

The Hope, zo ontzettend mooi!!!!!

De Top is af en ze gaat hem zelf doorquilten.


Marijke:
Maakt voor ons de quilt "Deuren en vriendschap" ontworpen door Hannie van Marin Patchwork.


En inmiddels heeft ze deel 2 ook af.

Heerlijk voor ons als ze even vóór ligt op de rest.

Er zijn nog 2 pakketjes in voorraad, dan zitten we aan het maximum aantal van 20 deelnemers.

Mocht je nog zin hebben meld je snel.


de afgelopen dagen heb ik mij bezig gehouden met de :

- Waarom het patroon bij Juud nou Harriot heet -


En bij ons Harriet, dat is mij niet duidelijk. 
(Wie weet, krijgen we het ooit nog eens te horen)


Maar het is geweldig om er mee bezig te zijn.  Alle bloemen een plekje geven is al een avontuur op zich.


En dan is het natuurlijk even wennen aan het vasthouden van zo'n grote lap.
Maar het gaat prima


En inmiddels zitten er 11 bloemen vast van de 20.

Ik werk met H250 en dat laat ik er lekker in zitten.


met nog enkelen heb ik afgesproken om straks, als we gestopt zijn met de Camelot Bee, om op de laatste woensdag van de maand samen aan de Harriet te gaan werken.

Mocht je nou eigenlijk graag mee willen doen, maar je ziet op tegen het "voorwerk met de grote lap" willen wij je helpen, mits je het patroon en de achtergrondstof in onze winkel koopt.


De etalage is weer ingericht. Heerlijk herfstig.

Morgen zijn er geen activiteiten dus we zijn gesloten. Isabel komt spelen en we gaan naar de bouwmarkt met haar. 

Jammer genoeg zijn onze plannen voor een uitbouw op het dakterras afgekeurd door de gemeente om voor ons duistere redenen.

De gemeente ziet onze plannen als nieuwbouw en niet als verbouw en vindt het niet passen in het geheel.

Je mag wel een nieuwe gymzaal bouwen en je mag aan de voorkant in de straat de complete gevel slopen uit 1947 voor parkeerplaatsen.

Maar een geringe uitbouw op je eigen dakterras mag dan weer niet.

Onbegrijpelijk, maar we gaan andere plannen uitwerken.

En voor de realisatie daarvan hebben we de hulp van onze kleindochter nodig.
Eens kijken of ze ons morgen  goed advies kan geven.

Welterusten voor straks

groetjes

Wietske