donderdag 22 september 2016

Hoe denken jullie dat ik mij voel.......

Na een dag die al op tijd begon toen ons rose kind binnenstapte vanmorgen?

En terwijl ik echt nog wel dacht even iets voor mijzelf te kunnen doen.


kon ik onmiddellijk aan de bak om de dame van stickers te voorzien
Zij moest immers tekenen?


En voor de ...... keer mijn lapjes voorraad overhoop werd gehaald om het mooiste dekentje voor de beer te zoeken.
En ik het bed moest opmaken.


En wij naar de schoenenwinkel gingen om nieuwe schoenen te kopen, die ze eigenlijk niet wilde want haar oude schoenen zitten lekkerder

Het kostte enige moeite maar uiteindelijk ging ze overstag


Ik kreeg voor de prijs van één,  2 paar omdat ik punten had gespaard en korting kreeg omdat het ene paarse schoentje een beetje beschadigd was.

Ik wed dat wanneer ze ze 10 minuten aan heeft, ze ook beschadigd zijn......


Gelukkig is er een sterke opa die het nodige bukwerk verricht, maar hij komt er verder niet aan te pas

Nee, vandaag is 

oma 

u*i*t*v*e*r*k*o*r*e*n*



We zingen  alle liedjes uit het boek met ondersteuning van de CD


 We gaan naar de bouwmarkt om verf te kopen voor de muren van het dakterras.
Daar beginnen we nu eerst maar eens mee. 

We hebben wel ideeën maar moeten er eerst eens goed over nadenken.


We oriënteren ons bij de buurman winkelier op wat er nog meer mogelijk is op een dakterras met inachtneming van veel regen, geen onderhoud....

en toch gezellig....

Dat wordt een pittige klus.


en die grote stoel gaat zeker niet mee. Die krijgen we de trap niet op.


Hoe denken jullie dat ik me voel als we dit kleine meisje slapend de winkel in dragen en haar nog even een poosje laten slapen.....

mmmmm eindelijk even rust


Maar op instructie van haar mama moet ze wel snel weer wakker worden, anders wordt het vanavond niks, dus een filmpje, speen en koekje doen wonderen.

Lang leve Zandkasteel

  
Kleine zakjes vullen met knoopjes voor het volgende deel van de Deurtjesquilt.

20 zakjes vullen, het schiet voor geen meter op, we zijn er maar druk mee. Het houdt ons van de straat.


Nieuwe stoffen komen binnen. We hadden ze al eerder maar alles was uitverkocht. Gelukkig konden we nog een voorraad nabestellen.


en deze


nagelnieuw


Ik ben gesloopt, uitgewoond en doodop.

Straks lekker naar bed en morgen gezond weer op.

22 september 2015 stond deze foto op FB. Nu een jaar later hebben wij een peuter in huis die het tijdperk van "ik ben 2 en ik zeg nee" en "wil ik niet" achter zich heeft gelaten, hooguit roept ze nog eens door haar tranen heen: "Niet leuk"!!!!!

We kunnen haar overtuigen en we kunnen onderhandelen en dat is leuk.
En verbazingwekkend hoeveel een meisje van ruim 2 jaar al weet.

Kleuren benoemen, tellen, het gaat haar allemaal makkelijk af.
Rose is niet rose, rose is gewoon

PINK

Een heerlijk kind waar wij ieder moment van de dag dat ze bij ons is, intens van genieten.


Maar eerlijk is eerlijk, het is weer zo heerlijk als ze weer opgehaald wordt en wij weer met z'n tweetjes zijn.

Dag Isabel, tot volgende week donderdag!!!!

groetjes

Wietske

P.S nog even een huishoudelijke mededeling:

Voor komende zaterdag stond het quilten op de naaimachine voor gevorderden op het programma. we hadden al niet zoveel deelnemers en nu hebben er nog een paar afgezegd.
Monique moet helemaal uit Zwolle komen en daarom hebben we afgesproken om deze dag te verplaatsen naar het voorjaar .

2 dames hebben nog niet gereageerd op mijn mail en ik hoop dat ze dit berichtje lezen.

Morgen en overmorgen zijn wij uiteraard gewoon geopend van 10.00 tot 16.00 uur.