vrijdag 29 maart 2013

Zusjes.......


Wat is dat toch met zusjes??????

Zodra ze elkaar zien willen ze alleen maar kletsen en waarover?
Och dat weet je soms niet eens meer.

Maar wat was het gezellig

Natuurlijk was ik weer veel te vroeg gistermorgen, maar gelukkig heb je dan altijd je handwerkjes om het wachten aangenaam te maken.

Jongste zou namelijk hierheen komen zodat we samen in mijn auto naar Maastricht konden rijden.

even mijn dagboek bijwerken

de enveloppen voor de winnaars
klaar zetten

de bekende blauwe doosjes vullen
voor Laurens en Valentijn

En ik kon nog mooi een bloemetje
voor de Sweet Hearts knippen

Jongste kwam op een dusdanig tijdstip dat we geen last meer hadden van file's, dus we reden snel naar Maastricht.

middelste had gezorgd
voor cadeautjes
die bijzonder goed
in de smaak vielen

En dan gaan de zussen los hoor, je komt er met geen speld meer tussen, zelfs ik niet, en dat zegt wat. 

Gelukkig had ik mijn Dancing Dollies meegenomen dus ik kon nog mooi een paar steekjes zetten.

Valentijn ziet zijn kans schoon

mamma is toch te druk

Waar gaan we lunchen? Pappa trakteert. Hij is er dan wel niet bij, maar.........zijn betaalpasje is er natuurlijk wel. Als we maar niet te ver hoeven te lopen want daar hebben we geen zin in. Dan is de binnenstad geen optie, maar zoeken we een restaurant aan de kant van de stad, ongeveer 10 stappen buiten de deur.




Nou jongens, kletsen jullie vooral
rustig door.......

ik vermaak mij prima met mijn oma 

Na de middag moet Valentijn natuurlijk nodig zijn slaapje doen maar ook Laurens moet opgehaald van school.
En dan ontstaat het dilemma. Wie gaat mee om in de klas van Laurens te kijken?

Oma, die vroeger kleuterjuf is geweest of Juut die bij de uitgeverij werkt die o.a verantwoordelijk is voor  de totstandkoming van de Bobo? Ze wil nu wel eens met eigen ogen zien of de school  zich hier ook mee bezig houdt.

Jullie raden het al: Juut gaat mee en oma past op.

en ja hoor


op de school van Laurens

speelt Bobo een hele grote rol. De school is
dus goedgekeurd

Het was een heerlijk dagje, de zusjes zijn weer helemaal bij gekletst, oma is weer helemaal opgeladen, en de terugtocht kan beginnen. Dit gekozen tijdstip was niet zo handig, we hebben er toch wel zo'n 2 uur over gedaan.

En dan vind je thuis in je mails een prachtige foto van jouw zusje. ook zo heerlijk. Ook wij verstaan de kunst van het kletsen en onze mannen verbazen zich er soms over dat ook zij er vaak geen speld tussen kunnen krijgen.

Zusje heeft hard gewerkt

Prachtige kleurtjes en zo mooi gemaakt

Ik wens jullie een heel fijn lang weekend, geniet van de paasdagen. Mijn lief is ook vandaag al vrij, dus ik las een hele- kleine-paar-dagen-blogpauze-in.

Volgende week meld ik me weer

groetjes

Wietske

20 opmerkingen:

Sonja Meurs zei

Wat een heerlijk verslagje van een dagje puur genieten want dat is het toch wel, dat lees je duidelijk tussen alle regels door :)
Fijn paasweekend samen,
liefs, Sonja

Coco zei

Genoten van jouw 'reportage'.
Ben maar blij dat je gisteren naar M'tricht bent gereden in het mooie droge weer...vandaag weer sneeuw.
Wat een leuk idee die blauwe doosjes. Wij hebben de snoepjes voor onze kleinkindjes gewoon in onze jaszak maar die worden ook gretig gesnoept.
Jouw zusje heeft mooie kleurtjes gekozen voor haar mooie blokken.
Jij ook fijne Paasdagen!

ria vogelzang zei

Heerlijk, wat gezellig, zo'n dagje!!
En wat een prachtige blokken van zusje!
Geniet van de paasdagen samen.
Liefs, Ria.

marga zei

Een mooi verslag. Het is altijd fijn om elkaar weer te zien en te praten is er altijd wel wat.
Fijne dagen.
Groeten
Marga

Terray zei

Leuk en gezellig naar de stad Maastricht (wil ik ook nog eens heen)
Je zus heeft mooie blokken weer gemaakt. Ik sprak Dineke gisteren nog ;-)
Goed paasweekend
Groetjes
Tertia

Elza zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad en fijn zo kletsende zussen (ik wou dat ik er eentje had). Maar gelukkig wel een kletsende dochter en 2 kletsende kleindochters. Fijn paasweekend. Groetjes ELza.

quiltlodge gerda zei

Dat was duidelijk een heerlijke dag. En nu lekker vier dagen nagenieten en bovendien heerlijk samen met je lief.

Wilma Kuin zei

Zo te zien heeft oma zich ook prima vermaakt!! Wat heerlijk,..

Fijn paasweekend,...

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dit was een heel gezellige manier om een verjaardag te vieren. En ja, zussen raken nou eenmaal nooit uitgepraat met elkaar. En als er dan lekkere negerzoenen (mag ik eigenlijk niet meer zo noemen) op tafel staan, kan de dag niet meer stuk.
Heel fijn paasweekend.
Groeten, Joke

Bernadette van Gils zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bernadette van Gils zei

sorry vorige berichtje verwijderd zaten te veel fouten in maar komt omdat ik op een heel klein toetsenbordje zit te werken en op verzenden drukte voordat ik klaar was met doorlezen.
een heel leuk verslag van wat mij een superdag lijkt voor jou en je gezin, dat is elke keere weer genieten voor ons lezers hoe jij schrijft en er dan zulke leuke foto's bijzet.
je zusje is ook goed bezig en zulke vrolijke kleuren, daar krijg je vanzelf goede zin van
fijne paasdagen
groetjes
Bernadette

Trudy zei

Dat klinkt en ziet er weer gezellig uit allemaal! Fijn dat je zo genoten hebt. De aan mij gerichte envelop is inmiddels veilig aangekomen! Super leuk en lief, dat kaartje er bij! Dank je wel!
Hele gezellige dagen gewenst!

Heleni zei

Gezellig verhaal weer Wietske.
Ook fijne Paasdagen wens ik je, maar dan met temperaturen in dubbele cijfers........

gr.Heleni

Monica zei

Het is lekker genieten dit leuke verslagje van jou te lezen. Wij wensen jullie ook gezellige paasdagen en hopelijk een beetje zon erbij

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijne dagen, en wat herkenbaar, als mijn 2 meiden samen zijn hier , word er heel wat gepraat, en ik zorg voor koffie en houd mij bezig met een handwerkje.
Vroeger met de kleine kinderen.
Groetnis Annie

Lida zei

Toch gezellig al kreeg jij niet veel kans om te kleppen (Erg hè!) en wat een leuke cadeautjes en ach lekker met je kleinzoon bezig zijn is ook wel heel leuk! Heel fijne Paasdagen en veel plezier met zingen! Knuffel
Lida

Marguerite zei

Dat was een lekker dagje genieten.
Gisteren sneeuwde het al de hele middag en avond en ook nu hebben we de hele dag sneeuwbuien. Dom dat ik er vanmorgen geen foto van gemaakt heb. Het was echt helemaal wit buiten. Het worden echt van de binnen zit dagen. Maar dat geeft niet we vermaken ons prima. We leggen de eieren gewoon voor het grijpen in de kamer.
Groetjes Marguerite

Saskia Smit zei

Gezellige kletsdagen.
De envelop is aangekomen. Nogmaals dankjewel

Else zei

Wat heb je een heerlijke dag gehad! Nu lekker nagenieten hele fijne paasdagen, knuffel Else

wilma oud zei

Heerlijk blogje Wietske. Geniet van je fijne Paasdagen en tot gauw weer. Groetjes Wilma