vrijdag 22 maart 2013

blokken en bloemen



Meestal rijd ik op donderdag naar Helmond en tref daar vaak hetzelfde groepje cursisten. Dat is leuk want dan ben je ook getuige van hun vorderingen.

En dat inspireert!

Cissy's bloemen heb ik al vaker laten zien, ze heeft haar top nu bijna af, en inmiddels volgt ze ook de cursus blokken stapelen bij Marleen.






Op de foto in het boek is duidelijk te zien dat de maakster ronde vormen heeft gebruikt om door te quilten, maar Marleen en Cissy beslissen anders. Het zal wel even wat denkwerk kosten maar de quiltlijnen gaan er schuin doorheen.


 Rina is vooral druk met stitchen en appliceren. Allemaal voor het eerst maar ze heeft er veel plezier in.



De hondjes horen bij het mysterie
waar Marleen ook mee bezig is.
16 moet Rinie maken!!!!

En daar ligt dan mijn basisquilt
ik vertrouw hem/haar volledig
toe aan Marleen.


Om nog maar even in de hartjessfeer te blijven. Dit grote exemplaar zag ik gistermiddag in de winkel liggen. Het is gemaakt van zeep.

En......... de wasmachine loopt weer. Alleen, het lag niet aan de machine maar aan de afvoer. 2 jaar geleden is onze badkamer verbouwd waarbij de wasmachine verplaatst is. Daar is vermoedelijk iets mis gegaan. 

Jammer van de euro's voor het voorrijden en het constateren, maar dit was een klus voor de loodgieter. Gelukkig hebben wij een "huis" loodgieter, hij ziet er tenminste niet tegenop om de binnenstad in te rijden. En, heel belangrijk.. Hij was  er binnen 2 uur!

Morgen vertrekken wij al vroeg naar Groningen om onze mams te feliciteren, dus van een blogje maken zal niet veel komen. Het zal weer een gezellige boel worden, onze mams heeft namelijk veel kinderen, en dus ook veel kleinkinderen. We passen in ieder geval allang niet meer in een gewone woonkamer, maar het huis waar mams woont biedt voldoende mogelijkheden om ons te vermaken en elkaar te ontmoeten.

Alvast een fijn weekend

groetjes

Wietske

12 opmerkingen:

Noa zei

veel plezier vandaag

Marguerite zei

Fijne verjaardag morgen.
Het is wel koud, maar de zon schijnt dus de rit er naar toe zal prachtig zijn. Helemaal als je vroeg vertrekt en overal ziet dat mensen wakker worden.
En wat laat je weer een hoop moois zien. Ben geen poezen- of hondenmens, ben van de knaagdieren, maar wat is deze poes en zijn die teckels mooi. En dan die andere wauw....
Moet gauw een doosje tijd halen, misschien hebben ze dat ook wel bij de Action.
Groetjes Marguerite

Jeanneke zei

Gefeliciteerd met je moeders verjaardag. Een fijne dag in 'Stad' gewenst en ook een plezierige rit er naartoe.
Doe de groeten van mij aan d'Olle Grieze :>)
Of moet je op het 'Hogelaand' zijn?
Maakt niet uit, is mij allemaal even dierbaar.

Wat maak jij toch veel moois!

Groetjes,

Jeanneke.

Sonja Meurs zei

Fijne verjaardag morgen samen met je mam, dat zijn genietmomenten hè ;)
Liefs,Sonja

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijne verjaardag morgen van je moeder.
Nog hartelijke Felicitaties van mij.
Mooi werk van de cursisten
Groetnis Annie

Lida zei

Alvast van harte meis met je moeder en wens haar nog veel gelukkige en gezonde jaren! Je dag was weer goed besteed en dat hart zal wel heerlijk geuren! Knuffel
Lida

yvonne zei

een heel fijne dag gewenst morgen !!!

Nellie zei

een hele fijne dag morgen

Sis Voorn zei

Wat komt er veel moois langs...
Fijne dag morgen !
Ik mag met mijn mums naar de quilthoeve Naaldwijk ;-)

Anoniem zei

Een goede reis naar het zeeeer koude Noorden en een hele gezellige dag.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Trudy zei

We hebben dus beiden iets dierbaars in Groningen: jij een jarige moeder en ik een lieve dochter! Goeie reis en veel plezier met al je familie om je heen!
groetjes!

Annemarie zei

Nog gefeliciteerd met je moeder en een fijne dag vandaag!Hoe ouder je moeder wordt hoe dierbaarder hun verjaardag vind ik zelf.Ik las in je vorig blogje dat je gaat machine quilten, althans je gaat het leren. Leuk hoor, een nieuwe uitdaging. Laat je niet afschrikken en gewoon lekker aan de slag. In het begin is het moeilijk maar na heel veel oefenen krijg je er onwijs plezier in. Ik heb onlangs bij Wil Fritsma een cursus machinaal quilten gevolgd en er is een wereld voor me open gegaan. Ik ga je bevindingen volgen... Groetjes, Annemarie