zaterdag 16 maart 2013

He he,



Eindelijk is het dakterras klaar!

Gistermiddag om 5 uur vertrokken de mannen, na alles nog eens grondig schoongespoeld te hebben.
Maar voor mij is dat natuurlijk niet genoeg, en dus waren wij vanmorgen al vroeg buiten, heel vroeg.
4 lagen kleren over elkaar, dikke sokken aan en tussendoor het suddertjes-vlees om en om kerend vanwege de eters die vanavond komen.



En dan is dit het
voorlopige prachtige
resultaat

de vloer opnieuw gelegd van het
oude hout. Dat vind ik knap.
Straks de zomerbloeiers
nog, nu is het echt te koud

Nou jullie zullen begrijpen dat voordat je dit einddoel bereikt hebt

Er nog heel wat werk
verzet moet worden

de mannen dronken
 zoveel koffie

dat ze moesten overstappen
op de opa-en oma bekers

Uiteraard begon het gistermiddag weer te regenen, te sneeuwen en ik weet niet wat allemaal. En dan moet al die nattige modderigheid weer door het huis afgevoerd worden.............

Niet leuk dus!

Maar het zijn echte helden, ik heb er diep respect voor zoals ze gewoon maar doorgingen in dit vreselijke weer.

Tja en wat deed ik eigenlijk? 

Nou, ik had de kachel hoog opgestookt en heb mijn tweede poppetje er op gezet.

gelukkig had ik voor de
zekerheid alle priegelige

paterno stukjes bewaard.
Ik kon ze zo weer gebruiken


Ienimieni kraaltjes  op de hoedjes en ik vind het een leuk resultaat. 

Maar het was gisteren en vandaag NL doet-dag.

Zusje en zwager waren gevraagd om mee te doen met hun schoondochter, zij is als arts verbonden aan een verpleeghuis en ze wilden koekjes bakken met de bewoners. Zwager heeft zich overigens verdienstelijk gemaakt in de tuin van het huis. 

Ook hij had veel last van het slechte weer.......
Jammer, geen foto

Zusje had de beide kleindochters ook mee genomen uit school, en ze hebben in het verzorgingshuis een heerlijke middag gehad.





eierkoeken versieren

en maar uitdelen
Ik heb begrepen dat de bewoners enorm genoten hebben van de meisjes.

Nu gaan wij maar eerst eens koffie drinken en genieten van al het moois buiten, zeker nu ook de ramen brandschoon zijn. 

Hopen op het-echte-buiten-zit- weer!!!!!


groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat ziet het terras er al mooi uit. De mannen zijn inderdaad helden. Onder deze omstandigheden buiten werken en toch stug doorgaan. Maar jullie kunnen er ook wat van. Vanmorgen al zo vroeg bezig, terwijl wij nog in ons warme bed lagen. Ik kan me voorstellen dat de bewoners van het verpleeghuis hebben genoten. twee van die vertederende meisjes.
Groeten, Joke

ria vogelzang zei

Wat is het prachtig geworden! En wat een werk is er verzet! Dat wordt zeker genieten als het mooie weer eraan komt..... (nu maar hopen dat het snel komt..... !).
Wat een lieve foto's van de prachtige meisjes!Daa~r zal iedereen zeker van genoten hebben!
Fijne zaterdag!

Heleni zei

Ach wat een liefies die meisjes. Super dat ze geholpen hebben.
Je terras ziet er nu al prachtig uit Wietske. Dat wordt straks lekker genieten.

gr.Heleni

Lida zei

Hoi, hier zijn mijn helden in de kou en de regen bezig met het gereed maken van de ondergrond en dan komt daar dus mijn nieuwe terras, nu maar hopen dat het net zo mooi wordt als jouw terras! Knuffel
Lida

maaike zei

Laat de lente zon nu maar komen, dan kunnen jullie op het terras.
Gefeliciteerd

Monica zei

Prachtig, en nu maar hopen op veel zon en er van gaan genieten, wat schattig die foto's van de bakkers-meisjes

Annie Kingma.Bonnema zei

Nu tekenen we vor het mooie weer hé.
De meisjes zien er leuk uit met de bakkers mutsen.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Ach wat heb je dat weer mooi gedaan zus! En leuk al die reacties, bedankt lezers!
Je terras is tot zover prachtig geworden. Ik hoop dat ik er ook vaak eens van kan genieten, met lapjes enz. Komt vast goed! Kus

Saskia Smit zei

Het wordt leuk met die kraaltjes. Lang leve de niet-palestrinasteek! haha.

Anoniem zei

Schattig die 2 meiden met hun bakkersmutsen op!Altijd leuk en genieten voor de bewoners.
Jullie teras is klaar voor de lente en wij allemaal wel,denk ik.Straks nog wat bloeiers erbij en dan met kopjes en lapjes naar buiten en genieten.Wie weet met Pasen....
Zo'n 34 jaar geleden hadden we ook een lange strenge winter(langlaufen op straat!) en eind maart was het warm! Onze 2weken oude zoon lag in z'n hemmetje buiten in de kinderwagen-ER IS HOOP!!!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Cisca zei

Wat een leuk idee om koekjes te bakken en wat leuk, dat die meiden ook meededen!
Prachtig, je terras, en nu het mooie weer nog. Heerlijk, vanavond suddervlees, mag ik mee-eten?
Wat een toeval, ik heb vanmiddag dat Sue-tje ook zitten maken, voor mij de op één na laatste, want ik ben beneden begonnen, Die van jou zien er zo vrolijk uit. Ik raakte ook steeds stukjes kwijt, nu knip ik ze na het tekenen niet meer uit, dat doe ik pas als ik het stukje nodig heb. Dat scheelt wel.

Groetjes, Cisca

sharon's shabby creations zei

Wat is je dakterras mooi geworden!!!! Echt heel prachtig!!! Laat de Lente maar beginnen kan je lekker quilten daar op je mooie terras!!!

Veel liefs sharon

Sis Voorn zei

Wat zal je daar lekker kunnen quilten....als het eens warm word.... ;-)
Groetjes Sis

Marguerite zei

Jij wil nu helemaal dat de zon gaat schijnen. Wat zal het daar heerlijk zijn. Jullie zitten volgens mij helemaal beschut.
Leuk die meiden en al dat lekkers.
Groetjes Marguerite

Judith zei

Wat een heerlijk blog heb je toch. Met heel veel plezier en nog meer genoegen lees ik je dagelijks. Heel gezellig. Fijn dat het dak terras klaar is, het ziet er mooi beschut en prive uit. Heerlijk om hier een kopje koffie te drinken. ik zie je al helemaal zitten met je werkjes. Geniet ervan. Fijne zondag.

Suuske zei

Wat fijn als het dan klaar is he.
En nu maar hopen dat je er al snel gebruik van kunt gaan maken. Snel maar vooral veeel!

nelleke zei

jeetje.....wat een resultaat..en toch vind ik het nog snel gedaan hoor. Wat een superheerlijke plek om te vertoeven is het geworden.....Voordat het straks weer te warm is en je parasol op moet, wens ik je alvast heel veel gezellige zonuurtjes hier toe.
We hebben het nodig...ZON..


liefs


Nelleke

carina zei

Je bent klaar voor het mooie warme weer!