zondag 1 juli 2012

Hogere wiskunde en veel rekenwerk

Gisteren was het een rustige zaterdag in tegenstelling tot vandaag.
Eigenlijk ben ik de hele zaterdag aan het lapjes naaien geweest en heb ik weer een stukje kunnen borduren.


Het was heerlijk weer, dus we konden de hele dag buiten zitten en hebben ons rondje Bossche Broek gefietst.




Toen we terug kwamen was de buurman bezig om de oude ijskarren naar buiten te rijden om naar de markt te vertrekken. Deze ijskarren worden sinds kort weer gebruikt voor de ijsverkoop in de binnenstad. Het ziet er heel leuk uit. Ze worden gestald in onze straat en een aantal keren per week gebruikt.





We zijn het hele weekend aan het nadenken geweest over patroontjes voor bloemetjes voor een gezamenlijk project met zusje. En natuurlijk dacht mijn lief met mij mee. En onder het mom: " wat vandaag is bedacht moest gisteren reeds zijn volbracht" ging hij met gezwinde spoed aan de slag. Ik wist wel wat ik wou maar niet hoe!
Na de nodige wiskundige berekeningen met driehoekjes enzo waren we ongeveer wel tevreden, maar toch wist ik het niet zeker.






En wat kun je dan beter doen dan een mail sturen naar onze Supergoof, en o wat heerlijk, ze antwoordde ook nog snel. En dan wordt het leven weer zo simpel. De bloemetjes die zij gebruikte en beschreef in haar zo bijzondere mail van de afgelopen week is een eeuwenoud patroon en staat bekend onder de naam Dresden Plate. Als simpele beginnende quiltster had ik hier natuurlijk nog nooit van gehoord, maar Supergoof gaf het advies om maar eens op google te zoeken. Nou, dat was me wat. Ik vond gewoon alles waar ik zo naar op zoek was. Heerlijk, wat een feest.

Gelukkig kwamen de proefbloemetjes van mijn lief zo'n beetje in de buurt van wat ik zag, dus we hoefden het zomaar uit te knippen uit paternoplaat. Alles dubbel natuurlijk want woensdag zie ik zusje als wij Hexagonnen gaan maken bij atelier Hartendief in de buurt van Zutphen. We willen ook nog even naar Petra Prins.
Woensdag hebben we dan de tijd om onze plannen verder te gaan uitwerken en afspreken wat we gaan doen met de bloemen.

In een boek zag ik ook nog leuke harten die we kunnen gebruiken, dus die ook nog maar even dubbel uit paternoplaat gemaakt.


Dus zusje, er komt het een en ander naar je toe woensdag, ik heb het eerste bloemetje al helemaal voor je afgemaakt. Vanochtend in mijn pyjama al, in gezelschap van Brittje dit keer.







Maar ondertussen was middelste onderweg en hadden wij het nodige voor te bereiden voor de komst van de kleintjes. Ook nichtje die hier in Den Bosch woont zou met de kleintjes langs komen. Dus moesten we met gezwinde spoed het terras kindvriendelijk maken.
Ze stonden al spoedig voor de deur en na een half uurtje zijn we met alle kleintjes naar de speeltuin gegaan. Het werd al vrij snel erg bewolkt en toen we thuis kwamen regende het.
We zijn vroeg gaan eten omdat jongste dochter en schoonzoon ook nog even langs wilden komen. Schoonzoon was een week in Sint Petersburg geweest en had een origineel cadeautje voor ons.

Gezellig allemaal, hier geniet een oma van.

Morgenvroeg moet middelste heel vroeg naar Leiden en oma past op.

Nu nog even met de kleintjes gespeeld, flesjes, luiers enz. enz.
 Opa doet het tasje vol met spullen, Valentijn haalt alles er weer uit.


Het was vandaag een lange dag, en morgen zal het een drukke worden.

groetjes

Wietske