zondag 29 juli 2012

Full House!!!!!


Hoi allen,

Zoals beloofd hier een verslagje van gisteren bij Dorry en Jose.
Het beloofde een warme dag te worden, getuige de volheid in de kamer. Er hadden zich maar liefst 8 dames opgegeven, dus het was volle bak daar aan die tafel.





Dorry begon met gezwinde spoed uitleg te geven, en wij konden het allemaal uitproberen.




Rond de klok van 11 uur meldde Jose zich en of het kwam door onze verhitte gezichten of door die overvolle kamer, ze ging gelijk zorgen voor enige verkoeling buiten voor het huis. Er werd een tafel tevoorschijn gehaald, mooie bloemen erop, kleedje erop, stoeltjes erbij en och wat is het leven dan weer mooi en simpel. Het ziet er gelijk weer zo gezellig uit, en natuurlijk heel prettig dat we ook buiten konden zitten.
Natuurlijk moesten Jose en Dorry het zitje eerst even zelf uitproberen, maar toen mochten wij ook.............




De bloemen kwamen hier vandaan:


Uit eigen tuin, weliswaar waren de struiken een beetje omgevallen maar aan weerszijden honderden hortensia's, om te genieten gewoon!

Jose zorgde nog voor worstenbroodjes en een heerlijke frisse watermeloen. De inwendige mens kwam niets te kort. En wat is het toch heerlijk -als-je-een-Jeroen-in-huis-hebt-die-zulke-mooie-muziek-maakt.

Het was gezellig, we hebben er veel van opgestoken en gezellig gekletst. Komende vrijdag ga ik voor de cursus quilt as you go. Ook dat heb ik nog nooit gedaan. Volgens Jose hadden zich hiervoor " ietsjes"  minder dames opgegeven

Gisteravond heb ik eerst mijn lapjes aan elkaar gezet van de 6e maand van Jules voordat ik met appliceren kon beginnen.

Enne nee hoor, ik was er al mee begonnen want dit red je natuurlijk niet in 1 avond. Daarna heb ik geprobeerd het armpje en voetje van het meisje er op te appliceren. Als je het niet gewend bent is het wel even prutsen, maar het komt goed.

Het jurkje naai ik er gewoon op zoals ik altijd al deed en het hoedje en randje moeten ook nog, die doe ik weer met de " needle turn methode."

Dorry kreeg gisteren weer nieuwe stempels binnen en die vind ik toch zo leuk. Ik heb er weer 2 gescoord " voor ooit" met een paar mooie zoete lapjes. Lijkt me ook wel eens leuk om met deze kleurtjes iets te doen.


In het witte lapje zitten hele kleine bloemetjes. Het zal wel even  (???????)  blijven liggen eerst, want ik maak vandaag deze maand van de Jules af, en daarna vragen, nee schreeuwen mijn dames om aandacht.

We zouden vandaag de hele dag weg naar familie maar dat gaat niet door. Familie ligt ziek in bed en dan blijven we maar lekker thuis.

Fijne dag allemaal

groetjes

Wietske