donderdag 3 oktober 2013

probleem gevonden


Ik  had gisteren een heerlijk adviesochtendje


De rand van de Fabricwonderland:


Iets klopt er niet!!!

Maar waar, o waar
Er zit niets anders op dan alle malletjes er gewoon op te leggen met het patroon er naast en dan te kijken of er ergens iets is mis gegaan

gelukkig had ik
die allemaal bewaard

Kijk, en dan komt de ervaring om de hoek kijken:
dit ene blokje, maar dan wel 8 keer natuurlijk zit verkeerd om en
dus halen we de rand er gewoon af en moeten die stukjes allemaal andersom aangezet worden.


We doen het samen en dan komt het gesprek over de winkel vanzelf wel


Francoise wilde gelijk  de nieuwe naaimachine proberen natuurlijk


Alle blokjes zitten nu goed, een aantal stukken van de rand zitten weer in elkaar, maar de rand in z'n geheel moet er nog weer aan. Dat komt dan een dezer dagen wel


Ik werd op mijn wenken bediend voor de buitenkant van mijn ramen. De binnenkant, daar ben ik zelf baas over en daar had ik me de afgelopen dagen erg op uitgeleefd, maar de buitenkant op 6 meter hoogte, daar moet de glazenwasser voor komen


En hij kwam, en dus kijk ik weer verder dan mijn neus lang is


en dan, Flora, de nieuwe hond van het zusje met het grote gezin,
ja van dat zusje dat dacht dat alle spullen wel in dat hele kleine autootje konden


Het gaat heel goed met de nieuwe huisgenoot, ze gaat inmiddels naar de puppycursus en leert iedere dag bij.


De kinderen zijn stapelgek op haar en eigenlijk heeft een aantal van hen inmiddels de leeftijd bereikt om buiten de veilige vleugels van paps en mams te gaan wonen.....

Maar dat gebeurt maar niet
Kinderen zijn volgens mij tegenwoordig erg honkvast

Het is te gezellig!


En dan Fedde van nog geen 2 jaar. Hij heeft het thuis ook erg gezellig, en denkt ook nog niet aan op-kamers-wonen.

Hij mocht helpen koken


en  komt dit weekend weer een nachtje logeren bij ons. 
Af en toe hebben ouders even lucht nodig.

Vandaag een druk programma:
Eerst naar Helmond, dan een leuke verjaardag en vanavond de onthulling van de 
"Sweet Hearts"


Ik heb hem stiekem al op de foto gezien en heb spijt dat ik niet doorgezet heb halverwege dit jaar

Maar ik heb het patroon,

WIE WEET

Morgen laat ik jullie foto's zien van de onthulling van deze wonderschone bloemige en hartige quilt

Fijne dag

groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Judith zei

Wat fijn dat je de ruimte gevonden hebt. Voortaan het patroon en de mallen nummeren, dan waag je altijd dat je goed zit. Gelukkig weet fedde nog niet eens wat op kamers wonen is. Heerlijk om vanaf jekrukje overzicht te hebben!

Sonja- Sezoentje zei

Oh, Fedde op dat krukje, je kijkt als oma vast al uit naar dat nachtje. Mijn ouders doen dit ook soms en ik weet hoeveel plezier ze eraan beleven, even lekker die heerlijke kindertjes voor jezelf!
Wat jammer dat ik op de gelijkvloers woon, krijg zo een ramenwasser niet geregeld vrees ik maar zou het wél willen, wat ene luxe :)
liefs, Sonja

Anoniem zei

Gelukkig dat het probleem met de quilt is opgelost-het blijft je toch dwarszitten!
Succes met het weer aan elkaar zetten.
Gezellig Fedde weer bij je voor een logeerpartij.
een gezellige dag vandaag!
groetjes,Truus uit Drenthe

marga zei

Zo zie je maar weer een mens is nooit te oud om te leren. Ramen met een uitzicht wat wil een mens nog meer. Lekker genieten van je kleinzoons logeerpartij dan kan de dag niet meer stuk.
Groeten
Marga

Judith zei

fijn dat het probleem zo "makkelijk" op te lossen was! wat een moppie die pup :0) nooit te klein om te beginnen met helpen in de keuken, mooi manneke!

Floor zei

Toch maar weer begonnen met bloggen, je kunt het niet laten....
De glazenwasser moet wel heel hoog bij jullie. Dat is op een ladder niet te doen.
Maar je kunt de zon nu weer zien schijnen.
Fijn dat het quiltprobleem is opgelost.
Zo leuk dat kleine hulpje in de keuken...

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig je blog weer te lezen, had je al gemist hoor.
Het is altijd het eerste als ik op de computer bezig ben, even de bloggen langs.
Tegenvaller de rand er weer af, maar ja het moet wel goed zijn hé
Groetnis Annie

carina zei

goede speurneuzen.... grrrr jammer dat uithalen maar ja je weet nu wel waar het aan lag. gezellig zon manneke in huis

Suuske zei

Wat een heerlijk keukenhulpje is Fedde!
Fijn dat het probleem met de rand is verholpen, nu kun je weer verder.
Tot vanavond, bij de oplossing van het Mysterie!

Rennie zei

Ja soms kan je blokblind zijn. Fijn toch dat er hulp in de buurt is. Ben benieuwd naar je blog van morgen.

Anny zei

Heerlijk zo'n moeder die af en toe taken overneemt. Je dochters boffen maar! Trouwens, wie wil er nou niet zo'n klein koksmaatje! Vervelend dat je zo moest zoeken naar de fout. Af en toe vraag ik me ook af hoe ik toch zo dom kon zijn om... Het gebeurt ons gewoon ook hoor! ook al quilten we al jaren.

Ineke Hulzebos zei

Wat heerlijk dat alles weer klopt. Veel plezier met het oppassen!

Liefs, Ineke

Saskia Smit zei

Fijn dat de oplossing gevonden is op je ronde raadsel. Ik kijk uit naar de zoeteharten ontknoping.

Evelyne zei

Mooi hoor de " Fabric Wonderland"' fijn dat je gevonden hebt waar de fout zat, want veel ruimte met het doorquilten is niet mooi.
Ben benieuwd naar morgen, ik ben nog steeds druk met mijn hartjes, het is zo'n leuk werk!
Tot morgen, groetjes, Evelyne