woensdag 30 oktober 2013

Herkenbaar?

Mijn Sweet Hearts hadden gisteren gewonnen, daar wilde ik mij de hele dag mee bezig houden. Dus in de loop van de middag leuke foto's gemaakt van de resultaten om die vandaag aan jullie te laten zien.

Krijg ik toch een leuke mail binnen van een goeie kennis, Wim.
Moet je nagaan, een man, geen quiltster, en hij leest mijn blog en reageert ook nog op het onderwerp:

BESLUITELOOS

Hoe leuk en verrassend kan het toch zijn.

Lees onderstaand en je zult je erin herkennen:

Onlangs werd bij mij E.V.V.O vastgesteld. Dit betekent letterlijk:
Efficiëntie Verlies Vanwege Ouder worden

Bijvoorbeeld:

Ik wil mijn auto gaan wassen en ga naar de garage



 maar zie onderweg dat er nog post op de keukentafel ligt, dus eerst die maar bekijken, het kan immers belangrijk zijn. Ik leg dus de autosleutels op de keukentafel, haal de rekeningen uit de brievenbus


en gooi het reclamedrukwerk in de prullenmand, maar ontdek dat die propvol is. Dus leg ik de rekeningen op tafel om dan eerst, voor ik het vergeet, de prullenmand leeg te maken.


Maar de papiercontainer staat naast de brievenbus en omdat ik toch die kant op moet, kan ik misschien beter eerst de rekeningen bekijken en de overschrijvingen regelen.

Ik neem mijn boekje met overschrijvingen en stel vast dat er geen overschrijvingsformulieren meer inzitten. Het andere boekje ligt in mijn bureau en daar vind ik naast de het keyboard van de computer een halfvol blikje cola


Ik laat de overschrijvingen liggen, want eerst moet ik toch die cola opdrinken voordat het per ongeluk op het toetsenbord valt. Maar de cola is lauw geworden, dat is niet lekker, dus eerst in de koelkast zetten om af te koelen.

Terwijl ik naar de keuken loop zie ik dat de bloemen in de vaas dringend water nodig hebben


Ik zet de cola op het aanrecht, waar ik bij toeval mijn leesbril vind die ik sinds gistermiddag kwijt was


Het beste is dat ik eerst de bloemen water geef, voordat ik mijn bril terugleg op mijn bureau. Ik leg mijn bril terug op het aanrecht, vul een kan met water en daar zie ik de afstandsbediening van de TV liggen


Iemand heeft die op de keukentafel laten liggen. Ik denk: als we vanavond TV willen kijken, zullen we de afstandsbediening weer overal gaan zoeken en weet niemand nog dat die hier in de keuken ligt.
Dus de afstandsbediening op de salontafel leggen, maar  nu eerst de bloemen water geven.

Ik geef de bloemen water maar stoot tegen de deur en mors een grote plas water op de vloer. Ik leg de afstandsbediening terug op de keukentafel, haal een dweil en dweil de plas op voordat ik natte voeten krijg


Da ga ik terug naar de hal en probeer me te herinneren waar ik nou eigenlijk mee bezig was.

En 's avonds:
Is mijn auto niet gewassen, zijn de rekeningen niet betaald, staat er lauwe cola op het aanrecht, hebben de bloemen te weinig water gehad, is de prullenmand niet geleegd, is mijn boekje met overschrijvingen weg, weet ik niet waar mijn leesbril is, en kan ik mijn autosleutels nergens vinden.

En terwijl ik moet vaststellen dat ik vandaag niets heb gedaan ben ik bekaf.
Ik heb een serieus probleem en moet hulp gaan zoeken maar eerst moet mijn mailbox leeg.

OUDER WORDEN IS ONVERMIJDELIJK, WIJSHEID IS EEN OPTIE, MAAR LACHEN OM JEZELF EEN THERAPIE

Ik wens jullie een hele prettige dag toe, met dank aan Wim (gelukkig ook al op leeftijd, hij is dus ervaringsdeskundige) voor de tekst (de plaatjes heb ik er zelf bij gezocht om het voor jullie wat gezelliger te maken), en echt beloofd:

Morgen foto's van mijn vorderingen

groetjes
Wietske

25 opmerkingen:

Jeanneke zei

Heel herkenbaar! Het slaat plots toe, geen ontkomen aan :>)
Gelukkig weet ik altijd nog ( tijd voor ) mijn quiltspullen te vinden!
Fijne dag, groetjes,

Jeanneke.

Judith zei

Mooi verhaal! En druk Zijn met niets, daar hebben we allemaal wel beeld bij! Fijne dag

Saskia van Schie zei

Geweldig!!!

KijkDaarIs zei

Haha ...tja zo gaat het....;0)
Fijne dag

Martine zei

Mooi verhaal, herken dat wel.

Linda Knowles zei

Haha, heel herkenbaar, volgens mij hebben we hier allemaal wel last van.

Klara's Quilthoekje zei

Hier ook heel herkenbaar! Hahaha...hij heeft er een heel mooi verhaal van weten te maken!

Jeanny zei

Wat een verhaal!!
Lieve groet.

Heleni zei

Hahaha wat een super verhaal. En zo gaat het wel vaak.
We maken het ons zelf soms wel erg lastig.

Anoniem zei

Gelukkig nog niet zo erg, maar zo herkenbaar. Een heel leuk stukje. Maar er zijn niet voor niets gele briefjes uitgevonden en deurtjes van keukenkastje of andere stukken van muren. Deze zijn heel gewillig wat die briefjes betreft om daar op te plakken. Nee, ik vergeet die briefjes nog niet hoor.
Groetjes, lenny

Rennie zei

Oh je licht geheugenverlies. Daar zijn geweldige oefeningen voor hoor. Zeker weten dat ze helpen. Het kan ook zo maar zijn dat je te veel leuke dingen in je hoofd hebt. Niet geheel ongunstig hoor.

Ria zei

Ja toch iets vinden dat weer de aandacht trekt. En dan doodmoe zijn van niks. Ik noem het altijd ik loop met lijm onder mijn schoenen!

Fijne dag stilte na de storm. Groetjes Ria V.

Betsie zei

O, dan ben ik gelukkig niet de enige!!!
Ja,..... ook hier heerst dat ouderdomvirus!!!

Groetjes Betsie!

wilma oud zei

Ik heb heel hard moeten lachen. Zo herkenbaar. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Heel herkenbaar. Zeg ook altijd een huis met een schoonmaaksters is schoner dan dat van mij. De schoonmaakster maakt alleen maar schoon en ik ruimen de boel ook meteen op (probeer het tenminste). Gevolg is dat ik blij ben als ik één opgeruimde kamer heb en niet een heel huis.
Fijn om te lezen dat het bij de 'leeftijd' hoort.
Groetjes Marguerite

Edith Bosma zei

Haha, heel herkenbaar, ik ben mijn hele leven al zo! Nu ben ik 40 jaar, moet ik me nu zorgen gaan maken over de toekomst??
groetjes, Edith

Edith Bosma zei

Haha, heel herkenbaar, ik ben mijn hele leven al zo! Nu ben ik 40 jaar, moet ik me nu zorgen gaan maken over de toekomst??
groetjes, Edith

Floor zei

Die Wim kan leuk vertellen....
Kan me voorstellen dat hij doodmoe was als het zo zou zijn gegaan.
Maar een beetje van dat al is wel herkenbaar hoor, je ziet altijd van alles en wordt dan afgeleid en gaat wat anders doen. Vergeten, vergeten... gelukkig vergeten we niet hoe er gequilt moet worden en waar we aan bezig zijn.

Marja zei

Heel herkenbaar. Ik ben nog niet zo ver, maar sta me wel regelmatig af te vragen waarom ik ook al weer na boven was gelopen.

Anoniem zei

Zolang ik m'n hobbymateriaal niet kwijt ben,is er 'niets' aan de hand...toch???
En nu je foto's van de vorderingen.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Hi hi, ha ha, wie zou hier geen last van hebben maar tja... zo lang je je nog kunt afvragen wat je aan het doen was, en je je alles nog herinnert om het verhaal achteraf op te kunnen schrijven, is het zo erg nog niet hoor ;-) Ga maar lekker verder met waar je aan bezig was...

Annie Kingma.Bonnema zei

Wel heel chaotisch toch, soms is het herkenbaar, regel en regelmaat is alles Maar dit is wel een leuk verhaal.
Hoop dat ik nog niet aan deze afwijking toe ben.
Groetnis Annie

conny's quilts zei

Geweldig...dat is wel een heel lang "seniorenmoment" ...ik heb er al wel een beetje last van (ben 53) maar nog niet zó erg, moest er heerlijk om lachen, dank je wel!

marga zei

Een te gek verhaal waar je heerlijk om kunt lachen. Maar stiekem van binnen denk ik er zit ook heel veel waarheid in.
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heel leuk verhaal en er zit zeker een kern van waarheid in. Ook leuk dat wim dit aan je mailde.
Groeten, Joke