zondag 20 oktober 2013

Biscornu borduren


En weer had ik een dagje uit gisteren, ditmaal reden Mandy en ik in alle vroegte naar 

De Quilthoeve in Naaldwijk

omdat wij ons verder wilden bekwamen in het borduren!

(volgens mij wilden we gewoon samen een dagje uit hoor)

Een paar maanden geleden was ik ook al op de Quilthoeve bij de Dear Jane dag van Juud, maar toen was de borduurafdeling nog in opbouw en gesloten, maar nu wilde ik het allemaal toch wel eens goed bekijken.


Misschien voor velen van jullie een bekend gevoel:
Je wilt de uitleg horen die boven gegeven wordt maar je wilt ook zo graag snuffelen in de winkel


Ik word altijd een beetje onrustig


Maar ik heb me beheerst en ben keurig meegegaan naar boven om de uitleg van Tammy mee te maken
En wat is dit een leuk mens!!!!!!


Gezellige, aangename uitleg over alles, maar dan ook werkelijk alles 
 wat met borduren te maken heeft.
Garen, ondergronden, afmetingen, je kunt het zo gek niet bedenken.


Met een speciaal rastertje geborduurd wat later gewoon verwijderd kan worden


Kleine steekjes, grote steekjes, fijn linnen en grover, zelfs het borduren op jute is aan de orde geweest


Merklappen, eerste borduurwerkjes






Verschillende naalden


De daglichtlampen en ringen om in te borduren


Tammy vertelde en wij luisterden tot aan de lunch


En die was weer zo verzorgd
Geweldig gewoon!


Een paar steekjes heb ik gemaakt en toen hield ik het niet meer uit boven


Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn rug ook niet zo'n zin meer had in de rechte stoel na een onrustig nachtje op een nieuw bed


En dus, in overleg met Tammy  ben ik beneden op strooptocht gegaan


En ik zag zoveel moois







Een heerlijk dagje, leuke dingen meegenomen en 1 ding weet ik wel:

Ook in mijn winkel wordt een borduurhoekje ingericht

Ingrid en Tammy, dank jullie wel voor weer een feestelijk dagje uit.
Mandy en ik hebben er van genoten

groetjes

Wietske

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk dat je ook een borduurhoek in je winkel maakt!!!
Wat een leuke borduurtjes laat je zien.En je biscornu???
Goede zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Judith zei

Een borduurhoekje! Gezellig, dat hoort er toch ook echt helemaal bij. Mooie foto's laat je zien, inspiratie genoeg lijkt mij zo. Hopelijk heb je al beter geslapen, fijne zondag.

Annelies zei

Dit heeft vast weer ideeen voor je eigen winkel gegeven. Fijne zondag !

Sonja- Sezoentje zei

Heerlijk zo een borduurhoekje, er zijn zoveel leuke dingen om te borduren en ook héél veel prachtige boeken. Wat lijkt het me heerlijk om zo lekker rond te snuffelen en zo in gedachten je winkel al te vullen, gaat vast prachtig worden :)
Liefs, Sonja

Jet en Zus zei

Jet en Zus zullen dan zeker bij je komen! Jet is meer van de borduur en Zus van de quilt! Hoewel we allebei allebei mooi vinden om te doen!
Goede beslissing!!!!

Fijne dag verder!!

Anita (Zus)

yvonne zei

Ik ga dan ook echt proberen om vanuit Belgie een middagje te komen !!!!!

Floor zei

Wat een verleidingen zijn dat!
Zou bijna weer gaan borduren, want die patronen zijn zo mooi.
Kan me voorstellen dat je dat ook in je winkel wilt.

Anny zei

Oh, was je zomaar op mijn dorp! Ja, het zidet er allemaal erg leuk uit bij Ingrid.

Wilma zei

Wat leuk dat er zoveel te vertellen is over borduren, lijkt me reuze interessant. Maar ik waag me er (nog) niet aan. Eerst quilten..... Dear Jane wil ik zo graag af maken en LE en nog wat andere werkstukken....

Saskia Smit zei

Ik kan niet wachten. Leuk.

Anoniem zei

Natuurlijk komt er een borduurhoekje in je winkel. Dat heb ik steeds gedacht. Helemaal jouw ding. En dat nieuwe bed gaat echt wel wennen.
Groetjes, Marleen.

Anita Vlijtige Handjes zei

Heel erg leuk zo'n borduurhoekje dicht bij huis. Het is altijd weer genieten.
Fijne zondag.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Weer een extra reden om straks jouw winkel te bezoeken. Je maakt ons echt wel nieuwsgierig hoe het allemaal zal worden.
Groeten, Joke

carina zei

Prachtige spulletjes, leuk zon cursus weer. En lekker ideeen op gedaan voor je eigen winkeltje.

marga zei

Kan jou hoofd dat allemaal aan? geweldig wat je in een dag allemaal kunt zien en in je op nemen. Maar leuk lijkt het mij wel.
Groeten
Marga

Marguerite zei

Ohhh hier word ik zo hebberig van.
Wat een hoop moois laat je weer zien.
Zie dat ik manlief om moet praten om op een mooie winterse dag een rit(je) naar Naaldwijk moeten gaan. En dat hij een dikke portemonnaie mee moet nemen. Hhahahaa.
Leuk dat je ook een borduurhoekje gaat maken. Je winkel wordt vast een snoepwinkel.
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Super super een borduurhoek, daar wordt IK nou helemaal blij van. Daar zijn er veel te weinig van! Liefs, Liesbeth

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig werk weer laat je zien
Heel veel zou ik zo willen maken
Ook een borduurhoekje in de winkel
Met eigen voorbeelden misschien
Groetnis Annie

Hermie zei

wat een leuke foto's laat je ons weer zien, super dagje gehad dus.

Rennie zei

Wat was het leuk he Wietske. Ga je Tammy ook uitnodigen? Wat een kei is ze hè. Dat dacht ik al....die kan niet zonder borduren!

nelleke zei

Wat een leuke dag Wietske! En ja, wat een schattige spulletjes allemaal...!! Een lust voor het oog,

nu even naar je vorige postje kijken..
tot daar

Ineke van den Akker zei

Helemaal geweldig!