dinsdag 29 oktober 2013

Besluiteloos


Tja, en als je dan door het te slechte weer een hele dag voor jezelf hebt, omdat je niet weg kunt, weet je niet wat je het eerst en wat je het laatst wilt doen.

Mijn huis is helemaal klaar en schoon want afgelopen weekend hadden we ook nog de keukenkasten schoongemaakt.

Een paar weken geleden hadden we eters en ik zocht goeie glazen. En met goeie glazen bedoel ik glazen waar niet zo'n enorme blauwachtige rand bovenin zit, veroorzaakt door de afwasmachine

En?????
Ik had er niet een meer!

En ik schaamde me!


En dus was het tijd om alle glazen naar de glasbak te brengen en om nieuwe te kopen.

Dus, nu heb ik even niets meer wat mijn aandacht nodig heeft

Verwarrend, maar prettig!

zal ik gaan borduren?

de steeltjes
vastzetten?

hartjes appliceren?

Jane eens even
onderhanden nemen?

Mijn dagboek:
dat is bijgewerkt!

de Fabricwonderland van een
mooie rand voorzien?

En dus ben je met van alles tegelijk bezig en heb je aan het einde van de dag het gevoel niets gedaan te hebben, want och er ligt nog wel meer waar je eigenlijk mee aan de slag wilt.

Onze kleinzoons, die hebben geen last van besluiteloosheid. Afgelopen weekend had middelste een aantal folders meegenomen, en de heren mochten hun wensen kenbaar maken wat ze graag in de schoen willen hebben van Sint en Piet


Na een intensieve knip-en plaksessie was er niet veel folder meer over


Volgens mij kan dit nooit in een schoen


Hoezo, besluiteloos, wij willen gewoon

ALLES!!!!!

Dat zal niet gebeuren want de jongens gaan over een paar weekjes verhuizen, middelste en schoonzoon hebben een ander huis gehuurd, dit keer binnen de stadsmuur van Maastricht, op loopafstand van school en crèche en van de binnenstad.

Ze zijn immers, na ruim 3 jaar, eindelijk hun huis kwijt.
Kopen durven ze niet meer voorlopig, maar ze gaan huren in een een oud omgebouwd fabriekspand.

Wij gaan zondag even kijken, vandaag krijgen ze de sleutel.

Ik denk dus dat de Sint niet heel erg royaal zal zijn.

Maar gelukkig hebben opa en oma zeer nauwe banden met Spanje, dus we maken er iets leuks van.

En mijn besluiteloosheid?

Ook vandaag blijf ik de hele dag thuis, eens even kijken of ik wat structuur krijg in alle handwerkklussen

Morgen weer meer

Fijne dag

groetjes

Wietske


24 opmerkingen:

Suuske zei

Haha, geweldig die lange lijst! Zelf zou ik ook met gemak zo'n lijst nog kunnen maken, boordevol quiltspullen. Jij toch vast ook?!

Dat nieuwe huis klinkt al prachtig zeg, vooral op loopafstand van het centrum.

Jij succes vandaag met wat je uitkiest, ik heb mijn laatste haakles vanochtend.

Nathalie zei

volgens mij willen wij quiltsters eigenlijk ook Gewoon Alles!

Bernadette van Gils zei

fijn dat je kinderen eindelijk hun huis kwijt zijn en spannend dat z eweer gaan verhuizen.
Die lijst? Dat snap ik heel goed, hier is ook een kleine meid een lijst aan het maken, niet met knippen en plakken maar met schrijven want dat is nieuw geleerd en moet de Sint ook zien. En alles wil ze niet maar wel veel hihi
Tja en die besluiteloosheid ken ik ook hoor en ik denk met mij vele quilsters want je wilt alles af hebben waar je mee bezig bent
groetjes en geniet van de dag
Bernadette

Coco zei

Schattig klosjes-garen-opberg-doosje. Met garen samen gekocht of kun je die doosjes los kopen. Zoiets zoek ik. Mijn klosjes garen kom ik overal tegen in huis zelf in mijn koekjestrommel.

bep zei

Zou ook mijn wens zijn , een heerlijk gezellig huisje midden in Maastricht, ik ga er snel maar weer eens heen, het is zo lang geleden, en ontspannen blijven Wietske,
Bep

Annelies zei

Gewoon ergens aan beginnen en als het niet bevalt omswitchen ! Fijne dag !

Jet en Zus zei

Lekker zo een dagje voor jezelf, geniet er van!!!

Groetjes Anita

nelleke zei

Ha, eigenlijk kan je van alle en nog wat gaan doen en dan doe je juist niks. heel herkenbaar Wietske. Trouwens niet verkeerd die banden met Spanje....haha...

Leuk hoe die kinderen erin op gaan, ook wel spannend, deze creativiteit met zòn verlanglijst plakken is al een kadootje.

groetjessss

Nelleke

Anoniem zei

Heel herkenbaar dit euvel van "besltuitenloosheid". We hebben gewoon te veel leuke dingen die we kunnen doen. Fijne dag en groetjes, Lenny

Lida zei

Een luxe probleem dus! Wat betreft die glazen, geen spoelglans meer in je machine doen, er zit al genoeg in de tabletten! (Tip van de man van Miele!) veel plezier met welke steekjes dan ook! Groetjes
Lida

Hermie zei

wat een leuk blogje heb je weer geschreven en dat van die folders is hier heel herkenbaar, hierwordt er niet in geknipt,want ze willen alle 8 er in kijken en ze zetten overal een cirkeltje om wat ze mooi vinden,jaja en dat is heel wat.

Heleni zei

Tja, keus genoeg zou ik zeggen om aan te werken. Maar het kiezen op zich is soms erg moeilijk hè Wietske.
Zo schattig het verlanglijst(je) van je kleinzoons. Wij hebben er nog maar eentje die een verlanglijstje gaat maken.
Fijne dag

Terray zei

Vervelen hoeft dus niet, maar de keuze wat je gaat doen maakt het er niet gemakkelijker op. Dat is het gevaar van teveel projecten hebben lopen. Daar is het bij mij ook mis gegaan. Voornemen om elk project eerst eens af te gaan maken.
Maar ik babbel wel nu zo leuk, tegenwoordig heeft het wol van de lapjes gewonnen ;-)

Succes met de banden aanhalen in Spanje ;-)

Groetjes
Tertia

Floor zei

Heel herkenbaar die verlanglijstjes van de kleinkinderen!
Die van mij net zo, zo'n beetje het hele speelgoedboekje, zeg maar speelgoedboek, vindt ze leuk en wil-ze-hebben. Net zo'n beetje als onze verlanglijst van wil-ik-maken quilts.
Ook herkenvaar dat je de hele dag zo'n beetje "aanrommelt", 's avonds heb je dan zo'n onbevredigend gevoel.

marga zei

O wat herkenbaar allemaal. Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.
Groeten
Marga

Elza zei

Super dat het huis verkocht is en fijn die leuke vriendschappen die wij met de beste Sint hebben. Je hebt genoeg te kiezen. Succes.

Annerieke zei

Wat heerlijk dat ze hun huis eindelijk kwijt zijn, dat zal rust geven.
En dan moeten opa en oma Sinterklaas maar even helpen ;)

wilma oud zei

Ach Wietske, wat weer een heerlijke, gezellige lange blog. En wat heb je veel onder handen!!!!!! Nou zullen middelste en schoonzoon jullie misschien ook weer hard nodig hebben. Ik wens je in ieder geval nog een fijne avond straks. Groetjes Wilma

carina zei

Ja we hebben allemaal wel eens van die dagen. Maar jij bent wel lekker bijgewerkt.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ach Wietske, beter niet kunnen kiezen wat je voor leuks gaat doen dan je vervelen. Daar zal jij vast nooit last van hebben. Maar soms heb je van die dagen dat je achteraf ontevreden bent over hoeveel er eigenlijk uit je handen gekomen is.
Leuk die verlanglijsten.
Groeten, Joke

marion zei

heerlijk zo'n dagje, geniet er maar lekker van. Je hoeft niet alles te weten

Rennie zei

Oh zo herkenbaar Wietske je wilt dan aan alles tegelijk werken.

Marguerite zei

Vervelen dat woord kennen we niet. Maar als we zoveel dingen leuk vinden dan is het soms gewoon moeilijk om te kiezen wat. Zelf heb ik gisteren ook niks gedaan. Was helemaal hyper door de wind en wat er in en om ons huis vloog. Vandaag sidder ik nog wat na. Weer naar het strand geweest om te kijken naar de schade. Wat een zooi overal. En nu ik eindelijk de rust heb zitten manlief en oudste de tafel op mijn plekje aan tafel. Ben dus verbannen naar de computer. Snik....

Evelyne zei

O ,heerlijk om te lezen dat ik dat niet alleen heb , dat besluiteloze. Dat heb je als je veel projecten onder handen hebt.
Wat schattig je twee kleinkinderen met die folders, het doet me denken aan mijn kinderen toen ze klein waren.
Wat heb je mooie dingen onder handen Wietske!

Lieve groetjes, Evelyne