zaterdag 12 oktober 2013

ohh wat is klussen erg!!!


En hier begon het een half jaar geleden allemaal mee


Risico van een oud huis, de dakgoot lekte wel zo erg dat er op een gegeven moment zelfs een emmertje onder moest. dat is nu weer allemaal gerepareerd en dan moet je wel een keer aan de slag.
"Schat, wat zou je ervan vinden als we ons bed in de logeerkamer zetten want dat bed is ook niet meer wat het geweest is".

Daar komt bij dat zusje straks best wel eens blijft slapen als de winkel open is, en ik denk niet dat zusje lekker slaapt op dat harde matras.

Tja

Als we zou eens alles doen? Schilderen, bed vernieuwen, alles in 1 keer?

En dan krijg je het welbekende sneeuwbal effect en bedenk je dat je dan ook alles wilt opruimen, en schoonmaken, maar

eerst die enorme kast die we in het vorige huis ook al te groot vonden maar eens naar de stort. Hij valt door de diverse verhuizingen toch zowat uit elkaar, dus dan moet dat eerst.

En dan komt schoonzoon


Och, wat is hij jong en handig!
Hoe lang is dat geleden dat wij op onze knieën op een harde ondergrond konden zitten?

Ik, denk ik in een vorig leven.......

De komende 10 dagen slapen we hier tot het nieuwe bed komt, komen zusje en zwager morgen om te helpen, en kunnen er nu even geen kleine kindjes komen logeren.

We hebben geen bed meer over


En het behang moet er ook af


Alles in de bus, en dan naar de berging of naar de stort


En daar zijn de lampen weer voor de winkel
Ohh was het maar zover, het duurt nog zo lang


Ik versta de kunst om midden in de bende te gaan zitten handwerken. Het kan me niks schelen, ik moet af en toe steekjes zetten, al is het midden in de nacht.


Dit is toch zo'n handig apparaatje


Voor de mooiste resultaten


 Even kijken hoe het wordt, bij nader inzien vind ik de gele kleur op het wit te bleek, dus kies ik voor blauw


en ziehier

het resultaat


Tussendoor begin ik aan de 16 bloemen waar veel werk in zit, dus daar ga ik af en toe eentje van tussendoor doen.
Ik word erg blij van deze kleuren, heb dat nooit gedacht. En nou wil ik niet beweren dat ik de klassieke kleuren niet mooi vind, maar dit is net zo mooi.
En het voordeel van het-al-gezien-hebben-van-het-Mysterie is, dat je weet hoe het wordt en bij ieder onderdeel kunt beginnen dat jij leuk vindt.

En dat bevalt mij enorm


Zo, ik stop. Weer genoeg gekletst, nu is de werkkamer van mijn lief aan de beurt voor een sopbeurt, en ik ben weer uitgerust

Wat een bende, en weet je?

Ik ga liever verhuizen dan verbouwen of het verplaatsen van spullen.
Ik heb zelden zoveel stof gezien als de laatste dagen

groetjes

Wietske

21 opmerkingen:

Anita Vlijtige Handjes zei

Hahaha denk maar aan je nieuwe bedje in je nieuwe kamer...... dat helpt. Ik krijg ook steeds meer waardering voor de heldere kleuren. Ooit ga ik ze gebruiken.
De mysterie is zo leuk geworden . Heerlijk toch om te kiezen wat je gaat doen.
Succes met 'de opknappert'. Fijn weekend.

carina zei

Haha ja dat is een gedoe begin je met het een dan val je ook in het ander. Wij zijn net terug van logeerbedden jacht, de mannen moeten ook een beetje liggen als ze thuis komen. Het bed wat de jongste had van zijn studentenkamer en tijdelijk weer hier is paste niet door het trapgat grrrrl maar goed dus je begrijpt ik leef met je mee. Kan me voorstellen dat je wilt voortmaken met de winkel en dat je geduld op de proef gesteld wordt... Succes he

Martine zei

Heerlijk toch als alles weer nieuw en schoon is. Hier gebeurt dat jammer genoeg te weinig. Mijn DH is niet zo erg handig.

Saskia Smit zei

Ik heb volgende week vakantie. Moet ik een dagje behangen inlassen?

Annie Kingma.Bonnema zei

Maar even doorzetten, en bedenk hoe mooi en schoon het word
Mooi handwerkjes weer
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Even doorbijten, komt allemaal weer goed hoor! Sterkte met alles!
Fijn weekend

Anoniem zei

Ach, het juiste stof is niet zo erg :-).
Ik word ook altijd blij van vrolijke kleuren.
Het ziet er mooi uit Wietske. Misschien is het mooi om voor het middenrondje van de bloemen een ander kleurtje te pakken??
Succes met alles en neem op tijd je pauze :-)
Liefs Mandy

Rennie zei

Volhouden Wietske. Het moet eerst altijd een bende worden voor dat je kunt gaan opbouwen. Geloof eens breekt die tijd voor jullie ook aan. Sterkte!

Floor zei

Dat vind ik nou ook een nadeel van een mysterie.... dat je niet weet hoe het gaat worden.
Ik ben ook van de antieke stofjes, maar vind deze kleuren wel erg mooi hoor.
Wordt vast een prachtquilt.
Maar eerst weer verder met soppen en verbouwen... minder leuk, maar straks heb je wel een paleisje om te slapen.

Anoniem zei

Succes met het opbouwen en handig zoveel hulp erbij.
En ondertussen schiet je quilt alweer op.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

miekequilt zei

Maar als je straks klaar bent, ben je vast superblij met het resultaat. Sterkte!

Marguerite zei

Nou verhuizen geeft ook een hoop gedoe hoor!
Maar ja het moet eerst een rotzooi worden voordat het weer mooi is.
En al die rotzooi ben je weer vergeten, ehum, als je er zo weer netjes bij zit.
Groetjes Marguerite

Bernadette van Gils zei

even doorbijten Wietske, want nu is het misschien puinhoop maar als alles klaar is slaap jij als een koningin in je "nieuwe" slaapkamer
groetjes en fijn weekend
Bewrnadette

Janny zei

Poeh valt zeker niet mee om te verbouwen, daar weet ik alles van, haha. Maar met je hobby ernaast is het beter u te houden denk ik, wat is dat voor wonderapparaatje, stik je daarmee?
Groetjes Janny

Coco zei

Kop op Wietske! Na slechte tijden komen beslist betere tijden zonder stof...

ria vogelzang zei

Brrr, wat een klus! Heb er ook nooit zo'n zin in! Ik denk dat ik ook met oogkleppen op midden in de bende zou gaan zitten steekjes zetten....... ;)
Heel veel sterkte met de verbouwing!!!!!
Groetjes uit Ommen, Ria.

Anny zei

Wat werk je hard aan je "mysterie"! En... bij verbouwen en veranderen loopt het altijd een beetje meer uit dan begroot. Ik denk dat iedereen dat wel kent. Mooie zondag!

conny's quilts zei

Nou dat is een hele klus! Succes ermee, en wat fijn om je tussendoor even te kunnen ontspannen met wat mooie steekjes....

Anoniem zei

Hé Wietske, daar zijn we toch dol op : STOF !!! Oh je bedoelt natuurlijk dat stof dat overal onder, op, achter, tussen en weet ik waar nog meer gaat zitten. Ja daar ben ik ook niet dol op. Succes met je renovatie, wordt vast heel leuk.
Doeiii
Jeanny(zonder)

marga zei

Even de tanden "nee niet de handen" op elkaar en dan zul je zien als alles klaar is je er van kunt genieten en vergeet je heel snel hoe zwaar het was.
Een ding wil ik graag van jou leren "midden in al die rommel rustig gaan zitten" dat lukt mij jammer genoeg niet.
Ik wens je een fijne zondagmiddag en heel veel succes.
Groeten
Marga

Evelyne zei

O Wietske, dit had mijn verhaal kunnen zijn, die bende de rommel! Ik zit ongeveer mijn hele leven al in verbouwingen en geklus en soms ben ik het wel eens beu Ook ik moet wat steekjes kunnen zetten op een dag, even ontspannen.
Tja en achttien zijn we niet meer, dus even een pas op de plaats op z'n tijd is juist heel goed!
Je quilt wordt fantastisch, leuke kleuren en je hebt gelijk dat een Mystery quilt altijd moeilijk is, omdat je niet weet hoe het totaal wordt en of je dat gaat bevallen.
Sterkte met je verbouwing en succes met je quilt.
Ik kom hem persoonlijk bewonderen hoor!

Groetjes, Evelyne