donderdag 16 maart 2023

Hoe bijzonder.......

 

Ik vertelde er over in mijn vorige blog. 6 jaar geleden vol ijver begonnen met de "Rowdy Flat" van Susan Smith. Ook mijn zusje begon er aan maar na een paar weken kwamen we toch wel tot de conclusie dat het echt wel heel erg veel werk was. Ik weet me nog te herinneren dat zij in ieder geval 1 blok af had en bij mij bleef het ook liggen.

En toen werd mijn zusje ziek in juni en wist ik me geen raad. Immers vanaf het begin wisten we dat ze niet meer beter zou worden. 

We namen ons voor om zoveel mogelijk bij haar te zijn en dat lukte gelukkig met de bezoekjes aan Zwolle en vooral ook de vele, vele telefoontjes en appjes.

Thuis in de stille uren zocht ik naar een bezigheid die intensief zou zijn en waar ik flink mee aan de slag moest. Dat was de "Rowdy Flat". Gelukkig had ik alles bewaard. Vele uren ben ik er mee bezig geweest, en wat me nu zo verbaast is dat de top klaar is in dezelfde tijd dat mijn zusje overleed.

Hoe bijzonder want we wisten toch niet hoelang het zou duren?

We hebben hem afgelopen maandag naar Marina gebracht.


En Marina zou Marina niet zijn als ze gelijk meedenkt hoe het quiltwerk er uit moet zien.


Ik heb besloten dat er iets van mijn zusje in verwerkt moet worden, en dat komt zeker goed. 
Alle vertrouwen in Marina
 We zijn met een grote groep gestart met de quilt van Sarah Fielke "The secret garden" en ik ga voor een fel gele achtergrond. Heel spannend zo'n felle kleur maar ik durf het wel aan.

De applicatie levert me geen enkel probleem op maar het patchen ben ik even een beetje vergeten na zoveel maanden alleen maar appliceren. 


En nadat ik het eerste blok in elkaar gezet heb word ik er niet heel blij van. Het rommelt en trekt me te veel, en dus ben ik vanmorgen opnieuw begonnen met het eerste blok en nu met H250. 

Hopelijk gaat dit meer bevallen, het ziet er beter uit.


Gistermorgen vlak voor tien uur alles klaar voor een heerlijke dag vol afleiding

 
en dan zit de tafel gezellig vol en krijgen de deelnemers die mee doen aan de Dear Jane ook hun laatste deel van de "Droomborduurtjes" van Kristel mee naar huis. We zijn er doorheen, het project wordt afgerond. 


Sommigen zijn snel met hun Dear Jane punt maar wellicht hebben ze hem thuis al gemaakt of in ieder geval al voorbereid.


In de middag komt Henny met haar middenstuk van de Challenge 365 dagen quilt. Wat wordt hij mooi en wat is ze blij met haar kleurkeuze.
Morgenvroeg komt er weer een groep met de Challenge en morgenmiddag is er nog een Dear Jane Bee.


Door de zorgen om mijn zusje was het volkomen langs mij heen gegaan dat Natalie Bird een nieuwe Bom uitgeeft. Pas de laatste dagen zie ik foto's voorbij komen en besef ik dat het wel een hele leuke quilt is.


Maar hoe krijg ik het patroon en blad en de stoffen  nu nog in mijn bezit? Gelukkig biedt collega Wilma Karels uitkomst. Via haar kan ik nog instappen om dit leuke project privé te gaan doen.

Vanmiddag kwam de eerste doos al binnen. De komende tijd ga ik me er in verdiepen en er mee aan de slag.


Ook zo leuk van Natalie Bird is de Festive Elf. Een schattig kerstquiltje in 7 delen waar wij in juni mee gaan beginnen. Hij wordt 137x168 cm.


Patchen, appliceren en borduren, we zijn er gek op en je kunt meedoen.


Echte Natalie Bird stitcherietjes. We vragen voor de eerste maand die start op 2 juni 50 euro en de rest van de maanden tot 1 december  23 euro per maand. 

En daarvoor krijg je het patroon, de stofjes en de garens.


Meld je aan via de mail als je zin hebt om mee te doen. En heb je vragen? mail ons dan.

Morgen en overmorgen zijn we weer open tussen 10.00 en 16.00 uur.

Morgen zoals gezegd de beide Bee's en zaterdag is er weer een nieuw deel van George & the Donkey beschikbaar en deel 2 van de Secret Garden ligt klaar om opgehaald te worden en voor beide projecten geldt: kun je niet komen? We sturen het naar je op.


groetjes

Wietske