zaterdag 11 maart 2023

En...... gelukt


 Ooit.... 6 jaar geleden begonnen met de "Rowdy Flat" van Susan Smith. Wat leek het me leuk om hem te maken maar oh wat een klus!

Ik startte vol goede moed maar, zoals wel vaker, haakte ik af na een paar weken. En nu ruim een half jaar geleden pakte ik het weer op. En nu moest en zou het afkomen. Gelukkig werd ik nog helemaal gelukkig van de gele stof van toen. En ik had alles goed bewaard.

En kijk, gisteren zette ik de laatste steekjes, schoven we de tafel aan de kant en verwonderde ik me dat het nu echt klaar is.


Herman controleerde voor de zekerheid de afmetingen nog even. Er komt nog een smalle bloemenrand tussen maar dat mogen we gelukkig aan Marina overlaten. Zij is o zo handig met de machine en bij mij mislukt dit toch.

Daarna quilt ze hem en zal hij binnenkort te bewonderen zijn in de winkel.

Wat verheug ik me erop. Ruim een half jaar heb ik me met niets anders beziggehouden dan met deze beauty vol met bijtjes, vlinders en bloemen.


Vandaag waren de beginners er weer. Dit keer was de log cabine aan de beurt


 met de duidelijke uitleg van Patricia was het niet echt moeilijk en hadden de deelnemers er veel plezier in.


Ook de ronde vorm kwam aan bod


De komende week kunnen de dames weer verder. Ik begreep dat ze de volgende keer ook alvast beginnen met quilten op een oefenlap. 


Wij gaan even genieten van een hopelijk rustig weekend. De afgelopen week hadden we pech. Weer een lekkage waarin de dakdekker een flink gat ontdekte in ons "rustieke" dak.

Dit keer weer in de slaapkamer en het scheelde niet veel of we moesten een nacht in een hotel slapen. Gelukkig hield het druppen in de loop van de middag op. Komend voor jaar zullen we het plafond maar  weer eens schilderen. Daar huren we een paar flinke kinderen voor in want het bed zal uitelkaar moeten.

En de pomp van de verwarming in de winkel ging stuk. Ook daar zijn we 2 dagen druk mee geweest.
Nu maar hopen dat alle mankementen weer verholpen zijn.

Woensdag om 10 uur gaan we open en we gaan een gezellige drukke week tegemoet:

De 365 dagen challenge en de Dear Jane zijn weer aan de beurt. Dit keer gaan we aan de slag met een punt, de RS 11.



Fijn weekend

groetjes

Wietske