vrijdag 1 april 2022

Heel veel huizen......

 Ik vraag de deelnemers altijd of ze hun gemaakte blokken even strijken als ze een foto geplaatst willen hebben op het blog...........


En daar geven ze trouw gehoor aan


De eerste blokken zijn gemaakt en de reacties zijn enthousiast. Via de app houden we elkaar op de hoogte


Iedereen werkt er met veel plezier aan. 

Soms een stofje uit eigen voorraad maar over het algemeen worden de stoffen gebruikt die wij selecteren.

En dat is fijn want dat betekent dat we goeie keuzes maken. Het quiltje dat Hannie ons uitleende gaat weer terug. Herman zal vandaag van alle delen afzonderlijk nog een foto maken zodat we de rest van het jaar een goed voorbeeld hebben. 


Woensdag hadden we weer een heel gezellige Bee. 

Als vanouds veel om bij te praten en het is heerlijk om samen weer aan tafel te kunnen zitten.
Paula heeft het quiltje voor het nieuwe kleinkind af en stiekem zijn we er best een beetje jaloers op.


Nog een keer in z'n geheel en kijk naar de 3 schaapjes bovenin. Te schattig. Inmiddels begrijp ik dat de bies er om zit, alle knoopjes een plekje hebben gevonden.

 De baby mag komen.......


Ada heeft de quilt naar een patroon van Mandy "Does lief" helemaal af. Hij is prachtig geworden.


En Mieke is nog druk met de Jules. 


Op verzoek van de groep die met de Challenge van Kathryn Kerr gaat beginnen, maakt Herman een rose variant.
Als ik deze kleur zo zie


begint het bij mij ook te kriebelen. 

Tenslotte moet je alles eerst zien en zelf uitproberen als je een winkel hebt, toch?

 
Ik vond een rose afbeelding op Instagram maar ik weet niet wie de maker is. Dus hier tonen is geen optie maar reken maar dat dit ook hele mooie zou kunnen worden.



Sommige deelnemers krijgen nu keuzestress en weten niet goed waar hun voorkeur  naar uitgaat.

8 april zien we elkaar voor het eerst en dan zullen we het allemaal eens samen gaan bekijken.


Maar deze blauwe blijven mijn toppers, die zullen er hoe dan ook in komen. .....

Voorlopig vermaak ik me prima met deze ieniemienie kleine blokjes.
Een feest om er mee bezig te zijn, vooral als  Herman zo lief is om op onze vrije dag waarop het te koud is om naar buiten te gaan, een aantal blokjes snijdt voor mij.


Vandaag en morgen zijn we open. 

Morgen is Françoise er weer met de 2e les quilten op de naaimachine.

Ik zit nog heel even boven omdat de verwarming kapot is beneden. Gelukkig hebben we een goeie service want de monteur is al druk bezig. Een software probleem begrijp ik.

In deze huidige moderne tijd zijn wij niet meer in staat om dit soort problemen zelf op te lossen......

En dan nu maar gauw naar beneden. 

Fijne dag


groetjes

Wietske