maandag 4 april 2022

Vroeg uit de veren.....

 En dat op zondagmorgen.  Om half 7 loopt de wekker af.

De stad is stil, en het is steenkoud


Maar als er voor deze zondag weer een rechtstreekse TV opname staat gepland moet je er vroeg bij zijn.


Het voltallige koor, inclusief de kinderen is aanwezig. Het is lang geleden dat dit mogelijk was, maar gelukkig is alles weer op sterkte en kan er voluit gezongen worden.

Eerst de koormantels aan, lopen naar de kerk terwijl het zonnetje z'n best doet om boven de kou uit te komen.


En dan begint de generale repetitie waarin de hele dienst tot op de seconde wordt geoefend. 

Iedere minuut telt......


Rond half 10 even pauze met broodjes en koffie om weer een beetje op te warmen


En dan de eigenlijke viering die voor mij extra feestelijk is thuis omdat  Isabel en Suze met hun paps en mams komen kijken. Suze, een uur lang strak bij mij op schoot en iedere keer vragen: "waar is opa nou" en hoe groot is de blijdschap als hij weer in beeld is.

Ik weet niet waar ik meer van geniet. Van de prachtige koorzang of van het enthousiasme van mijn kleindochters.


De papa van de meisjes is nog een poos druk in de Studio. Er is nog enig professioneel materiaal aangeschaft en dat moet toch echt geïnstalleerd worden.


En dan komt opa thuis en willen we wel even weten hoe het allemaal gegaan is.


De kinderen blijven gezellig lunchen en als daarna de apparatuur nogmaals uitgeprobeerd wordt dient de knuffel van Suze als trainingsdoeleind.


Suze speelt graag met het poppenhuis, maar op enig moment vertrekken ze toch maar naar huis voor het nog zo broodnodige slaapje.


Wij fietsen nog maar even naar de supermarkt buiten het centrum voor een zinloos boodschapje, want oefenen met een nieuwe fiets is nog wel even een dingetje voor mij.


Wisten jullie dat dit bestond? 

Een kletskassa? Ik vraag me echt af wie er nu met wie moet kletsen........


We eindigen deze lange zondag samen in mijn atelier. Ik patch de blokjes aan elkaar en Herman rekent en tekent de nieuwe delen voor mij van de 365 dagen Challenge.

Ik kan weer vooruit de komende dagen.

Woensdag om 10 uur gaan we weer open en s' middags geeft Patricia een workshop. Mocht je nog zin hebben om mee te doen? Kijk even onder cursussen onderaan bij de vlinder. We hebben nog wel een paar plekjes vrij.


Fijne dag

groetjes

Wietske