maandag 7 juni 2021

Zo gewoon maar toch ook weer zo bijzonder

 Heerlijk met z'n zessen eten zaterdagavond in goed gezelschap. Veelal buiten op het dakterras maar ook een poosje binnen.

Met de luifel naar beneden en de heater aan en een extra vest ging het prima en was het zo ontzettend fijn om elkaar weer te ontmoeten en om samen plezier te maken.


Mieke doet bij ons mee met "Jules" en ze heeft het eerste deel al af. Ze nam het mee zaterdagavond. Het is mooi geworden.


Met het tweede deel is ze al gestart. Het komt helemaal goed.


Gisteren een lege agenda en dus eerst eens even goed het patroon lezen.


Een aantal jaren geleden maakte ik de Camelot voor Laurens. Ronde vormen maken is echt een uitdaging maar ik had er veel plezier in en met mij een enorme grote groep.


Nu ligt de quilt al weer een aantal jaren op zijn bed, en ga ik de uitdaging aan om mij opnieuw met ronde vormen bezig te houden.


Stofjes zoeken is altijd leuk en het grootste gedeelte van de dag was ik er wel zoet mee.


Tegen de avond was er toch al een mooi resultaat. Het smaakt naar meer...... 
Als je links op mijn blog kijkt zie je een linkje van Annemiek. (klik) Zij is ook begonnen en ze heeft een FB groep aangemaakt: Porcelaine de chiffons.... Je kunt je aanmelden en meedoen. Volgens mij wordt dit patroon een groot succes.

Maar vind je het nou leuk om bij mij thuis 1 keer per maand samen aan deze mooie quilt te werken? Meld je dan aan en we zoeken een startdatum. Ik zou dat graag op donderdagmiddag doen.

We helpen elkaar, Herman is er voor het nodige reken- vertaal en snijwerk en we maken er vooral een gezellige middag van.
 


Vanmorgen zijn we naar de leverancier geweest en hebben we prachtige stoffen ingekocht, zeker geschikt voor deze quilt, maar natuurlijk ook voor andere doeleinden.


de komende tijd komen er veel nieuwe stoffen binnen. Heerlijk, we verheugen ons er op.


 De lessen en workshops lopen goed vol, maar hier en daar zijn nog genoeg gaatjes.
Maar mocht je een mooie stof zien? We sturen het altijd op.


Morgen blaas ik 67 kaarsjes uit. 

We gaan gezellig uit eten met Isabel, Suze en hun papa en mama. De andere kinderen zien we later wel een keer in een weekend. We halen de meisjes gewoon op van school en uit de crèche en dan kunnen we het mooi combineren met eten in de stad.

Fijne avond

groetjes

Wietske