donderdag 17 juni 2021

Recyclen....

 Een heerlijke middag eergisteren. 

Stralend weer, niet te warm en dus werd er buiten gespeeld. Kinderen ophalen is sowieso al een feest!!

Met vouwblaadjes, tekenspullen en stickers kunnen ze uren zoet zijn.


Meestal komt Eva mee. Ik kan me niet heugen dat Isabel geen vriendinnetje is met Eva. Altijd gezellig met zoveel meiden.


Ach, en Suze met een jurkje aan van Isabel van ooit. De mama van de meisjes is ook van het recyclen.
Op het label staat: voor 4 en 5 jaar.......

Ze is net 2 onze Suze en groot voor haar leeftijd. En vrolijk. Ik zeg wel eens: "Onze Suze danst door de dag". Tenminste, zo ervaren wij dat. Hoe het thuis is weten we natuurlijk niet.


Gisteren kwam Anja in de winkel. Maar liefst 2 keer maakte ze "Juultje" ontwerp van Hannie van Marin Patchwork. Voor 2 kleinkinderen.


Ze doet het nooit weer zegt ze; 2 keer dezelfde is te veel van het goede. Maar het is gelukt en ze zijn echt prachtig geworden. Ze mag trots zijn.


Wij hadden er een Bom van gemaakt en we hadden de stofjes iets lichter gehouden dan het origineel.


We worden er altijd ontzettend blij van als deelnemers tevreden zijn en aan het resultaat kunnen we zien dat we ook nu weer goede keuzes gemaakt hebben.

We zochten samen met Anja achterkanten, biesjes en tussenvullingen uit. Marina komt binnenkort en zij quilt ze door zodat de beide kleinkinderen straks een  lief quiltje hebben.


Het heeft toch ook wel voordelen die hitte. 

Al vroeg vanmorgen de airco aan en lekker binnen blijven en handwerken. Komende donderdagmiddag beginnen we met dit patroon en het eerste blok heb ik bijna af. Mocht je zin hebben om mee te doen? we beginnen om 13.00 uur en we hebben nog plek.


Het eerste  blok is bijna klaar, nog even wat rijgdraden wegwerken.......

Veel werk maar ontzettend leuk om te doen.


En dan de titel bovenaan dit blog. 

Wakker kun je er toch echt van liggen he? Wat doe ik met dit bijzondere patroon dat vergeten in de kast ligt? Hij is toch echt te mooi om er niks mee te doen?


Na een dagje (en half nachtje) piekeren ben ik er uit. Wat ik kan redden dat doe ik


Dus dat wordt knippen en uithalen. De stukken waar de H250 in zit beschouw ik als verloren


En ik probeer een paar nieuwe diamanten uit.


Het middenrozet maak ik ook opnieuw en Herman snijdt nieuwe stof en tekent het patroon voor mij. Nadat hij het patroon voor Roos getekend heeft is de 2e routine.

 Ik heb er weer zin in.



Datgene waar ik het allermeeste een hekel aan heb, daar zijn we hopelijk vanaf volgende week.
Afstand houden is geen enkel probleem maar het mondkapje mag er van mij vandaag nog af.


Fijn weekend allemaal en hopelijk wordt het snel minder warm. We zijn morgen en overmorgen open en beneden is het heerlijk koel dus we houden het daar wel uit.

groetjes

Wietske