dinsdag 14 maart 2017

Mijn eer te na of gewoon maar even doorzetten?


Ik ben geen naaimachine mens. 

Oké, een keer een rechte lijn dat gaat nog wel. Gordijnen genoeg genaaid voor mijn nageslacht toen ze voortdurend van kamer veranderden in hun studietijd. 

Vooral onze oudste lustte wel pap van het verhuizen. Je moest er wat voor over hebben in Leiden om de mooiste en de grootste kamer te krijgen. Je moest flexibel zijn en bereid zijn om in een ommezien weer te verhuizen.

En iedere keer kwam mams weer in beeld om de gordijnen te naaien.
De naadjes waren lang niet altijd even recht, je werd er vanzelf slordig in......

De cirkel in de Bom : "Down to the rabbit hole" is met de machine gemaakt en Sarah vertelde in haar video dat het beslist geen makkelijke is om te maken.

Ik kreeg hulp van Anke, probeerde het zelf en na de derde keer heb ik de moed opgegeven.
Ik dacht toch echt niet verder te gaan met deze mooie quilt.

Dacht.......

want het bleef maar zoemen in mijn hoofd. Gelukkig heb ik de mallen gekocht die Sarah bij deze quilt verkocht en daar zit een Dresden Plate bij.

Kijk, en dat kan ik nou weer wel.

Ik denk dat ik er 3 dagen en 2 halve nachten over heb gedaan......

En behalve het middelste rondje zit alles vast.


en is het konijn het haasje geworden


vlinders en vogels op de bloemen.

Nu kan ik rustig wachten op het einde van de maand. Er komen nog blaadjes aan de stelen en een rand er om. Daarna beginnen we met de huisjes.

Het centrum is zwart bij mij, de rest hoofdzakelijk wit met zwarte tekstjes waarop de verhaaltjes van Alice in Wonderland staan afgebeeld.


Morgen gaan we om 10 uur weer open en er is een Bee.
Morgenmiddag gaan we beginnen aan het 2e deel van de Bom 2016 van Sarah :"Happy Days".
Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten. 

Bee - gasten kunnen gewoon blijven, ook in de keuken is het goed toeven.



deel 2 bevat deze ster


en 8 hoekblokken en een kleintje


En als je er morgenmiddag niet bij bent, ligt het pakketje met stof donderdag in je brievenbus.

Er zijn geen boeken meer over. We zijn er doorheen en zitten inmiddels op volle sterkte.

Helemaal leuk......



Fijne avond allemaal

groetjes

Wietske