zondag 12 maart 2017

De juiste ingrediënten

Men neme:

een ontzettend lieve cursusleidster (klik)
die keurig op tijd is, te vroeg zelfs.

die de materie die ze gaat uitleggen en zeer warm hart toedraagt

en
die haar lessen heel goed voorbereid heeft

en zie:

Patricia!!!!


Ooit kwam ze eens in de winkel en hadden we het erover of het niet leuk zou zijn als ze de Japanse techniek Sashiko eens zou uitleggen en we kwamen al gauw tot goeie afspraken.


Rustig kon ze de tijd nemen om alles klaar te zetten want Angelique had haar Gossip bij zich
Prachtige bestorven kleuren. Hij wordt door haar intensief gebruikt......

Op de bank


En we willen er alles van weten, hem goed kunnen bekijken


Vergelijken, overleggen en je vergapen aan zo'n mooie quilt.


En, hoewel Patricia er best een beetje tegenop ziet (mijn groepjes zijn altijd wat kleiner en ik hoop maar........)


Ze is voor niks bang geweest, ze "doet" het voortreffelijk, iedereen luistert geboeid. 
De geschiedenis, de wijze waarop, de stoffenkeuze en de uitleg wat er gedaan wordt deze middag.


En dan zelf aan de slag. En hoewel er een stoel klaar staat voor Patricia, wordt deze niet gebruikt.

Ze heeft het gewoon te druk, maar je ziet haar genieten.


Overnemen op papier, daarna op carbon heb ik begrepen.


Even de helpende hand


en een prachtige foto van mijn vriendinnetjes.
Zij horen bij mijn "crew" en ik ben onwijs trots op hen.


Een mapje ligt klaar met info voor iedereen. 
en de voorbeelden erbij voor de inspiratie.


Nog even wat leuke foefjes uitleggen


En dan liggen daar de naaldenmapjes die al klaar zijn. 


Een heel druk dagje gisteren, ook in de winkel, maar als alles weer schoon is kunnen wij voor het eerst weer buiten eten in ons lievelingsrestaurant. 

Wat een heerlijk genieten...


Voor onze Koen gaat een wereld open. Hij loopt als een kievit, is gewend aan z'n schoenen
en hij vermaakt zich kostelijk buiten.

  
Volgens mij wonen er in Maastricht alleen maar jongens,

 ik zie eigenlijk nooit meisjes buiten spelen.


Mijn kinderen zijn zich inmiddels aan het voorbereiden op de vakantie, er wordt eigenlijk alleen maar geïnvesteerd in badkleding en slippers. Meer heb je ook niet echt nodig.


nog 5 weekjes.......
Ik begin al vast te denken wat ik aan handwerkspullen meeneem.

Onze badkleding is al op orde. 

Al jaren .......

Vandaag eens een begin maken met de steeltjes die aan de bloemen horen.


Heerlijk, ons weekend is begonnen, 

mooi weer, een schoon dakterras, 

dus

de juiste ingrediënten om te genieten.

groetjes

Wietske