vrijdag 9 oktober 2015

Rode donderdag

Marie Suarez. 

Ze maakt prachtige dingen en schrijft er mooie boeken over. We zijn gisteren begonnen met een quiltje uit één van haar boeken

Eigenlijk starten we pas volgende week, maar 4 dames kunnen dan niet en zij zijn gisteren begonnen.


Veel rood, één in de groentinten


Met schattige patroontjes


Er is keihard gewerkt, de dames kunnen voorlopig vooruit en in november komen ze weer. December slaan we even over en dan nog in januari en februari.


En het eerste hartje zit  er al bijna op.


Komende zondag ga ik Marie ontmoeten en hoop ik afspraken met haar te kunnen maken om ook bij ons workshops te gaan geven.

Binnenkort horen jullie hier meer over.
Intussen is mijn 11e deel van de Jules klaar. Ik heb het even onder Jules gelegd, want zo alleen is een beetje saai blok.
En mochten jullie denken dat je de versieringen mist? dat klopt want ik laat hem doorquilten en dan moeten er geen toeters en bellen op zitten.

Nog 1 deel te gaan en dan kan ik de top in elkaar zetten.
Ik ben blij met het resultaat.


En de rondjes van LIB schieten ook op, er liggen al heel wat. Een heerlijk werkje om zo tussendoor  te pakken.


Nog gauw gisteravond afgemaakt


Facebook waarschuwt mij altijd met foto's uit het verleden en soms is het zo leuk om terug te lezen.


Gisteren 2 jaar geleden speelde dit. Ons winkelnummer werd toegekend en wat wij toen nog niet wisten was dat het nog 1 jaar zou duren voordat concreet met de bouw begonnen werd.


En ik krijg foto's doorgestuurd van 8 oktober precies 1 jaar geleden.
Susan Smith kwam bij ons logeren en mijn blok van de Stonefields lag
klaar

zodat zij haar handtekening er op kon zetten.


Een beetje heimwee heb ik wel naar al die gezelligheid in huis.
Het was toch echt een heerlijke tijd.

We gaan weer open straks om 10 uur en er is een Bee.

Morgen hebben we 2 overvolle workshops "Quilt as you go", en ook dan zijn we gewoon open van 10.00 tot 4 uur.

Alle pannenlappen zijn klaar, José heeft een "quilt as you go in aanbouw" geleend van één van de deelnemers van de Jules.

We zijn dus goed voorbereid.

En mocht je in de buurt zijn? Kom dan de Daisies van Betty even bekijken…….


Fijn weekend alvast

groetjes

Wietske