woensdag 14 oktober 2015

Hoeveel asfalt kan een mens hebben in een paar dagen?

Afgelopen maandag:

groot feest want we gaan naar Maastricht.
Over een paar weken komt de baby 


en paps heeft beloofd om nog wat kleine klusjes te doen 



en dus rijden we met Isabel en haar mama naar  het Zuiden des land


waar het onvoorstelbaar mooi weer is, wij gewoon buiten kunnen zitten en het zelfs haast te warm is met de kleren die we aan hebben.

Isabel heeft nog even het rijk alleen tot 3 uur



En ik? precies 2 lapjes aan elkaar. Verder kom ik niet.


We gaan de jongens ophalen van school.
En och, Valentijn moet er haast van huilen als hij ons ziet.



Klein lief jongetje. Hij kan al zo veel, maar toch……..
Lezen en rekenen kan hij ook al maar sinds hij in groep 1 zit begint hij zomaar koppoters te tekenen.
Dat is een goeie ontwikkeling vindt de kleuterleidster in mij.
Koppoters horen bij een 4 jarige…….


Eindeloos vermaken de jongens zich


Het was een ware feestdag!!

Vanmorgen heel vroeg 

we merkten gisteren dat er een koplamp stuk is van de auto.
Die moet eerst vervangen worden voordat we de lange rit naar het Noorden ondernemen.


We zitten te wachten aan een tafel en er komt een meneer aan met koffie in zijn hand.


"Oh, ik zie dat u aan het vergaderen bent? Ik ga wel ergens anders zitten"
Ha ha best wel stoer.

Hij mocht wel aanschuiven hoor, we zitten vandaag toch 7 uur in de auto

voldoende vergadertijd


En wat een verschil met maandag. Het regent, het waait en het is koud.
gelukkig rijden we om de beurt want het is beslist geen pretje.


Wietske? 

Zomaar op woensdag de hort op? En je winkel dan?

Alles goed geregeld, ik MOEST naar mijn moeder toe.
Ik had haar al veel te lang niet gezien, ze is moe, ze was weer gevallen en ze neemt de telefoon niet meer op en ik wil haar stem horen, zelf kijken hoe het met haar gaat.

maar

voordat ik geregeld heb dat:

Herman mee kan;

Er opvang is in de winkel en er geen bijzondere activiteiten zijn die mijn aandacht nodig hebben;

mijn nageslacht mij niet nodig heeft;

Dan pas kun je gaan en kom je uit op deze woensdag.

2 vriendinnen die vandaag de winkel bemannen.

Helemaal zo lief. 

Zijn er geen klusjes Wietske?

Nou, wacht maar even af er wordt  heel veel bezorgd. Jullie hebben straks genoeg te doen.
 Tegen 11 uur:

stoffen, stoffen, stoffen

ongeveer 20 rollen


 ineens genoeg te doen dus en ik kreeg halverwege de dag deze foto van Suus

Haar langverwachte lievelingsstofje


Er zijn in rap tempo vandaag FQ's gesneden
een hele boel


Ondertussen zaten wij bij mijn mams en ze genoot van een kroketje


het ijsje, de foto's op mijn telefoon en de verhalen


Mijn handwerkjes, die vindt ze geweldig en iedere keer geeft ze aan onze winkel zo graag te willen zien.

We blijven een paar uurtjes bij haar, maar vertrekken toch ook weer op tijd.
Er worden heel veel file's verwacht en dan is Den Bosch zo ver.


Als we thuis komen zie ik alle stoffen en wat zie ik?
Dit rolletje moet toch echt wel dikker geweest zijn.


Het zal toch niet waar zijn hè?

Suus……….

????????


Morgen om 10 uur komt er weer een groep om een start te gaan maken met het quiltje uit het boek  van Marie Suarez.

Gezellig, maar  nu eerst even zelf handwerken.

Ik kom er nauwelijks aan toe.

Fijne avond

groetjes

Wietske