zaterdag 17 oktober 2015

Lees je nu voor uit eigen werk?

Nee hoor, het kwam zomaar ter sprake. 

Hoe leuk is het toch om in een groep gelijkgestemden te zitten en energie en inspiratie op te doen met de handwerken waarmee we bezig zijn.

Daar begon de les toevallig mee vanmorgen en in de nieuwste Quiltmania stond een mooi artikel over 


patchwork en gezondheid
wacht, even een foto dichterbij zodat jullie het ook lezen kunnen


Een heel zinvol artikel, alleen vraag ik me wel af wie van ons het lang volhoudt in deze houding…….


Geniet gewoon even mee met 


in de eerste plaats blokken van beginners.
En echt


Ik vind het zo knap terwijl sommigen dit nog nooit eerder gedaan hebben.


En dan de wat meer gevorderden


Vooral niet letten op de print


en sommigen 


juist weer wel.
 grote variaties hebben we gezien, en je merkt dat de groep er plezier in heeft.


Juud heeft vandaag erg veel tijd besteed aan het snijden met snijmes en mat


En iedereen kreeg een beurt om het te leren.
De log cabin is aan de beurt voor de volgende keer.
We laten ons weer verrassen.


Tussen de middag had ik even een privé lesje nodig. In blok één van de Antieke van Di Ford zitten kleine priegelstukjes.


En ik wist echt niet hoe ik dat nou het beste kan aanpakken.


Gelukkig, ik kan weer verder


Vanmiddag weer een Dear Jane les


waar de ronde vorm centraal staat


Duidelijk uitleg, waarin ik blijf steken en het cursuslokaal verlaten moet. Het stroomt ineens vol met klanten.


Maar na verloop van tijd heb ik toch nog gelegenheid om een paar foto's te maken van het reverse appliqué gebeuren.


Waarna de cirkel opgeregen kan worden


en appliqueren maar…


Fantastisch, heerlijke lessen waar ook ik erg van genoten heb.
Doeg Juud, tot over 14 dagen. Nu gaan we heerlijk uitrusten.

Winkel weer schoon en (een beetje) vrij tot woensdag, dan gaan we weer verder.

Tenslotte gaan mails altijd door, en hebben Juud en ik afspraken gemaakt over het vervolg van de Dear Jane lessen, quiltlessen en het appliceren.
Vanaf eind februari gaan we weer opnieuw beginnen met allerlei lessen.

Ik moet het  allemaal eerst in mijn hoofd en op papier hebben,

En er zijn vanmorgen patronen en stoffen binnengekomen.


Houd dus het blog goed in de gaten, volgende week volgt meer info.



Fijn weekend verder

groetjes

Wietske