zondag 25 oktober 2015

Rapport opmaken

Een druk dagje gisteren, zowel in het leslokaal als in de winkel.

Willyne kwam voor 2 grote groepen om ons te leren om met weinig middelen maar wel met de juiste stoffen prachtige sterren en hexagonen te maken.

Eerst een stukje uitleg


Iedere deelnemer krijgt een vel met malletjes


Nog even wat aanwijzingen…..


En dan aan de slag, en beleven wij de "nachtmerrie" die ons nog  niet eerder overkomen is:


We hebben de stoffen niet goed gesneden, er moest voor iedere deelnemer 6 repen stoffen klaar liggen met hetzelfde motief.

Wij hadden gewoon 6 repen gesneden.

Ai, wat een gedoe. Eerst maar eens goeie setjes bij elkaar zoeken.
Ik word hier erg zenuwachtig van en de winkel stroomt inmiddels ook nog eens behoorlijk vol

H*E*L*P*

Maar de dames en Willyne redden het prima, een stuk of 3 buigen zich over de stoffen en zoeken uit wat bij elkaar kan en Willyne zegt:

Een hele goeie leer!! Zo kijken we ook eens kritisch naar stoffen en kleuren. 

Dit is haast een les apart.


En wij?
De reststoffen naar de snijtafel om er goeie pakketjes van te maken zodat we dit, voor ons kleine drama, vanmiddag niet nog een keer hoeven mee  te maken.


Al gauw wordt er hard gewerkt.


Is de rust weergekeerd


En kunnen we al gauw


gaan genieten


van de mooiste


resultaten. En let wel: allemaal van dezelfde stoffen.
Ik vind het heel bijzonder


Rapport opmaken, zo noemt Willyne het. 

Kijken hoe vaak een zelfde motiefje terugkomt in je stof.
En ook de stoffen van Petra Prins zijn uitermate geschikt voor deze methode.


De middagpauze breekt aan


Willyne gaat eerst nog signeren.


 En dan komt de middagploeg.

Kijk, mijn zusje is er ook. Die heeft een heerlijke quiltdag. 's-Ochtends naar Zutphen waar ze bezig is met de Irish Circles en s'- middags bij ons in Den Bosch.

ze zal vandaag wel doodmoe zijn.

reizen is al heel vermoeiend maar 2 workshops……….

Tot gauw weer, zusje. We hebben elkaar nauwelijks gesproken, daarvoor was het ook in de winkel te druk.


Ook 's middags wordt er hard gewerkt.


Met fantastische resultaten.

Iedereen is uiterst tevreden naar huis gegaan. En op mijn voorstel of we hier geen vervolg aan moeten geven met een Bee wordt erg positief gereageerd.

Ik ga er over nadenken.

Willyne belooft om in het voorjaar nog een keer te komen, ik zal binnenkort een voorstel doen voor  de datum.


Gisteravond laat zag ik dit voorbij komen op FB. 

Ik geloof dat het niet helemaal op mij van toepassing is:

Ik doe beide
Ik verzamel mooie dingen, maar zeker mooie herinneringen.

Ik word namelijk erg gelukkig van dit soort dagen.

Fijne dag

groetjes

Wietske