maandag 20 mei 2013

Op een mooie pinksterdag, 't was een dag in mei........



En, vroeg zusje gistermorgen. Ben je een beetje uitgerust van je weekje Frankrijk?

Ja hoor, best wel

Dan komen we een kopje koffie drinken en we nemen Noah mee, en ik heb ook nog cadeautje's voor je meegenomen uit Canada

gemaakt bij de Amish



Nou vind ik eigenlijk zelf dat je iemand die helemaal uit Zwolle komt niet kunt wegsturen met een kopje koffie dus besloten we om zusje en zwager mee uit eten te nemen naar ons geliefde restaurant in de binnenstad.

Maar dan moest Noah natuurlijk eerst behoorlijk uitgelaten worden en dat is nou echt een mannenklus vind ik



En in huis op de tafel werd de chaos steeds maar groter en groter. Zusje en ik hebben elkaar heel wat weken niet gezien en dan moet er veel " geshowd en getelled"  worden.


En dan is het tijd om de stad in te lopen. Het is er druk, niet alleen vanwege Jazz in Duketown, maar ook omdat het Meimaand-Maria maand is. En dan moet je wel eerst naar de Sint Jan om te gaan kijken en om een kaarsje op te steken.

hier houd ik me natuurlijk
niet aan, ik moet voor jullie
toch een paar mooie foto's
maken?

De Sint Jan is deze maand een bedevaartsoord voor veel gelovigen. Duizenden mensen komen hier vanuit alle omliggende plaatsen om even stil te staan, een kaarsje op te steken en om te bezinnen. Vaak lopend met elkaar, opa met de auto er achteraan om de gevallenen die niet meer kunnen op te rapen.


Komend weekend is de grote processie waarin Maria meegenomen wordt. Honderden mensen lopen mee door de oudste straten van Den Bosch. Ook voor ons huis komt de stoet langs, want wij wonen in een straat uit de 13e eeuw, veel van de huizen zijn al van 1650.


met Pinksteren is de


kleur rood


Heel toepasselijk, wij eten in het restaurant
"In den Zevenden Hemel" 

nee hoor, dit is zusje, niet Wietske.


Morgen laat ik jullie zien wat ik de afgelopen dagen zoal op handwerkgebied gedaan heb.

Ook voor nu een prettige vrije dag gewenst

groetjes
Wietske