dinsdag 14 mei 2013

Inspiratie

Natuurlijk had ik gisteren al een berichtje willen maken, maar als je je aanpast aan het Franse leven, dan leef je toch op andere tijden dan in Nederland en dan kan het gebeuren dat je om 9 uur 's avonds nog aan tafel zit.
Onze gastvrouw kookt heerlijk en ik vrees dan ook dat ik volgende week de nodige rondjes moet fietsen om mijn lijf weer op orde te brengen.
Maar laat ik bij het begin beginnen.

Zondagavond zijn we alvast maar begonnen om de onderhanden-werkjes-van-Monica te bekijken.
Met het bekijken van Monica's schatten zijn we gistermorgen gewoon doorgegaan. We mochten in haar privé vertrekken kijken naar alle prachtige oude en nieuwe spullen die ze heeft.

Echt genieten !!!!

Gistermiddag stond een bezoek gepland aan de quiltwinkel in Bessey-les-Citeaux, en omdat deze winkel pas om half drie open ging hadden we zeeen van tijd. Maar als je 100 km moet rijden over een weg die nog niet eens een B-weg is ben je lang onderweg.
Maar de weg naar de quiltwinkel toe was van een ongekende schoonheid met alle bloeiende seringen en koolzaadvelden, het leken wel enorme quiltdekens.

Wat een omgeving en dan sta voor een schitterend oud pand waarin de winkel gevestigd is.
En dan de winkel en de stoffen. We keken onze ogen uit en hebben flink ingeslagen.

Zet eens vier vrouwen bij elkaar in zo'n prachtige winkel .....
Jullie kunnen je voorstellen dat we laat thuis waren, laat aan tafel zaten en daarom vroeg naar bed zijn gegaan.

Nu ik dit schrijf is het dinsdagmorgen, en we houden ons vandaag even rustig. In de eerste plaats willen we behoorlijk steekjes zetten en in de tweede plaats zou dit de mooiste dag van de week worden wat het weer betreft. En dus hopen we op buiten zitten.

Voor morgen heeft Monica 4 Nederlandse dames uitgenodigd, Dat zal me een gekakel worden.
Ik weet niet wat Guus morgen gaat doen maar tot nu toe laat hij het allemaal gelaten over zich komen,

Later in de week weer een berichtje.

Groetjes, Wietske

17 opmerkingen:

carina zei

Leuk het lezen van jullie blogjes! Veel plezier nog

Saskia Smit zei

En wat lekker veel foto's. Veel plezier nog even!

Anoniem zei

Oh wat ziet dat er allemaal mooi uit! En zie ik daar het 3 e deel van de sunbonnet?
Dn heb je de primeur want hij ligt hier nog niet in de winkel! Leuk allemaal hoor, ik ben heel benieuwd naar jou aankopen. Zo leuk, vergeet je niet weer dat je het daar gekocht heb. Veel plezier nog ook morgen met de dames!

Anoniem zei

Allo meiden (op z'n Frans)
Ik ben stinkend jaloers op jullie (hahaha) en zie dat jullie het reuze naar je zin hebt! Ik heb via jullie blog contact gezocht met Noa en wie weet in september.....
Ik wens jullie heeeel veel plezier en inspiratie en eetlust en quilttime en en en..... Morgen nieuwe berichtjes en foto's ???
grtjs. Jeanny (zonder blog)

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een heerlijk en mooi blog.
Zo gezellig, en die mooie winkel.
Groetnis Annie

Sis Voorn zei

Veel plezier daar !

KijkDaarIs zei

Wat zullen jullie genieten!!!... en wat en winkel...zit bijna in het beeldscherm...en wat Monica laat zien...mooi mooi !!!
(even een zakelijk mededelinkje.. het patroon in quiltmania van reiko kato deel drie klopt niet hoor!!! die zijn te klein...het patroon bijgesloten is wel goed van formaat!!..misschien was je niet op de hoogte... van daar..zou zonde zijn toch!!)
Verder maar heerlijk verder genieten!!!
groetjes voor allemaal...

Martine zei

Heerlijke omgeving waar jullie zitten en een droomwinkel in de buurt.
Ben helemaal niet benieuwd naar jullie aankopen ( LOL )

Rennie zei

Volgens mij hebben jullie het dik voor mekaar daar in Frankrijk. Ik geniet van alles wat je laat zien.

Heleni zei

Jemig Wietske, wat een schitterende foto's zeg. Kan me helemaal voorstellen dat je een superweek hebt.
Geniet nog lekker.

gr.Heleni

Ineke Hulzebos zei

Oh, wat genieten jullie toch daar in het Franse! En wat heerlijk om daar een super leuke winkel te bezoeken.
Genieten voor jullie!
Ik wens jullie nog veel plezier!
Groetjes, Ineke

Jeanny zei

Wat moet dat genieten zijn zo met elkaar
Veel plezier en lieve groet.

Anoniem zei

Ha Wietske,

Zo te lezen heb je het erg naar je zin.
Het zal vast een bijzondere ervaring zijn daar met z'n allen in het buitenland. Weinig tijd om te quilten schat ik zo in....
Heel veel plezier en geniet ervan.
Tot gauw.

Groet Mandy

Françoise zei

heel bekend huisjes en hartjes!
En een rondje door de bossche broek zal volgende week heerlijk zijn: het is nu echt super groen aan en worden en er scharrelen/zwemmen de schattigste jonge eendjes rond. Dan weet je dat alvast!

ria vogelzang zei

Oooooohhhhh, wat een gezelligheid!!!!
Tjonge, geniet heerlijk zeg!
(en ik geniet zo lekker met je mee... ;) .....!)
Liefs, Ria.

Conny's-blog zei

Jullie vermaken jullie wel zie ik, de gezelligheid straalt van je blogje af, lekker genieten jullie..........liefs.Conny

Elza zei

Heerlijk wat een feest. En ook dat lekkere eten jummie.