donderdag 29 augustus 2013

En nou wordt het serieus

Je bent op zoek naar..........

Iemand die quilt
Iemand die les geeft
Iemand die winkelervaring heeft
Iemand waaraan jij jouw ideeën kunt toetsen.

Dan kom je uit bij haar


We hebben afgesproken dat zij mij de komende tijd zo goed mogelijk door de rijstebrij-van-alle-belangrijke- zaken- om- een- winkel- te- starten- heen loodst.

De inrichting, cursussen, workshops, leveranciers enz. enz.

dan begin je natuurlijk bij
het meest aantrekkelijke
warenhuis

en zet je 

alles in een keurig schema

bespreek je de
gemaakte keuzes

en zoek je
waar nodig

nog wat informatie
erbij

en krijg je huiswerk voor
de volgende keer

Aanstaande vrijdag komt de eerste leverancier.
Ik houd jullie op de hoogte

Het was een druk dagje want op woensdag is Mandy vrij, en aangezien ze net op vakantie is geweest hadden we elkaar al te lang niet gesproken.

En dus kwam zij op "de thee en ze nam haar harten mee"


zie je wel hoe mooi
de achterkant er bij past?

Enne weet je? Als hij klaar is, mag hij een poosje in je winkel hangen.........

een heerlijk vooruitzicht want wij krijgen hoge plafonds

cadeautje van Mandy
komt heel goed van pas
dank je wel!

Mandy is van plan om sterretjes te gaan stempelen

ik heb er nog een in de la
met inkt

Mandy gebruikt veel hulpstukken bij het quilten, ik heb dat niet nodig, of althans bij mij werkt dit allemaal niet. Ik word er diep ongelukkig van als ik dit allemaal zie. Ik pak gewoon naald en draad en de rest komt vanzelf.

Tja zegt mijn ervaren vriendin:

WAT JIJ DOET IS DUS GEWOON RIJGEN!!!!!

Maar het werkt wel, en daar gaat het om
Ik zal jouw eens voordoen
hoe je moet quilten

nagels zoals gewoonlijk
weer in de goeie kleur


Meiden, bedankt voor de gezellige dag, we doen het snel nog eens weer over.

groetjes

Wietske

28 opmerkingen:

marion zei

veel plezier vooral met het voorbereiden......ik ben heel benieuwd hoe jouw winkel eruit gaat zien. En vooral wat je gaat inkopen. Reproductie? Japans? jaren 30? Kae fasset?

Martine zei

Gelukkig ben ik niet de enige die quilts rijgt.( LOL ) Succes met de voorbereidingen.

quilting Jeannet zei

Hahaha, ik doe dus ook gewoon "rijgen"Wietske, en mooi dat het wordt......er moet alleen geen draadje los gaan natuurlijk.....

Annelies zei

Heel veel succes met de aanloop naar je winkel. Spannend hoor.

Freubeloma zei

Leuk om dit ook allemaal te volgen . Ben ook heel benieuwd naar je stof aankoop. Blijf het volgen. Mooi rijgen kan ook mooi zijn. Gr. Janny

Sis Voorn zei

Hui.... Wat spannend allemaal ...

M Verheij zei

Wietske,hoe heet zij die je helpt met de winkelinrichting.En wat heb je het druk.
Maaike

Anoniem zei

Volgens mij is quilten ook gewoon rijgen, toch??? Alleen wel IN een ring en MET een vingerhoed. Succes bij de Dollies. X Liesbeth

Wietskes Quilts zei

He dame, ik dacht dat jij andere zaken aan je hoofd had dan blogjes lezen??????
Gaat het goed bij jullie?
liefs
Wietske

Cisca zei

Wat spannend! Ik ben ook heel benieuwd naar wat voor stoffen je inkoopt en hoe het er uit gaat zien. Heel veel succes!!!

Groetjes, Cisca

Anoniem zei

Wat kan je het toch allemaal mooi vertellen! Ik moest wel lachen toen ik het las.

Liefs Mandy

Heleni zei

Wat heerlijk dat je iemand 'achterdehand' hebt Wietske, want wat komt er veel op je af hè, weet ik uit ervaring.
Enne......rijgen doen we niet meer he, keurig naald recht naar beneden steken, haha

Marguerite zei

Terwijl ik momenteel mijn longen uit mijn lijf hoest en een bonkend hoofd heb moest ik de computer even aan zetten. Iedere ochtend kijk ik of je weer een blogje hebt geschreven. Ja gelukkig.
Voel me meteen al wat opknappen. Wat een heerlijk stukje heb je weer geschreven. En wat fijn dat je hulp krijgt bij het voorbereiden van je winkel. Er komt heel wat op je af. En twee weten altijd meer dan één.
Groetjes Marguerite

lia zei

Oo wat heerlijk voor je er is geen betere hulp dan fransoise volgens mij met al die ervaring.Ik mis haar winkel nog steeds en was al vaste klant toen ze nog met Elsbeth de winkel had.
Wat moet dat toch spannend en leuk zijn .
Groetjes Lia

H Haan zei

Weer een mooi verhaal, succes met de inrichting!

Françoise zei

Je hebt het mooi neer gezet! En we hebben goed gewerkt!

Lida zei

Ach weet je het gaat om het resultaat, ik "rijg"dus ook, maar straks geen mens die het ziet! Leuke dag en veel geleerd! Groetjes
Lida

carina zei

spannend allemaal sterkte en succes met uitzoeken opzoeken en nazoeken.....zeg maar zoeken naar van alles....

Rennie zei

Spannende maar wel zeer inspirerende en mooie tijd. Heel veel succes en wees nou eerlijk wat is een quiltwinkel die niet vol hangt met quilts?

conny's quilts zei

Erg leuk om op je blog te volgen hoe je bezig bent je eigen quiltwinkel op te starten. Fijn dat je hulp krijgt, veel succes met de voorbereidingen! Ik blijf het hier met plezier volgen

Carin Wijnand zei

Het is zo leuk om je te volgen in al die stappen om te komen tot je winkel.

Ineke Hulzebos zei

Wel mooi om te lezen wat er allemaal bij komt kijken. En natuurlijk kom ik ook eens bij je op bezoek zodra de winkel is geopend!

Groetjes, Ineke

Saskia Smit zei

Of ik officieel quilt weet ik niet. Wel dat ik af en toe smokkel met een steekje terug voor een mooier resultaat...

marga zei

Dat heeft ok al eens iemand tegen mij gezegd. Ik as volgens haar ook aan het rijgen. Maar dat geeft niet hoor want al doende leert men toch.
Veel succes met alle voorbereidingen.
Groeten
Marga

Elza zei

Veel succes met al de drukte het gaat vast helemaal lukken.
Groetjes ELza.

Marjan zei

Ben zo benieuwd naar je nieuwe winkel! Heel veel succes met alle voorbereidingen!

Evelyne zei

Wat is het toch spannend en wat leuk dat je ons zo op de hoogte houd!
Fijn dat je hulp hebt van de ervaren Fransoise en ondanks het serieuze werk is het ook gezellig denk ik
Ik ben inmiddels ook gezicht voor de Sweeet Hearts!

Succes verder en groetjes, Evelyne

Hermie zei

spannend allemaal en een leuk verhaaltje met leuke foto's en de dancing dollie mogen gezellig mee kijken