woensdag 7 augustus 2013

Bij Suus aan de keukentafel


Daar werd gewerkt gisteren


Suus heeft zo'n soort keuken waar je altijd wilt zitten.


Je hebt geen behoefte aan een makkelijke stoel in de woonkamer, want de keuken, daar is het te doen.
Suus heeft afgelopen week de cursus "apliquick" gedaan en aangezien de cursus voor die dag vol was heeft ze een set voor mij meegenomen.


beetje lijm op het papier

goed vasthouden

en vastdrukken maar

Nou mag jij het proberen

een soort pincet en een schaartje
voor het gemak

Dit is het complete setje, uiteraard zit er nog lijm bij maar dat heeft geen uitleg nodig. Volgens mij zijn er trouwens nog meer cursusdagen gepland hoor.


Ik ga het vandaag eens even uitproberen bij mijn Jules want ik ben net aan de kleine schoorsteentjes van de huizen toe.


En Jules van Suus?
Hij vond het allemaal bijzonder oninteressant, zelfs ik kon hem niet boeien.


We hebben heerlijk op een terras gegeten en zijn daarna doorgereden naar Etten Leur waar we genoeg "stof tot praten" hadden.

Tenslotte is alle info voor mij welkom op het gebied van het opstarten van een winkel.


Suus, ik ben weer veilig thuis al blijft de weg tussen Tilburg en Den Bosch een lastige met gisteren tegen 5 uur al die caravan's en vrachtauto's die zich net als iedereen aan de snelheid van 80 of 70 km per uur moeten houden maar dat gewoon niet doen!!!!!

Ongelooflijk toch, de personenauto's rijden meestal netjes aan de rechterkant en al het groot geweld schuift aan de verkeerde kant langs voorbij, soms met griezelige snelheid.

Maar,

Het was super gezellig

groetjes

Wietske

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Wietske !
Ziet er strak uit, maar.....dat is ook de bedoeling he !
Gelukkig gaat het weer iets af (hier in het uiterste zuiden "druppelt" het inmiddels iets. Heerlijke temperatuur om quiltwerk op te pakken.
Jeanny (zonder)

Rennie zei

Lekker oefenen he met het Appliquicksetje. In Leiden is het nu ook aangenaam aan het afkoelen. De tafel klaarmaken voor de ontvangst van vijf van mijn quiltvriendinnetjes. Jij ook fijne dag.

Bernadette van Gils zei

ziet er handig uit dat setje
ja de weg Tilburg = Ben Bosch is hard aan vervanging toe maar als je via Waalwijk zou rijden is het een stuk aangenamer en veel minder verkeerslichten
groetjes
Bernadette

Marguerite zei

Geloof dat wij hier in het hoge Noorden vandaag nog goed/warm weer houden. De zon schijnt er tenminste lustig op los. Wat een leuk setje is dat. Dat "pincetje" lijkt wel op zo'n tangetje waarmee je een haakje bij een vis uit zijn bekje haalt. Maar wat doe je nu met het papier? Je lijmt je stof er op moet je het dan strijken? En daarna appliceren?
Groetjes Marguerite

Wietskes Quilts zei

Hoi Marguerite,
Als je met freezerpaper werkt moet je inderdaad het papier op het stof strijken, hoe dat met andere soorten papier werkt weet ik niet precies.

groetjes
Wietske

Saskia Smit zei

Maar hoe krijg je het papier er weer tussenuit als je het hebt vastgezet? Of moet je dat weer strijken om de lijm op te lossen?

Wietskes Quilts zei

Nee hoor, als je het geappliceerd hebt, knip je achteruit een stukje stof weg en trek je het papier er weer uit.
groetjes
Wietske

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je hebt gisteren het nuttige en het aangename weer perfect gecombineerd. Genieten en toch gelijk weer dingen leren/bespreken voor de winkel.
Groeten, Joke

Suuske zei

Het was een leuke dag! En vandaag is het prima weer om met de Apliquick aan de slag te gaan, het is hier heerlijk aan het regenen.

Rozen van Papier zei

Jij heb tlekker gegeten zeg, dat ziet er lekker uit!
Nou dat is een snelle appliquatie! Lang niet gek.
De fransen ontvangen ook vaak bezoek aan de keukentafel!
Zelfs een tv staat ook in de keuken erbij.

Groeten Janny

Ineke Hulzebos zei

Wat een gezellige dag en meestal in de woonkeuken is het echt gezellig vertoeven!!! Zou ik ook doen!!!
Groetjes, Ineke

marga zei

Allemaal heel herkenbaar dat gedoe in dat verkeer maar super dat je een gave dag hebt gehad.
Groeten
Marga

Sis Voorn zei

Enne hoe bevalt de apliquick ?
Ik vind het nog steeds een top uitvinding ;)

Evelyne zei

Ha Wietske. Ik heb er ook een gekocht en ben benieuwd! Ik lees niet anders dan positief!!
Gezellig zo aan de keukentafel, met een gezellig bosje bloemen.

Lieve groetjes,Evelyne