maandag 6 mei 2013

Wat gebeurt er als het erg rustig is op de weg...........



En als je dan ook nog heel vroeg vertrekt:

1. Dan zit je zomaar heel rustigjes om 10 uur naast je mams in het verzorgingshuis in Groningen in de kerk.



2. En drink je gezellig koffie samen met haar en de andere kerkgangers in het hippe cafe. Alles is nog in stijl vanwege de feestelijkheden de afgelopen dagen.

veel oranje

Er staat zelfs een prachtige
koets in de hal
 3. Dan heb je ook nog tijd om even het nieuwe huis van je broer te gaan bekijken die in Groningen is gaan wonen.

4. Dan merk je pas hoe rustig het is op de weg als je tussen de middag in de auto zit.

echt even geen auto te bekennen

zomaar midden op de dag

tijd genoeg om nog bij Bep
langs te gaan

5. Dan heb je zelfs nog tijd om onderweg even wat te drinken en om naar de WC te gaan.

en ook daar maar 3
mensen in het restaurant
 6. En dan komen we mooi op tijd bij Bep aan. Helaas was de club dames van de naaimachientjes al helemaal klaar met hun projectje, maar gelukkig wilde Ageeth ons haar mooie Singertje wel laten zien en wat is het een pracht exemplaar.


kijk dat is nou leuk: iets
maken wat ook direct af is!
Daar houd ik van

even in de winkel neuzen

en lapjes scoren

Tja en dan kom je alweer zulke aardige medebloggers tegen: Ineke en Tertia. En wat is dat toch altijd leuk als je elkaars blogs leest. het is toch allemaal zo gezellig en bekend......


En Bep heeft het

allemaal weer zo mooi
op orde

zelfs de houtvoorraad voor de
komende
.............
jaren

 7. En dan ben je ook zomaar weer op tijd thuis, bekijk je je lapjes, maak je er plannen voor en kijk je nog heerlijk naar het Bevrijdingsconcert op TV, en ondertussen mail je je suf met zusje in Canada.
Bij haar is het immers 6 uur vroeger.



Een ding is zeker, we hebben een prachtig koningspaar, en ik verbeeld me dat er de afgelopen weken minder gemopperd is in Nederland.
Het mooie weer zal er zeker debet aan zijn.

toegestuurd door
Truus uit Drenthe

Morgen laat ik jullie de vorderingen zien van o.a. de 
Sweet Hearts.

groetjes

Wietske

18 opmerkingen:

bep zei

Wietske wat een gezelligheid, leuk dat ik je weer even ontmoet heb,een zonnige dag, Bep

Lida zei

Puur genieten dus, wij hadden wel flink verkeer op de weg en waren toch ook vroeg vertrokken, maar wat hebben we genoten van het weer(ben serieus verbrand!) en van een heel fijne Bevrijdingsdag en gezelligheid van lieve mensen, wat kun je nog meer wensen!
Fijne dag, knuffel
Lida

Annelies zei

Wat een gezellige dag !

bep zei

Wietske zou jij mij de foto van Alexander en Gerhard willen doormailen,bedankt alvast, Bep

Anoniem zei

Weer mooie lapjes gescoord voor bij je projecten!
Dat komt helemaal goed.
Fijne zonnige dag vandaag op je terras.

Groet Mandy

Marguerite zei

Wat verandert de mens ineens als de zon schijnt.
Iedereen is vrolijk niet meer zo gehaast, laat het de komende maanden maar zo blijven. Ook op en aan het water was het prima te doen.
En weer lapjes gekocht???? Ja zolang de kasten nog niet uitpuilen kunnen we ze gewoon gebruiken.
groetjes Marguerite

Saskia Smit zei

En ik vind het zo knap dat je al die medebloggers herkent. Ik zit altijd met mijn hoofd in de lapjes, dat je me echt drie keer zou moeten roepen.

Wietskes Quilts zei

Nou in dit geval herkenden ze mij hoor....... mijn foto is vrij recent..... geloof ik tenminste.
groetjes
Wietske

Wilma Kuin zei

Wat heb je een heerlijke dag gehad,.. altijd een feestje om naar bep te gaan,..

conny's quilts zei

Dat was een heerlijke, goed gevulde, dag! Mooie lapjes heb je gekocht bij Bep.

Trudy zei

Tja, dat vinden wij ook zo héérlijk van het noorden: de rust op de wegen! Kan me voorstellen dat je daarvan genoot. Maar wel een hele trip weer, van Brabant naar Grun en weer terug! Ziet er allemaal héél gezellig uit! Mijn blog ligt een beetje stil (teveel andere dingen) maar door jou wordt ik toch weer geïnspireerd! Succes met je nieuwe lapjes!
groetjes, Trudy

Terray zei

Ja ik herkende je meteen.....leuk om je gezien en gesproken te hebben. Volgens mij ging iedereen blij naar huis met nieuwe lapjes :-)

groetjes tertia

Ageeth Dorsman zei

Ja. ik heb je blog gevonden!!! Wat een lange, maar leuke dag
hebben jullie er gisteren van gemaakt! En zo te zien was ik
heel blij met het beursje, maar natuurlijk vooral met al het
goede gezelschap. Bedankt voor het doorsturen van de foto.
En wie weet... ben je er volgend keer ook bij met zo'n lief
machientje? Heel leuk om je ontmoet te hebben!
Groetjes van Ageeth

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooie dag heb je gehad. Gezellig eerst naar je moeder en broer. En dan nog even naar Bep. Dat ziet er ook heel gezellig uit. Je hebt mooie lapjes gekocht.
Groeten, Joke

Annerieke zei

Heerlijk rustig rijden, dan krijg je meer gedaan dan je van te voren verwacht. Zalig, wat een heerlijke dag!

Anoniem zei

Wietske,Hier in het noorden is het altijd zo rustig op zondag!!!
En ipv daar in dat Hoogeveense? restaurant te gaan zitten,had je hier een plaspauze kunnen hebben!
Volgende keer doen hoor-het is nauwelijks omrijden.
Geniet van je nieuwe lapjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

ps heb je de drentse bollenvelden nog gezien???

Ineke Hulzebos zei

Wat heb je er een leuk verslag van gemaakt! Ook ik heb erg genoten van het middagje bij Bep, maar ja, als je bij haar bent wordt je vanzelf vrolijk, vooral als je gezellige quiltsters en andere handwerkende dames tegenkomt ;-) Ik vond je reactie zo gezellig en leuk, ben heel blij je nu eens in levende lijve heb gezien ;-)Hopelijk komen wij elkaar nog eens vaker tegen en anders gewoon lekker verder bloggen :D Groetjes, Ineke

Elza zei

Ja heerlijk in het noorden, lekker rustig .
En ook langs Bep ben ik helaas nog nooit geweest, zou ik eens moeten doen.
Groetjes ELza.