dinsdag 21 mei 2013

Een tipje van de sluier.....


Afgelopen zaterdag, vlak voordat het Songfestival begon belde jongste ons op.

"Zijn jullie thuis? Kom ik gezellig TV kijken bij jullie en kunnen jullie mij gelijk even adviseren welke schoenen ik moet nemen bij de trouwjurk."

Jongste trouwt begin september



Dit zal het wel worden

Nee, helaas, meer laat ik niet zien. Voor begin juni staat de volgende pas-sessie van de jurk gepland. 

Onze kinderen gaan er prachtig uitzien.

Van wie ik wel meer mag laten zien is van de dochter van Truus (uit Drenthe). Eigenlijk wilde Truus graag mee naar Frankrijk vorige week maar dat ging niet, haar dochter trouwde de 15e. Ze stuurde mij gisteren prachtige foto's en ze vond het goed om ze aan jullie te laten zien.





zelf gemaakt door Truus




Truus, alsnog van harte gefeliciteerd en geniet nog volop van de prachtige foto's !

Zou ik nu toch haast vergeten om jullie te laten zien wat ik zoal gedaan heb de afgelopen tijd.
Appliceren is toch een tijdrovend klusje hoor want ik kwam in Frankrijk niet verder dan 1 baan, terwijl ik ze alle 4 bij me had.



En nu zit alles vast

Het volgende onderdeel is de kroon, ook die moet er 8 keer op. De voorbereiding kost een hoop tijd, maar dat had ik gisteren dan ook wel.

Ach, en ik kijk mijn lief een keer aan............Hij raakt toch zo thuis in deze materie en draait er zijn hand al niet meer voor om.



mijn resultaat, chaotisch als altijd

en zie daar........
mijn lief
zeer gestructureerd

dan alles opstrijken
en in de doos voor later

prachtig geborduurd door Lida
Hij heeft een ereplaatsje
gekregen

Net als dit hoesje. Het kantje
zat er al op toen ik het
in Frankrijk kocht

Laat Lida haar gang even gaan
en in no time staat er allerlei
moois op

de cirkel is bijna rond

nog 4 blauwe molentjes/bloemen
te gaan

Vandaag maar weer verder

Fijne dag

groetjes

Wietske

17 opmerkingen:

Sonja- Sezoentje zei

Wat lijkt het me heerlijk om de trouw van je kind voor te kunnen bereiden, best spannend hè :)
Je vind zelf dat je niet zoveel gedaan hebt in Frankrijk maar ik heb jullie verhalen bijgelezen en buiten het quilten stond er best wel veel op het programma.
Je werkjes zijn prachtig en die mooie cadeautjes, dat is genieten hè :)
Ik ga nog even door met het helpen verhuizen van mijn ouders, nog één weekje ;)
Liefs, Sonja

Jeanny zei

Wat leuk dat we via jouw blog foto's mogen zien van de dochter van Truus (uit Drenthe).
Truus van harte gefeliciteerd!
Je laat mooie werken zien Wietske!
Lieve groet.

Lida zei

Wat een gave foto's van Truus en wat een prachtige bruid! Leuk dat jij ze even kan showen! Je bent weer een stuk verder dan vorige week en de stofjes zijn prachtig! Fijne dag, knuffel
Lida

Anita - Vlijtige Handjes zei

Prachtige foto's van Truus. Hier is de bruidswolk ook groot. 11 juli is de dag dat de jongste gaat trouwen. Spannend!! Het is veel voorbereiding appliceren maar ik vind het erg leuk om te doen. Je bent wel verwend met het mooie borduurwerk.
Freubel ze en een fijne dag.

Suuske zei

Goh Truus, wat een prachtige foto's laat je zien. Is het geen idee om zelf ook een blog te beginnen? Volgens mij heb jij ook genoeg te vertellen en te laten zien!
En Wiets, jij hebt hard doorgewerkt zeg, de cirkel die ook al bijna klaar is. Vandaag is het weer prima handwerkweer :-( Ik hoop vandaag ook nog het eea te kunnen doen maar eerst de puinhopen van het lange weekend maar eens weg zien te werken.

Evelyne zei

De volgende banen komen ook wel af want ook vandaag is het weer heerlijk quiltweer!
Mooie trouw foto's en een mooie bruid!
Truus gefeliciteerd met je dochter.

Fijne week en groetjes, Evelyne

Aangenaam verpozen met Joke zei

Mooie bruidsfoto's van de dochter van Truus. Zo te zien had ze goed weer. Een zeldzaamheid de laatste weken. Jij laat zelf ook weer heel veel moois zien. En dat noem je niet veel. Prachtige roze bruidsschoenen. Geniet maar lekker van de voorbereidingen.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Dankjewel voor het plaatsen Wietske!
En het appliceren gaat steeds vlugger als je het vaker doet.Een hartje van Francoise doe ik binnen 10 min.
Het bloemstuk dat ik stuurde,kan je dochter wel gebruiken bij haar schoenen!Dit was wat er bij mij op de deur hing voor het feest-ze trouwden in Friesland.
Mooi heeft Lida dat voor je geborduurd-leuk idee zo'n hoesje.
gezellige dag groetjes,Truus uit Drenthe

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige schoenen,... oh wat houd ik hiervan,... terwijl ik na ons trouwen zo heel blij was dat ze uit konden!! ;o)

Wat een heerlijk verslag heb je weer geschreven,..

Anoniem zei

Dank je wel Evelyne voor je compliment en felicitatie.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Sorry Wietske,dat ik gebruik maakte van je blog om Evelyne te bedanken.Maar ook alle anderen ,bedankt voor de felicitatie en complimenten voor de foto's.
groetjes,Truus uit Drenthe

Wietskes Quilts zei

Is natuurlijk helemaal prima!!!!!
Leuk zelfs, communiceren via mijn blog

Marguerite zei

Wat een mooie plaatjes laat je weer zien. Foto's van bruidjes en baby's blijven altijd heerlijk om na te kijken.
Ohhhh jou lapjes ook hoor!!
Vind je cirkel super mooi worden.
En wauw die schoenen. Zelf loop ik altijd op berg-/wandelschoenen. Hakken en mijn maatje 36 dat loopt niet echt lekker. Loop dan echt op mijn tenen.
Groetjes Marguerite

Ineke Hulzebos zei

Spannende tijden komen er aan voor jullie, wat leuk!!! En wat een prachtige foto's van Truus der kinderen.
En wat heb je al veel gedaan!
Groetjes, Ineke

Sis Voorn zei

Volgens mij heb je een hele lieve, handige man ...
en ook nog struktuur ;-)

Saskia Smit zei

Mooie pronkstukken weer en wat een schittetend boeket!

sylvia zei

wat een prachtige bruid en toebehoren....;)
Jammer dat ik het Truus niet kan laten weten, zij is altijd anoniem!
En jij bent ook lekker bezig, jullie week was super, dat heb ik overal al gezellig zitten lezen....nu afkicken nog steeds?
En die roze schoenen zijn prachtig, ik kan helaas niet meer op zulke hoge hakken lopen, maar het zijn plaatjes!
groetjes, Sylvia