maandag 20 mei 2013

Op een mooie pinksterdag, 't was een dag in mei........



En, vroeg zusje gistermorgen. Ben je een beetje uitgerust van je weekje Frankrijk?

Ja hoor, best wel

Dan komen we een kopje koffie drinken en we nemen Noah mee, en ik heb ook nog cadeautje's voor je meegenomen uit Canada

gemaakt bij de Amish



Nou vind ik eigenlijk zelf dat je iemand die helemaal uit Zwolle komt niet kunt wegsturen met een kopje koffie dus besloten we om zusje en zwager mee uit eten te nemen naar ons geliefde restaurant in de binnenstad.

Maar dan moest Noah natuurlijk eerst behoorlijk uitgelaten worden en dat is nou echt een mannenklus vind ik



En in huis op de tafel werd de chaos steeds maar groter en groter. Zusje en ik hebben elkaar heel wat weken niet gezien en dan moet er veel " geshowd en getelled"  worden.


En dan is het tijd om de stad in te lopen. Het is er druk, niet alleen vanwege Jazz in Duketown, maar ook omdat het Meimaand-Maria maand is. En dan moet je wel eerst naar de Sint Jan om te gaan kijken en om een kaarsje op te steken.

hier houd ik me natuurlijk
niet aan, ik moet voor jullie
toch een paar mooie foto's
maken?

De Sint Jan is deze maand een bedevaartsoord voor veel gelovigen. Duizenden mensen komen hier vanuit alle omliggende plaatsen om even stil te staan, een kaarsje op te steken en om te bezinnen. Vaak lopend met elkaar, opa met de auto er achteraan om de gevallenen die niet meer kunnen op te rapen.


Komend weekend is de grote processie waarin Maria meegenomen wordt. Honderden mensen lopen mee door de oudste straten van Den Bosch. Ook voor ons huis komt de stoet langs, want wij wonen in een straat uit de 13e eeuw, veel van de huizen zijn al van 1650.


met Pinksteren is de


kleur rood


Heel toepasselijk, wij eten in het restaurant
"In den Zevenden Hemel" 

nee hoor, dit is zusje, niet Wietske.


Morgen laat ik jullie zien wat ik de afgelopen dagen zoal op handwerkgebied gedaan heb.

Ook voor nu een prettige vrije dag gewenst

groetjes
Wietske

14 opmerkingen:

Heleni zei

Wat leuk dat zusje zulke leuke kadootjes voor je meegebracht heeft Wietske.
Trouwens, 't is goed dat je onder de foto schreef dat zij je zusje is. Ik zou toch zweren dat je het zelf bent. Jeetje, wat lijken jullie op elkaar. Zijn jullie niet toevallig een tweeling?

gr.Heleni

Lida zei

Leuke cadeautjes, fijne dag
Lida

Annelies zei

Weer terug kan ik weer genieten van je foto's.

Bernadette van Gils zei

Fijn dat je weer terug bent, heb je bijna dagelijkse blogje gemist.
Mooie foto's van een prachtig Den Bosch en inderdaad lijk je heel erg op je zus, maar dat had ik in Zwolle al gezien
groetjes en fijne 2e Pinksterdag
Bernadette

Ieke zei

Gezellig hoor zo'n dagje met je zus.

Anoniem zei

Weet Wietske zeker dat ze niet van een tweeling is (hahaha) wat een gelijkenis. Kan me voorstellen dat er heel mooie shows en tells over de tafel zijn gegaan, fijn dat we mogen meegenieten.
Jeanny (zonder je-weet-wel)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een heerlijke dag had je samen met je zus en zwager. En dat er veel bij te praten en gezien moest worden is logisch. Een prachtig mutsje bracht ze voor je mee. Het menu met asperges en zalm ziet er zo lekker uit, dat mijn man vroeg of we dat vandaag niet konden eten. Nu had ik net een stoofpotje met draadjesvlees gemaakt, dus hij moet tot morgen wachten.
Fijne dag verder, Joke

Anoniem zei

Dan heb ik inderdaad je zusje gezien in Zwolle!Had ik nou maar toen....
Wat leuk dat mutsje-dat is dan niet van de zware Amish groep. Die hebben er een van hele fijne stof zonder versiering.
Wat mooi de bloemenversiering in de kerk-daar kan ik zo van genieten.
een gezellige 2e Pinksterdag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Toch maar eens reageren.
Ik geniet al een tijdje van je gezellige blogjes. Ikzelf durf me er (nog????0niet aan te wagen.
Je ziet zoveel leuke dingen voorbij komen inallerhande blogjes.
Er staan er dan ook een heleboel onder mijn favorieten.
Zulk gezellig leesvoer.
Groetjes uit Deurne (NL)

Marguerite zei

Wat heerlijk om bij jou te zien dat de zon nog bestaat.
Het is hier al dagenlang (voor mijn gevoel wekenlang) somber.
Hoop dat zusje en jij weer helemaal bijgekletst zijn.
Mijn schoonmoeder en haar zus lijken ook zo op elkaar dat zelfs de kinderen en kleinkinderen fouten maken met wie wie is.
Groetjes Marguerite

Lupineke zei

Oh, wat leuk dat jij in DB woont.. daar gaan wij 1 juni met ons koor gezellig een dagje zingen! Heb er nu al zin in, vooral om dan na afloop samen met de andere koren de stad in te gaan :) Groetjes!!

Ineke Hulzebos zei

Oh, wat heerlijk als je een zus hebt die ook zoveel interesse heeft in handwerken. Tenminste, dat begreep ik uit je verhaal. Dat mutsje van de Amish is zo mooi!!! En wat heerlijk, asperges met zalm, het water liep me spontaan uit de mond ;-) Je zus lijkt erg veel op jou! Tweelingzus?
Fijne avond

Noa zei

oh wat een leuk kado heeft ze voor je heeft genomen,en jullie hebben een gezellige dag gehad zo te zien

Evelyne zei

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent en gezellig dat je zusje en jij de handwerk dingen van elkaar bewonderen!
heerlijk die gedeelde interesse.
Mooi Amish mutsje heeft ze voor je meegenomen!

Bedankt voor je reactie!
Fijne week en lieve groetjes, Evelyne