zondag 26 februari 2023

In alle rust.......

 

Namen wij afgelopen maandag afscheid van mijn zusje. in een volle kerk hingen haar mooie quilts.

"De Stonefields" van Susan Smith die we samen maakten en bedachten dat de slierten met hexagons en harten op de hoeken veel mooier waren.


"Happy Days" van Sarah Fielke die ze met haar eigen kleuren en op haar eigen manier maakte


Ook van Susan Smith dat oh zo lieve quiltje voor Guus, haar jongste kleinkind. Het enige kind dat nog geen quilt had van oma, en die ik de afgelopen zomer af mocht maken van haar.

9 kleinkinderen en een onmetelijk verdriet van allemaal omdat ze haar nu moeten missen.
Mijn zusje die zo op en top een oma was!!!! Wat gaan ze haar missen.......


"Fleur" ook van Susan die ze maakte met ons patroon en onze stoffen. Ik zag in de gauwigheid dat de bies nog niet vast zit en op mijn vraag aan de nichtjes of ik hem mee zou nemen naar huis? Nee we laten hem zo. Ze had het nog willen doen maar het lukte niet meer. Haar leven is ook niet af en dus blijft de bies zo zitten. Een mooie gedachte.


De o zo lieve quilt van haar quilt vriendinnen waar ze tot het laatst contact mee had en onder deze quilt heeft ze zich tot het allerlaatst kunnen warmen. De hele groep was gekomen voor de uitvaart en dat voelde zo goed.


Mijn lieve zusje, wat ga ik haar in het bijzonder missen. Velen dachten dat we een tweeling waren.......
 

We waren blij dat de winkel een weekje dicht was, al hadden we ons deze week wel iets anders voorgesteld.

Ook via het blog willen we jullie ontzettend bedanken voor alle lieve berichtjes, bloemen, kaarten en telefoontjes.
Het heeft ons zo ontzettend goed gedaan dat er zoveel mensen met ons meegeleefd hebben de afgelopen tijd.


Het was de zaterdag voor de carnaval niet druk in de winkel. Alhoewel het feest pas zondag zou losbarsten vinden veel van onze klanten het die vrijdag en zaterdag al niet meer leuk om de stad in te gaan.

Gelukkig dacht Silvi er anders over en zij zorgde dan ook voor de nodige afleiding.
Ook zij deed mee met "fleur" van Susan Smith en Marina heeft hem prachtig gequilt.


Silvi is er dolblij mee en ze bleef gezellig een poos plakken 


zodat de middag snel omvloog en we de winkel konden sluiten om 4 uur.


Afgelopen donderdag was Isabel jarig.

9 jaar is ze geworden en we hadden bedacht om met haar te gaan bowlen. Samen met Suze en haar ouders hadden we een baan gereserveerd voor een uur.


Suze maakte gebruik van de nodige hulpstukken


Isabel wist precies hoe ze de punten moest bijhouden en tikte feilloos onze namen in.


En ik wist toch maar mooi te verbloemen dat mijn lijf niet geschikt is om met zware ballen te gooien en dus werden Suze en ik samen één team.....


De mama won..... en dat vond Isabel prettiger dan wanneer Suze had gewonnen. Eerlijk is eerlijk: de zusjes zijn dol op elkaar maar......


Vrijdag mocht ik mee naar de breiclub. Een ontzettend lieve groep vriendinnen, ontstaan vanuit onze winkel en ze hebben één keer per maand breiles van Rian.


En hoewel ik niet brei mag ik per uitzondering in de brei-app en mocht ik een ochtend mee naar de les.


Er wordt toch echt les gegeven, ze zitten niet voor de lol bijelkaar


Och en wie weet. Vroeger breide ik wel maar met de nieuwe materialen en mooie wolletjes krijg ik de smaak wellicht ook nog eens te pakken.


Eerst de "Rowdy Flat" van Susan afmaken.

Het middenstuk is klaar en de banen die er omheen moeten bijna.

Omdat ik zeker niet handig ben met de machine heb ik Marina gevraagd om de rest met de machine in elkaar te zetten. Daarna gaat ze hem quilten en dat zal nog een hele klus worden met al die bijtjes en bloemen.

In het voorjaar hoop ik dat hij in de winkel hangt en we hem kunnen gaan bewonderen. Nog even flink doorwerken dus.


Vanmiddag rijden we naar Maastricht. Zo vaak reden we de afgelopen maanden naar Zwolle en het is fijn dat de kinderen ons nu de nodige afleiding geven.

Woensdag om 10 uur gaan we weer open en is er weer een gewone Bee.

Fijne zondag nog met hopelijk een zonnetje


groetjes

Wietske