zondag 23 oktober 2022

Even apart....

Voor 1 nachtje maar hoor. 

We zijn het niet meer gewend. Vroeger wisten we niet beter. Herman altijd op reis, altijd  weer koffertjes of tassen pakken en van afspraak naar afspraak over de hele wereld vliegen. We wisten niet beter....

Al jaren is dit natuurlijk niet meer aan de orde maar dit weekend hadden we toch verschillende afspraken.

Herman had het jaarlijks uitje van de Schola. Een aantal jaren kon het niet door gaan maar nu ging de twee  - daagse reis weer door. Vertrek gistermorgen om 7 uur en via allerlei omwegen en bezienswaardigheden was het eindpunt van het koor de plaats Dinant en daar genoten ze vanmorgen om 10 uur samen van het zingen in de Kathedraal.

Via een andere route reizen ze vanavond weer terug naar huis en eerlijk is eerlijk, ik zag het afgeladen programma en werd stiekem van het lezen al doodmoe.


Rond half 12 vanavond zal hij weer thuis zijn. Ik zal blij zijn als hij er weer is......


Ik had een heel wat rustiger dagje, alhoewel een hele dag repeteren aan een moeilijke Bach cantate ook vermoeiend is. Ik heb dan vannacht ook zo ongeveer het klokje rond geslapen.

Eigenlijk moest Herman hier ook bij zijn, maar De Schola ging voor en dus werd ik opgehaald van huis en weer teruggebracht door een mede-koorlid.

Mocht je ons nou eens in een andere setting willen zien dan in de winkel? Op 27 november van 15.00 tot 16.00 uur zingen we een prachtig concert met orkest en solisten in de Lambertuskerk in Vught. Kaarten kun je bij ons bestellen voor 17,50 euro.


De afgelopen dagen bereidde ik weer nieuwe onderdeeltjes voor want stel je voor als ik me zou vervelen zo'n hele zondag alleen thuis.


Het schiet op en het is heerlijk om een dagje ongestoord te kunnen handwerken.


Nog lekker even verder maar. Tenslotte kan ik vandaag mijn eigen tijd indelen .........

Ik heb gemerkt dat er gisteren toch weer mensen zijn geweest die de winkel wilden bezoeken.
 Ik vind dat altijd jammer, maar leg me er maar bij neer dat dit onvermijdelijk is, ondanks dat we het op heel wat plekken hadden aangegeven.

In ieder geval zijn we de komende tijd weer gewoon op woensdag, vrijdag en zaterdag open.

groetjes

Wietske