woensdag 5 oktober 2022

Bezig......

 

Een heerlijke dagje gisteren en we besloten om het dakterras toch nog maar even een update te geven.

Ik had al wat potten schoongemaakt en weggezet maar we besloten om ze toch nog maar even weer tevoorschijn te halen. 

Mooie witte herfstasters sieren het pas geveegde terras en oké, na de middag moest ik beslist een trui aan maar het was goed te doen.


We wilden met de meisjes een herfstbakje maken voor hun papa en mama. We deden dat vroeger ook altijd al met onze eigen kinderen en in tegenstelling tot jaren geleden, toen we alle benodigdheden zelf  uit het bos haalden, besloten we om het dit keer wat makkelijk te houden en spullen in het tuincentrum te kopen.


De tijd dat ze bij ons zijn is vaak beperkt en daarom zochten we voor dat ze uit school kwamen ook alvast de kastanjes bij elkaar.

En, naar later bleek.... Isabel had ook zo haar eigen programma uitgestippeld, maar dat wisten we nog niet.


Terwijl wij de bak mooi opmaakten met Suze waarin ze aangaf dat er toch vooral veel roze in moest.....


Maakte Isabel de mooiste creaties van de verse kastanjes.


Het hoge woord kwam er uit. 

"Oma ik wil zo graag een slaapzak voor mijn knuffel maken".
Oké, dan is nu het moment daar om de grote naaimachine op tafel te zetten en aan de slag te gaan samen.


Tot mijn verbazing hoefde ik eigenlijk niet veel te doen. Voet op de pedaal, handen aan de stof en alsof ze het al jaren deed werden er keurige naadjes gemaakt.

Isabel helemaal blij dat het gelukt is, en ik vooral trots dat mijn 8 jarige kleindochter blijkbaar feeling heeft om te handwerken.

We gaan weer door een volgende keer. 

Nu was het de hoogste tijd om de dames veilig af te leveren bij hun ouders.


Altijd bezig....... we zitten eigenlijk nooit stil

Ik zoek ieniemienie kleine knoopjes en gezellige belletjes

 
met bijpassend DMC garen


De volgende maand van "Friends for Christmas" van Lynette Anderson moet weer klaargemaakt worden.
Een heerlijke zoektocht naar de mooiste stofjes


4 grote rendieren zijn er deze maand aan de beurt om geappliceerd te worden.


2 grote blokken heb ik nu af voor het project van Susan Smith: "The rowdy flat" Ook de randen vullen zich met bloempotten en allerlei dieren. De blokken zijn heerlijk om te doen in de winkel in de kleine tussendoor momentjes.
Als de eerste rij bloempotten af is zal ik er foto's van maken.


Vrijdag en zaterdag zijn we ook open. Vrijdag weer een druk dagje met 2 groepen voor de beginnerscursus.

groetjes

Wietske